Arkivet: Neil Young
«Er dette ein koronasong», spurde 11-åringen, då orda frå Neil Young kom over høgtalaren: «I try to wash my hands.»
Men det er nok skuldkjensle snarare enn smittevern som får Young til å vaske hender, «to make amends», i «Try», andresporet på Homegrown, som er ute i dag.
Young, som jamleg har gleda lyttarar med minikonsertar frå garden sin denne pandemivåren, laga Homegrown i 1974–75, men bestemte seg for ikkje å gi ut plata i ellevte time – omslaget var til og med klart. Sjølv seier Young at Homegrown utgjer ei hittil ukjend bru mellom Harvest (1972) og Comes A Time (1978), og det er ein god karakteristikk.
Young tømmer stadig skuffene, men denne gongen har han verkeleg leitt fram godsaker. På «Try» er det Levon Helm du høyrer på trommene, Emmylou Harris dukkar opp i refrenget, og Ben Keith er der på steelgitaren. «White Line», som kom i ei ganske anna tapping på Ragged Glory (1990), kjem her med Robbie Robertson på gitar. Slik held det fram.
Kvifor gav ikkje Young ut dette albumet i 1975? Var han trøytt av kjærleikssorga han skildrar i fleire av songane, slik at materialet gjorde han deprimert? Tok han eit råd frå Rick Danko, som meinte han heller skulle gi ut ei nyinnspeling av Tonight’s The Night? Same kan det vere, for no er Homegrown her – ei plate som vil stå mellom artistens fremste utgivingar, og som er som skapt for lyse sommarkveldar.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
«Er dette ein koronasong», spurde 11-åringen, då orda frå Neil Young kom over høgtalaren: «I try to wash my hands.»
Men det er nok skuldkjensle snarare enn smittevern som får Young til å vaske hender, «to make amends», i «Try», andresporet på Homegrown, som er ute i dag.
Young, som jamleg har gleda lyttarar med minikonsertar frå garden sin denne pandemivåren, laga Homegrown i 1974–75, men bestemte seg for ikkje å gi ut plata i ellevte time – omslaget var til og med klart. Sjølv seier Young at Homegrown utgjer ei hittil ukjend bru mellom Harvest (1972) og Comes A Time (1978), og det er ein god karakteristikk.
Young tømmer stadig skuffene, men denne gongen har han verkeleg leitt fram godsaker. På «Try» er det Levon Helm du høyrer på trommene, Emmylou Harris dukkar opp i refrenget, og Ben Keith er der på steelgitaren. «White Line», som kom i ei ganske anna tapping på Ragged Glory (1990), kjem her med Robbie Robertson på gitar. Slik held det fram.
Kvifor gav ikkje Young ut dette albumet i 1975? Var han trøytt av kjærleikssorga han skildrar i fleire av songane, slik at materialet gjorde han deprimert? Tok han eit råd frå Rick Danko, som meinte han heller skulle gi ut ei nyinnspeling av Tonight’s The Night? Same kan det vere, for no er Homegrown her – ei plate som vil stå mellom artistens fremste utgivingar, og som er som skapt for lyse sommarkveldar.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).
Foto: Cornelius Poppe / NTB
Naturplan utan samling
Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.
Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Foto: Universitetet i Bergen
Øyvind Vågnes (1972–2025)
«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»
Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.
Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB
Den livsviktige satiren
Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.
Støre og krisa i sosialdemokratiet
Må det ein ny partileiar til for å berga restane av det sosialdemokratiske innslaget i norsk politikk?
Ein politimeister les opp ein rettsordre som stoppar ein protest for veljarregistrering i Selma i Alabama i USA 9. mars 1965, framfor borgarrettsaktivistane Martin Luther King jr. (t.h.) og Andrew Young.
Foto: AP / NTB
Vald, hat, mot
Historia om kampen til dei svarte i USA er soga om ei frigjeringsrørsle som vann – til slutt. Men også om tvisyn og botnlaus menneskeleg fornedring.