Arkivet: Peter Gabriels filmmusikk
Denne sommaren kjem Peter Gabriels filmmusikk ut i nye, lekre vinylutgåver, og dei er absolutt verde ein nylytt. Platene representerer ein heilt særeigen del av artistens rikhaldige produksjon.
Det dreier seg om tre lydspor, alle merkte av Gabriels eiga evne til å tilføre filmforteljingane – laga av tre distinkte regissørar – noko eige. Sams for musikken på Birdy (lydspor til Birdy, regi Alan Parker, 1985), Passion (lydspor til The Last Temptation of Christ, regi Martin Scorsese, 1988) og Long Walk Home (lydspor til Rabbit-Proof Fence, regi Phillip Noyce, 2002) er at dei i all hovudsak rommar instrumentalkomposisjonar; Gabriel torer å unnlate å bruke si fantastiske røyst.
Særleg fascinerande er musikken til Scorseses film, som var den første som kom ut på Gabriels eige selskap Real World Records. Passion var eit markant, nytt uttrykk for Gabriels interesse for ikkje-vestleg musikk. Plata, som kom tre år etter bestseljande So, rommar mykje materiale som vart laga etter at filmen hadde premiere, og utvikla seg slik til å verte ei sjølvstendig utgiving like så mykje som eit lydspor i streng forstand.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Denne sommaren kjem Peter Gabriels filmmusikk ut i nye, lekre vinylutgåver, og dei er absolutt verde ein nylytt. Platene representerer ein heilt særeigen del av artistens rikhaldige produksjon.
Det dreier seg om tre lydspor, alle merkte av Gabriels eiga evne til å tilføre filmforteljingane – laga av tre distinkte regissørar – noko eige. Sams for musikken på Birdy (lydspor til Birdy, regi Alan Parker, 1985), Passion (lydspor til The Last Temptation of Christ, regi Martin Scorsese, 1988) og Long Walk Home (lydspor til Rabbit-Proof Fence, regi Phillip Noyce, 2002) er at dei i all hovudsak rommar instrumentalkomposisjonar; Gabriel torer å unnlate å bruke si fantastiske røyst.
Særleg fascinerande er musikken til Scorseses film, som var den første som kom ut på Gabriels eige selskap Real World Records. Passion var eit markant, nytt uttrykk for Gabriels interesse for ikkje-vestleg musikk. Plata, som kom tre år etter bestseljande So, rommar mykje materiale som vart laga etter at filmen hadde premiere, og utvikla seg slik til å verte ei sjølvstendig utgiving like så mykje som eit lydspor i streng forstand.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.