Arkivet: Prefab Sprout
Paddy McAloon er aktuell med ei remastra utgåve av albumet frå 2003, no med bandnamnet Prefab Sprout.
Om popmusikken har sine geni, høyrer Paddy McAloon (61) til mellom dei, mannen som gjennom Prefab Sprout har gitt oss plater som Steve McQueen (1985), Andromeda Heights (1997) og i seinare år Crimson/Red (2013). Eg har lytta mine timar til denne musikken, men likevel var det underleg å høyre I Trawl the Megaherz (2003) igjen, albumet som først kom ut under McAloons eige namn, men no dukkar opp i remastra utgåve under Prefab Sprout-namnet, og for første gong på vinyl.
Kva grunnen er, kan eg ikkje heilt hugse, men eg lytta ikkje godt nok til plata den gongen ho kom ut – i 2019 høyrest utgivinga ut som noko av eit gløymt meisterverk. Den episke, lommeorkestrale tittellåten på 22 minutt er, med sine klassiske og jazza understraumar, eit ganske unikt stykke musikk, og ideen om å etterfølgje han med ei rekkje små, idérike stykke var ganske så briljant.
Godt nytt er det også at Sony visstnok har planar om å gå vidare ned i McAloons arkiv – og at ei heilt ny plate er under arbeid. Fleire medium har meldt at mannen arbeider med eit typisk idiosynkratisk konseptprosjekt førebels titulert Femmes Mythologiques. Når kjem det ut? Somme trur til hausten, men det skal vi vere forsiktige med å håpe på – for McAloon har endra planar på oppløpet fleire gonger før.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Om popmusikken har sine geni, høyrer Paddy McAloon (61) til mellom dei, mannen som gjennom Prefab Sprout har gitt oss plater som Steve McQueen (1985), Andromeda Heights (1997) og i seinare år Crimson/Red (2013). Eg har lytta mine timar til denne musikken, men likevel var det underleg å høyre I Trawl the Megaherz (2003) igjen, albumet som først kom ut under McAloons eige namn, men no dukkar opp i remastra utgåve under Prefab Sprout-namnet, og for første gong på vinyl.
Kva grunnen er, kan eg ikkje heilt hugse, men eg lytta ikkje godt nok til plata den gongen ho kom ut – i 2019 høyrest utgivinga ut som noko av eit gløymt meisterverk. Den episke, lommeorkestrale tittellåten på 22 minutt er, med sine klassiske og jazza understraumar, eit ganske unikt stykke musikk, og ideen om å etterfølgje han med ei rekkje små, idérike stykke var ganske så briljant.
Godt nytt er det også at Sony visstnok har planar om å gå vidare ned i McAloons arkiv – og at ei heilt ny plate er under arbeid. Fleire medium har meldt at mannen arbeider med eit typisk idiosynkratisk konseptprosjekt førebels titulert Femmes Mythologiques. Når kjem det ut? Somme trur til hausten, men det skal vi vere forsiktige med å håpe på – for McAloon har endra planar på oppløpet fleire gonger før.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.