Arkivet: Shannons Waylon
Lesarar som likar Waylon Jennings, bør finne vegen til Shannon McNallys ferske album The Waylon Sessions, som ikkje er ei hyllest så mykje som ei slags rekontekstualisering av musikken hans. Som artist og plateselskap poengterer i ei pressemelding, dreier det seg om ein «nyansert, feminin vri» på eit materiale som lenge har vore rekna som ein «hetero-maskulin bastion».
Når det er sagt, dreier det seg ikkje om noka mjuk tolking av Jennings’ outlaw-estetikk, snarare tvert om. For McNally var det viktig å tilføre ein eigen intensitet til stoffet – ho gir uttrykk for at ho ønskte å syngje songane slik at dei høyrdest truverdige ut frå ståstaden til ei skild åleinemor i førtiåra (altså hennar eigen ståstad).
Og ja, det bur kanskje noko eg ikkje visste om i songar som «I’ve Always Been Crazy» (1978), «I Ain’t Living Long Like This» (skriven av Rodney Crowell og først utgitt i Gary Stewarts versjon i 1977, tolka av Jennings i 1979), og ikkje minst «Mammas Don’t Let Your Babies Grow Up To Be Cowboys» (skriven av Ed og Patsy Bruce og først utgitt i 1976, med på Jennings og Willie Nelsons Waylon & Willie frå 1978), som eg høyrer for første gong når Shannon McNally røskar tak i dei. Med seg har ho litt av ein gjeng: folk som Jessi Colter, Buddy Miller, Lukas Nelson og Rodney Crowell gjestar – sistnemnde på sin eigen låt.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Lesarar som likar Waylon Jennings, bør finne vegen til Shannon McNallys ferske album The Waylon Sessions, som ikkje er ei hyllest så mykje som ei slags rekontekstualisering av musikken hans. Som artist og plateselskap poengterer i ei pressemelding, dreier det seg om ein «nyansert, feminin vri» på eit materiale som lenge har vore rekna som ein «hetero-maskulin bastion».
Når det er sagt, dreier det seg ikkje om noka mjuk tolking av Jennings’ outlaw-estetikk, snarare tvert om. For McNally var det viktig å tilføre ein eigen intensitet til stoffet – ho gir uttrykk for at ho ønskte å syngje songane slik at dei høyrdest truverdige ut frå ståstaden til ei skild åleinemor i førtiåra (altså hennar eigen ståstad).
Og ja, det bur kanskje noko eg ikkje visste om i songar som «I’ve Always Been Crazy» (1978), «I Ain’t Living Long Like This» (skriven av Rodney Crowell og først utgitt i Gary Stewarts versjon i 1977, tolka av Jennings i 1979), og ikkje minst «Mammas Don’t Let Your Babies Grow Up To Be Cowboys» (skriven av Ed og Patsy Bruce og først utgitt i 1976, med på Jennings og Willie Nelsons Waylon & Willie frå 1978), som eg høyrer for første gong når Shannon McNally røskar tak i dei. Med seg har ho litt av ein gjeng: folk som Jessi Colter, Buddy Miller, Lukas Nelson og Rodney Crowell gjestar – sistnemnde på sin eigen låt.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.