Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Ein ny plass å vere frå

Phoebe Bridgers får det keisame og triste til å høyrest spanande og vakkert ut.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Phoebe Bridgers har gjeve ut ei av dei beste platene i år, meiner Øyvind Vågnes.

Phoebe Bridgers har gjeve ut ei av dei beste platene i år, meiner Øyvind Vågnes.

Pressefoto

Phoebe Bridgers har gjeve ut ei av dei beste platene i år, meiner Øyvind Vågnes.

Phoebe Bridgers har gjeve ut ei av dei beste platene i år, meiner Øyvind Vågnes.

Pressefoto

3284
20200619
3284
20200619

Rock

Phoebe
Bridgers:

Punisher

Secretly Group/Playground

«Tre klikk og eg er heime», syng Phoebe Bridgers i «I Know The End», ei nær skildring av konfliktfylt heimlengt. Frå ein eller annan lite sjarmerande del av Texas tillèt artisten seg å late att auga og fantasere seg bort. Og når ho ein gong kjem heim, syng ho, kjem det til å ende som det brukar: «I’ll get up and lay back down/ Romanticize the quiet life/ There’s no place like my room.»

Songen er mindre enn tre klikk unna om du vil ta ein lytt, for Bridgers framførte ein fin versjon på Pitchforks Instagram i april, nett frå sitt eige rom, med ei potteplante hengande i bakgrunnen. «I’ll find a new place to be from», heiter det mot slutten av songen, som fekk preg av å tone ut i ei tid der kollektiv isolasjon sette sitt avtrykk på alt.

Framifrå låtskrivar

«I Know The End» er utstyrt med ein verkeleg utsøkt tekst, og etter å ha lytta til Punisher, det nye albumet songen høyrer heime på, har eg forstått at Bridgers rett og slett er ein av sin generasjons fremste låtskrivarar. I eit større portrettintervju den framifrå musikkskribenten Amanda Petrusich gjorde med henne for The New Yorker i mai, fortel Bridgers kor hardt ho arbeider med kvart ord og kvar line: «I tweak lyrics a million times.» Det er ein kvalitet som også har gitt artisten stor integritet hos kollegaer det er naturleg å samanlikne henne med. Til Petrusich fortel Matt Berninger i The National at han meiner Bridgers skriv svært godt «om det keisame og triste», som ho får til å høyrest «spanande og vakkert ut». Det er godt sagt.

Stranger In The Alps, debutplata til Bridgers, kom ut i 2017, og i åra som har følgt, har fleire og fleire oppdaga henne, anten som soloartist eller i to viktige samarbeid, nemleg EP-plata Boygenius (2018), som ho laga saman med Julien Baker og Lucy Dacus, og Better Oblivion Community Center, albumet ho i fjor gav ut saman med Conor Oberst.

Musikkhistorie

Det overraskar ikkje at erfaringane frå desse tre utgivingane spelar ei viktig rolle for korleis også Punisher høyrest ut. Både Baker, Dacus og Oberst dukkar opp, og det same gjer musikarane i Bridgers’ band: Marshall Vore (trommer), Harrison Whitford (gitar), Emily Retsas (bass) og Nick White (piano). Med er også folk som Blake Mills, veterantrommis Jim Keltner og Nathaniel Walcott (Bright Eyes) på blåsarar.

Punisher vart til i studioet Sound City, som ligg i det ein må kunne kalle eit musikkhistorisk nabolag i Los Angeles, Van Nuys, der plater som Neil Youngs After the Gold Rush (1970), Fleetwood Macs Fleetwood Mac (1968) og Nirvanas Nevermind (1991) er laga – og, som Petrusich skriv i intervjuet med Bridgers, kan ein høyre ekko av alle tre på Punisher: det melankolske hos Young, det melodiøse hos Fleetwood Mac, det ufiltrert råe hos Nirvana.

Idet «I Know The End», som er det avsluttande sporet, der både Baker, Dacus, Oberst og Walcott er med, tonar ut, med godt trykk i blåsarane til sistnemnde, kjennest det som ein fanfare, som eit utropsteikn, for eg sit att med eit knippe songar som summar i meg, og veit at det eg har høyrt, er ei av årets beste plater.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Phoebe
Bridgers:

Punisher

Secretly Group/Playground

«Tre klikk og eg er heime», syng Phoebe Bridgers i «I Know The End», ei nær skildring av konfliktfylt heimlengt. Frå ein eller annan lite sjarmerande del av Texas tillèt artisten seg å late att auga og fantasere seg bort. Og når ho ein gong kjem heim, syng ho, kjem det til å ende som det brukar: «I’ll get up and lay back down/ Romanticize the quiet life/ There’s no place like my room.»

Songen er mindre enn tre klikk unna om du vil ta ein lytt, for Bridgers framførte ein fin versjon på Pitchforks Instagram i april, nett frå sitt eige rom, med ei potteplante hengande i bakgrunnen. «I’ll find a new place to be from», heiter det mot slutten av songen, som fekk preg av å tone ut i ei tid der kollektiv isolasjon sette sitt avtrykk på alt.

Framifrå låtskrivar

«I Know The End» er utstyrt med ein verkeleg utsøkt tekst, og etter å ha lytta til Punisher, det nye albumet songen høyrer heime på, har eg forstått at Bridgers rett og slett er ein av sin generasjons fremste låtskrivarar. I eit større portrettintervju den framifrå musikkskribenten Amanda Petrusich gjorde med henne for The New Yorker i mai, fortel Bridgers kor hardt ho arbeider med kvart ord og kvar line: «I tweak lyrics a million times.» Det er ein kvalitet som også har gitt artisten stor integritet hos kollegaer det er naturleg å samanlikne henne med. Til Petrusich fortel Matt Berninger i The National at han meiner Bridgers skriv svært godt «om det keisame og triste», som ho får til å høyrest «spanande og vakkert ut». Det er godt sagt.

Stranger In The Alps, debutplata til Bridgers, kom ut i 2017, og i åra som har følgt, har fleire og fleire oppdaga henne, anten som soloartist eller i to viktige samarbeid, nemleg EP-plata Boygenius (2018), som ho laga saman med Julien Baker og Lucy Dacus, og Better Oblivion Community Center, albumet ho i fjor gav ut saman med Conor Oberst.

Musikkhistorie

Det overraskar ikkje at erfaringane frå desse tre utgivingane spelar ei viktig rolle for korleis også Punisher høyrest ut. Både Baker, Dacus og Oberst dukkar opp, og det same gjer musikarane i Bridgers’ band: Marshall Vore (trommer), Harrison Whitford (gitar), Emily Retsas (bass) og Nick White (piano). Med er også folk som Blake Mills, veterantrommis Jim Keltner og Nathaniel Walcott (Bright Eyes) på blåsarar.

Punisher vart til i studioet Sound City, som ligg i det ein må kunne kalle eit musikkhistorisk nabolag i Los Angeles, Van Nuys, der plater som Neil Youngs After the Gold Rush (1970), Fleetwood Macs Fleetwood Mac (1968) og Nirvanas Nevermind (1991) er laga – og, som Petrusich skriv i intervjuet med Bridgers, kan ein høyre ekko av alle tre på Punisher: det melankolske hos Young, det melodiøse hos Fleetwood Mac, det ufiltrert råe hos Nirvana.

Idet «I Know The End», som er det avsluttande sporet, der både Baker, Dacus, Oberst og Walcott er med, tonar ut, med godt trykk i blåsarane til sistnemnde, kjennest det som ein fanfare, som eit utropsteikn, for eg sit att med eit knippe songar som summar i meg, og veit at det eg har høyrt, er ei av årets beste plater.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis