Eivind Austad i New Orleans
Austad har late seg inspirera av tradisjonsrike omgjevnader.
Jazz
Eivind Austad New Orleans Trio:
That Feeling
Eivind Austad, piano; James Singelton, bass; Johnny Vidachovic, trommer.
Losen Records LOS 248-2
Denne plata har eg hatt liggjande ei stund og spelt med ujamne mellomrom. Musikken er lett å lika, men det er først etter ein del gjennomspelingar eg har skjøna kor bra plata er.
Austad møtte og spelte saman med Singelton og Vidachovic i New Orleans i 2014, og då han fire år seinare fann ut at han skulle laga ei plate med New Orleans-inspirert musikk, inviterte han dei med på laget. Musikken er sett saman av fire Austad-låtar, dei tradisjonelle «Baisin Street Blues» og «What a Friend We Have in Jesus», Ornette Colemans «Turnaround» og, til stor overrasking, George Harrisons «Something» – som han gjer ein aldeles glimrande versjon av, og som avslører eit tilnærma telepatisk samspel med bassisten.
I slike prosjekt har ein lett for å køyra seg fast i groove-sporet. Musikken kan fort bli eindimensjonal. Det unngår Austad elegant. Visst svingar det på ekte New Orleans-vis, som i «What a Friend We Have in Jesus» og tittellåten, men det som gjer denne plata verd å høyra på gong på gong, er dei pregnante melodilinjene han tryllar fram i kor etter kor. I Coleman-låten overgår Austad seg sjølv. I det mest fem minuttar lange koret strøymer ideane på. Det er noko Jan Johanssonsk over det heile. Harmoniseringane er sparsame, og Singelton får ein framskoten plass med det fleksible kompet sitt. I «724 Blues» kombinerer dei den tilbakelente grooven med eit enkelt og fengande tema som Austad utviklar med ein hypnotisk bruk av pausar. Her er det høgmesse og fest på lokalet på same tid.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Eivind Austad New Orleans Trio:
That Feeling
Eivind Austad, piano; James Singelton, bass; Johnny Vidachovic, trommer.
Losen Records LOS 248-2
Denne plata har eg hatt liggjande ei stund og spelt med ujamne mellomrom. Musikken er lett å lika, men det er først etter ein del gjennomspelingar eg har skjøna kor bra plata er.
Austad møtte og spelte saman med Singelton og Vidachovic i New Orleans i 2014, og då han fire år seinare fann ut at han skulle laga ei plate med New Orleans-inspirert musikk, inviterte han dei med på laget. Musikken er sett saman av fire Austad-låtar, dei tradisjonelle «Baisin Street Blues» og «What a Friend We Have in Jesus», Ornette Colemans «Turnaround» og, til stor overrasking, George Harrisons «Something» – som han gjer ein aldeles glimrande versjon av, og som avslører eit tilnærma telepatisk samspel med bassisten.
I slike prosjekt har ein lett for å køyra seg fast i groove-sporet. Musikken kan fort bli eindimensjonal. Det unngår Austad elegant. Visst svingar det på ekte New Orleans-vis, som i «What a Friend We Have in Jesus» og tittellåten, men det som gjer denne plata verd å høyra på gong på gong, er dei pregnante melodilinjene han tryllar fram i kor etter kor. I Coleman-låten overgår Austad seg sjølv. I det mest fem minuttar lange koret strøymer ideane på. Det er noko Jan Johanssonsk over det heile. Harmoniseringane er sparsame, og Singelton får ein framskoten plass med det fleksible kompet sitt. I «724 Blues» kombinerer dei den tilbakelente grooven med eit enkelt og fengande tema som Austad utviklar med ein hypnotisk bruk av pausar. Her er det høgmesse og fest på lokalet på same tid.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Jan Ansgar har levd lenge i trua på at han kan finne mandelen like godt som alle andre.»
Foto: Flamme Forlag
Eit dikt om honning
Honningen – flytande, glitrande, gul som sollyset – er både kvardagsleg og heilag.
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.