JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Fri form

Perfume Genius omfamnar kunstnarleg og menneskeleg eigenart.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Perfume Genius orienterer seg framleis meir mot konfrontasjon enn avklart ro.

Perfume Genius orienterer seg framleis meir mot konfrontasjon enn avklart ro.

Perfume Genius orienterer seg framleis meir mot konfrontasjon enn avklart ro.

Perfume Genius orienterer seg framleis meir mot konfrontasjon enn avklart ro.

3236
20170505
3236
20170505

Rock

Perfume
Genius:

No Shape

Matador/Playground

«I can’t dream / something keeps me locked and bodied», heiter det skarpt og kviskrande i «Choir», eit nøkkelspor midtvegs på No Shape, det nye albumet frå Perfume Genius.

Songen er isnande vakker, med kvervlande strykarar og høgstemte patos, og han dramatiserer effektivt ei av dei sentrale spenningane på albumet, mellom menneskesinnet og menneskekroppen, som av og til dreg individet i to ulike retningar.

Respekt

Det var hausten 2014 at eg skrytte slik av Too Bright, Perfume Genius’ førre utgiving, som eg kalla «grenseoverskridande og viktig», ikkje minst på grunn av Mike Hadreas’ hardtslåande oppgjer med homofrykta han hadde fått møte i sitt eige liv. Artisten voks opp i ein Seattle-forstad, og fekk drapstrugsmål då han i tenåra stod fram som homofil, noko som førte til at han rett som det var fekk juling og vart spytta på.

Den gongen kunne Hadreas fortelje i intervju at folk i platebransjen råda han til å gjere identitetsproblematikken «meir universell». Det rådet følgde han heldigvis ikkje. For å sitere Hadreas nok ein gong: Det handlar om å krevje respekt, ikkje om å be om aksept.

Spenn

Ein av dei næraste samarbeidspartnarane til Hadreas i musikken, Alan Wyffels, er også partnaren hans i livet. «Alan», det avsluttande sporet på No Shape, er temmeleg gripande i si direkte, utilslørte kjærleikserklæring. Men Perfume Genius orienterer seg framleis meir mot konfrontasjon enn avklart ro. Andresporet på No Shape, «Slip Away», kjennest som eit slags credo, eller kanskje snarare som eit estetisk og politisk manifest, ei oppmoding til å dyrke menneskeleg og kunstnarleg eigenart radikalt, og å frigjere seg frå alle dei formene omgivnadene tvingar oss menneske fast i: «They’ll never break the shape we take».

Der Too Bright var produsert av Adrian Utley (Portishead), har Hadreas denne gongen alliert seg med Blake Mills. No Shape ber likevel i seg det same spennet, frå det vare og innovervende til det ekstravagante og utovervende. Det forsiktige anslaget i «Otherside» blæs fort nok opp til full storm. Denne friksjonen, mellom småskala og storskala, mellom stillferdig intimitet og melodrama, tilfører musikken ein viktig, kontrastfull energi.

Identitet

Ordet «stereotypi» kjem frå gammalgresk og tyder «stivna i si form». Mykje av den mest forfriskande, nybrytande poprocken spelar på ein uavklart kjønnsidentitet, kanskje fordi nokre av dei mest seigliva, vestlege stereotypane og konvensjonane er reflekterte i den generiske, masseproduserte popen, med perfekte prinsar og prinsesser, med livsfjerne, tomme drøymeri. Artistar som Anohni og John Grant er ikkje berre viktige fordi dei lagar fordømt bra musikk, men også fordi dei insisterer på at kulturell identitet også er eit spørsmål om politikk og estetikk. Det dreier seg om å ta vare på det som nektar å vere fastspikra, regelbunde, lydig, men som heller vel å vere eksperimentelt, søkjande, tvitydig. Det handlar om å velje ikkje å verte fastsett av andre, av historia og førestellingane til dei som kom før, slik Perfume Genius gjer det på No Shape.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Perfume
Genius:

No Shape

Matador/Playground

«I can’t dream / something keeps me locked and bodied», heiter det skarpt og kviskrande i «Choir», eit nøkkelspor midtvegs på No Shape, det nye albumet frå Perfume Genius.

Songen er isnande vakker, med kvervlande strykarar og høgstemte patos, og han dramatiserer effektivt ei av dei sentrale spenningane på albumet, mellom menneskesinnet og menneskekroppen, som av og til dreg individet i to ulike retningar.

Respekt

Det var hausten 2014 at eg skrytte slik av Too Bright, Perfume Genius’ førre utgiving, som eg kalla «grenseoverskridande og viktig», ikkje minst på grunn av Mike Hadreas’ hardtslåande oppgjer med homofrykta han hadde fått møte i sitt eige liv. Artisten voks opp i ein Seattle-forstad, og fekk drapstrugsmål då han i tenåra stod fram som homofil, noko som førte til at han rett som det var fekk juling og vart spytta på.

Den gongen kunne Hadreas fortelje i intervju at folk i platebransjen råda han til å gjere identitetsproblematikken «meir universell». Det rådet følgde han heldigvis ikkje. For å sitere Hadreas nok ein gong: Det handlar om å krevje respekt, ikkje om å be om aksept.

Spenn

Ein av dei næraste samarbeidspartnarane til Hadreas i musikken, Alan Wyffels, er også partnaren hans i livet. «Alan», det avsluttande sporet på No Shape, er temmeleg gripande i si direkte, utilslørte kjærleikserklæring. Men Perfume Genius orienterer seg framleis meir mot konfrontasjon enn avklart ro. Andresporet på No Shape, «Slip Away», kjennest som eit slags credo, eller kanskje snarare som eit estetisk og politisk manifest, ei oppmoding til å dyrke menneskeleg og kunstnarleg eigenart radikalt, og å frigjere seg frå alle dei formene omgivnadene tvingar oss menneske fast i: «They’ll never break the shape we take».

Der Too Bright var produsert av Adrian Utley (Portishead), har Hadreas denne gongen alliert seg med Blake Mills. No Shape ber likevel i seg det same spennet, frå det vare og innovervende til det ekstravagante og utovervende. Det forsiktige anslaget i «Otherside» blæs fort nok opp til full storm. Denne friksjonen, mellom småskala og storskala, mellom stillferdig intimitet og melodrama, tilfører musikken ein viktig, kontrastfull energi.

Identitet

Ordet «stereotypi» kjem frå gammalgresk og tyder «stivna i si form». Mykje av den mest forfriskande, nybrytande poprocken spelar på ein uavklart kjønnsidentitet, kanskje fordi nokre av dei mest seigliva, vestlege stereotypane og konvensjonane er reflekterte i den generiske, masseproduserte popen, med perfekte prinsar og prinsesser, med livsfjerne, tomme drøymeri. Artistar som Anohni og John Grant er ikkje berre viktige fordi dei lagar fordømt bra musikk, men også fordi dei insisterer på at kulturell identitet også er eit spørsmål om politikk og estetikk. Det dreier seg om å ta vare på det som nektar å vere fastspikra, regelbunde, lydig, men som heller vel å vere eksperimentelt, søkjande, tvitydig. Det handlar om å velje ikkje å verte fastsett av andre, av historia og førestellingane til dei som kom før, slik Perfume Genius gjer det på No Shape.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen
Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis