Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Historisk Stan Getz

Det gneistrar av samspelet mellom Stan Getz og Roy Haynes.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1723
20190621
1723
20190621

Jazz

The
Stan Getz
Quartet:

Getz at
The Gate

Stan Getz, tenorsaks; Steve Kuhn, piano; John Neves, bass; Roy Haynes, trommer.VERVE B0029739-02

Ny kunnskap dukkar støtt og stadig opp, og soga må skrivast om, så også med jazzsoga – i dette tilfellet kapittelet om saksofonisten Stan Getz. I januar 1961 kom Getz attende til USA etter tre år i «eksil» i København. Han kontakta bassisten Scott LaFaro, og sistnemnde sette saman ein trio som etter kvart skulle omfatta Kuhn og Haynes i tillegg til han sjølv. Det siste dette bandet gjorde var ein konsert på Newport tre dagar før LaFaro døydde i ei bilulukke 6. juli.

John Neves tok plassen til LaFaro, og Getz gjorde to innspelingar med bandet dette året. Konserten på The Village Gate 26. november hadde det gått gjetord om, men først no kan ein høyra kva som gjekk føre seg denne haustkvelden på den legendariske New York-klubben. At bandet skulle låta så friskt og samspelt, hadde ein kanskje ikkje våga å vona på, men dette er altså året før Getz gav seg sambaen i vald, og han serverer den eine solistiske godbiten etter den andre – ofte i raskt tempo med Roy Haynes jagande bak. Heile kvartetten læt strålande, men aksen Getz–Haynes er noko for seg sjølv.

På dei to CD-ane er det mykje kjent for Getz-fans, men her er også låtar han berre har gjort på denne plata. Størstedelen av repertoaret er i medium eller raskt tempo. Det er ein fryd å høyra dei krystallklare ideane koma som perler på ei snor i låtar som «Airegin» og «It’s Alright with Me». Jazzåret 1961 har fått ein tilvekst å rekna med.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

The
Stan Getz
Quartet:

Getz at
The Gate

Stan Getz, tenorsaks; Steve Kuhn, piano; John Neves, bass; Roy Haynes, trommer.VERVE B0029739-02

Ny kunnskap dukkar støtt og stadig opp, og soga må skrivast om, så også med jazzsoga – i dette tilfellet kapittelet om saksofonisten Stan Getz. I januar 1961 kom Getz attende til USA etter tre år i «eksil» i København. Han kontakta bassisten Scott LaFaro, og sistnemnde sette saman ein trio som etter kvart skulle omfatta Kuhn og Haynes i tillegg til han sjølv. Det siste dette bandet gjorde var ein konsert på Newport tre dagar før LaFaro døydde i ei bilulukke 6. juli.

John Neves tok plassen til LaFaro, og Getz gjorde to innspelingar med bandet dette året. Konserten på The Village Gate 26. november hadde det gått gjetord om, men først no kan ein høyra kva som gjekk føre seg denne haustkvelden på den legendariske New York-klubben. At bandet skulle låta så friskt og samspelt, hadde ein kanskje ikkje våga å vona på, men dette er altså året før Getz gav seg sambaen i vald, og han serverer den eine solistiske godbiten etter den andre – ofte i raskt tempo med Roy Haynes jagande bak. Heile kvartetten læt strålande, men aksen Getz–Haynes er noko for seg sjølv.

På dei to CD-ane er det mykje kjent for Getz-fans, men her er også låtar han berre har gjort på denne plata. Størstedelen av repertoaret er i medium eller raskt tempo. Det er ein fryd å høyra dei krystallklare ideane koma som perler på ei snor i låtar som «Airegin» og «It’s Alright with Me». Jazzåret 1961 har fått ein tilvekst å rekna med.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis