Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Hybridens triumf

Hildo er eit særs vellukka møte mellom folkemusikk og jazz.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Stein Urheim (t.v.), Tore Brunborg, Berit Opheim, Steinar Raknes og Kåre Opheim møttest i studio etter Vossa Jazz i fjor.

Stein Urheim (t.v.), Tore Brunborg, Berit Opheim, Steinar Raknes og Kåre Opheim møttest i studio etter Vossa Jazz i fjor.

Foto: Per Finne

Stein Urheim (t.v.), Tore Brunborg, Berit Opheim, Steinar Raknes og Kåre Opheim møttest i studio etter Vossa Jazz i fjor.

Stein Urheim (t.v.), Tore Brunborg, Berit Opheim, Steinar Raknes og Kåre Opheim møttest i studio etter Vossa Jazz i fjor.

Foto: Per Finne

2252
20191220
2252
20191220

Folkemusikk / Jazz

Tore Brunborg / Berit Opheim:

Hildo

Berit Opheim, vokal; Tore Brunborg, saksofonar og piano; Stein Urheim, gitarar; Steinar Raknes, bass; Kåre Opheim, trommer. HEILO

Dette prosjektet blei urframført i Gamlekinoen på Vossa Jazz 24. mars 2018. Det blei eit av høgdepunkta på festivalen og fekk mykje vellæte frå meldarkorpset. I januar i år var bandet attende på gjerningsstaden med innspelingsutstyr og Tor Magne Hallibakken som teknikar. Prosjektet var godt gjennomarbeidd på urframføringa, og innspelinga har dei nytta til å stramma opp og gjera særtrekk ved arrangement tydlegare.

Hildo er etter segna (og Knut Bjørgås) ei kyrkjeklokke som hang i Vangskyrkja, og som klang så vakkert at bergensarane absolutt ville låna henne. Det gjekk som det måtte gå, ut på Bolstadfjorden kvelvde båten og Hildo fór til botnars. Denne visa, som truleg er den yngste i samlinga, innleier plata med i alt åtte kutt.

Berit Opheim har funne fram til materialet, og Tore Brunborg har hatt eit hovudansvar for arrangementa, men her er det endelege resultatet jobba fram kollektivt. Visene er omarbeidde i svært ulik grad. På den gamle travaren «Finnesloftet» ligg det innleiingsvis eit bass- og trommekomp og pulserer før Urheim diskret fargelegg med gitaren, Brunborg utviklar eit melodiøst og temanært kor som han og Opheim utviklar til eit alternativt tema, før Opheim vender attende til utgangspunktet. Lenger vekk frå utgangspunktet bevegar dei seg med «Springar».

Sjølv om Opheim aldri lèt oss vera i tvil om røtene, er stykket ein glitrande jazz og folkemusikkhybrid. Høgdepunktet på plata er likevel den kjenslevare «Venerus». Duetten mellom Opheim og Raknes er enkel og hypnotisk.

Det er mange aspekt ved innspelinga som ein kan gleda seg over. Kåre Opheims perkusive tilnærming til trommespelet gjer at han klangleg er hand i hanske med Urheim. Brunborg spelar med lågmælt autoritet plata gjennom, og Opheim formidlar dei ulike laga i teksten med ei overtyding berre ho kan. Det er i slike stunder jazz- og folkemusikkfolket bør samlast rundt leirbålet til felles lytting.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folkemusikk / Jazz

Tore Brunborg / Berit Opheim:

Hildo

Berit Opheim, vokal; Tore Brunborg, saksofonar og piano; Stein Urheim, gitarar; Steinar Raknes, bass; Kåre Opheim, trommer. HEILO

Dette prosjektet blei urframført i Gamlekinoen på Vossa Jazz 24. mars 2018. Det blei eit av høgdepunkta på festivalen og fekk mykje vellæte frå meldarkorpset. I januar i år var bandet attende på gjerningsstaden med innspelingsutstyr og Tor Magne Hallibakken som teknikar. Prosjektet var godt gjennomarbeidd på urframføringa, og innspelinga har dei nytta til å stramma opp og gjera særtrekk ved arrangement tydlegare.

Hildo er etter segna (og Knut Bjørgås) ei kyrkjeklokke som hang i Vangskyrkja, og som klang så vakkert at bergensarane absolutt ville låna henne. Det gjekk som det måtte gå, ut på Bolstadfjorden kvelvde båten og Hildo fór til botnars. Denne visa, som truleg er den yngste i samlinga, innleier plata med i alt åtte kutt.

Berit Opheim har funne fram til materialet, og Tore Brunborg har hatt eit hovudansvar for arrangementa, men her er det endelege resultatet jobba fram kollektivt. Visene er omarbeidde i svært ulik grad. På den gamle travaren «Finnesloftet» ligg det innleiingsvis eit bass- og trommekomp og pulserer før Urheim diskret fargelegg med gitaren, Brunborg utviklar eit melodiøst og temanært kor som han og Opheim utviklar til eit alternativt tema, før Opheim vender attende til utgangspunktet. Lenger vekk frå utgangspunktet bevegar dei seg med «Springar».

Sjølv om Opheim aldri lèt oss vera i tvil om røtene, er stykket ein glitrande jazz og folkemusikkhybrid. Høgdepunktet på plata er likevel den kjenslevare «Venerus». Duetten mellom Opheim og Raknes er enkel og hypnotisk.

Det er mange aspekt ved innspelinga som ein kan gleda seg over. Kåre Opheims perkusive tilnærming til trommespelet gjer at han klangleg er hand i hanske med Urheim. Brunborg spelar med lågmælt autoritet plata gjennom, og Opheim formidlar dei ulike laga i teksten med ei overtyding berre ho kan. Det er i slike stunder jazz- og folkemusikkfolket bør samlast rundt leirbålet til felles lytting.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis