Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Jazztrioen som rockeband

Ein av Storbritannias mest spennande jazztrioar har laga ny musikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
I GoGo Penguin spelar Chris Illingworth piano, Rob Turner trommer og Nick Blacka bass.

I GoGo Penguin spelar Chris Illingworth piano, Rob Turner trommer og Nick Blacka bass.

Pressefoto: Blue Note

I GoGo Penguin spelar Chris Illingworth piano, Rob Turner trommer og Nick Blacka bass.

I GoGo Penguin spelar Chris Illingworth piano, Rob Turner trommer og Nick Blacka bass.

Pressefoto: Blue Note

3659
20200605
3659
20200605

Jazz

GoGo
Penguin:

GoGo Penguin

Blue Note / Universal

GoGo Penguin. Jazztrioen har valt å ganske enkelt gi det nye albumet sitt, deira sjette, og det tredje på Blue Note, bandnamnet som tittel – og det er vel naturleg å tolke dette som ei definitiv markering av eigen musikalsk identitet.

Pianist Chris Illingworth, trommis Rob Turner og bassist Nick Blacka lagar ein herleg, sjangerutfordrande jazz. I eit Jazziz Happy Hour-intervju med Brian Zimmerman, som du kan sjå på Jazziz Magazine på nettet, snakkar Illingworth og Blacka om den eigne miksen av impulsar som har gitt form til musikken deira, etter at programleiaren har introdusert dei som «jazzens Radiohead». Illingworth har ei klassisk musikkutdanning i bagasjen, Blacka er jazzutdanna, men dei to er også prega av sine eigne sonderingar inn i populærmusikkens sjangrar. Blacka støytte på den akustiske jazzen gjennom den britiske hiphopens rike sampling, Illingworth snusa på foreldras Led Zeppelin-plater før han fann vegen til Massive Attack. Begge hadde dei lyst til å spele i band, og budde i Manchester, og mot slutten av 2012 fann trioen den forma han har no, i ulike øvingsrom rundt om i musikkbyen, sidan dei var pengelause og ikkje hadde råd til å leige noko eige.

Inspirasjon

Zimmerman listar opp bandets sentrale impulsar i det tilbakelente programmet sitt, medan han nippar til ein Old Fashioned, og nemner eksperimentell rock, elektronisk dansemusikk, ambient og minimalistisk klassisk musikk à la Steve Reich og Philip Glass. «Vi berre spela den musikken vi ønskte å lage», seier Illingworth sjølv: «Labels are just labels.»

Opningssporet på GoGoPenguin, eit to minutt langt, forsiktig, dvelande spor som tener til å setje ei poetisk stemning, er nesten litt overrumplande med bruken av reallyd frå det som høyrest ut som ein leikeplass, sidan det får i alle fall meg til å tenkje på ei tid der smitteverntiltak og sosial distansering mest var ein fantasi. Men denne introduserande ettertanken dreg ikkje ut, for vi vert raskt kasta inn i forrykande «Atomised», ein fest av melodi og rytme som er typisk for bandet, med halsbrekkande arpeggioar frå fingrane til Illingworth. Eit fascinerande element i denne musikken er vrien på loop-estetikken, for repetisjonen inneheld, om ein høyrer etter, små variasjonar. Alt er framført akustisk, om av og til med ein enkel bruk av effektar, men ikkje på ein måte ein ikkje kan halde fast ved når GoGo Penguin tek materialet med seg på konsert.

Assosiasjon

GoGo Penguin bør interessere dei som frå før lyttar til Brad Mehldau, E.S.T. eller The Bad Plus, og denne lyttaren får også sterke assosiasjonar til den rocka jazzen Neil Cowley har laga med trioen sin. Det er ikkje overraskande at bandet fyller konsertsalar og klubbar om kvarandre, med eit svært samansett publikum – heller ikkje at dei har figurert på festivalar som ein kanskje først og fremst tenkjer på som ein arena for pop og rock, som Bonnaroo, Coachella, South By Southwest og Austin City Limits.

Illingworth, Turner og Blacka gjekk frå eit lite, uavhengig selskap i Manchester til jazzens gigantselskap Blue Note, men kjende seg heldigvis ikkje tvinga til å prøve å gjere seg meir konservative for å tilpasse seg ei merkevaretenking. Dermed heldt dei på det litt tøysete bandnamnet, i staden for å gå for «Chris Illingworth Trio» eller noko slikt, for ei slik markering av leiarskap ville ikkje vere i samsvar med måten musikken vert til på. Kanskje ligg også dette bak valet av albumtittel denne gongen?

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

GoGo
Penguin:

GoGo Penguin

Blue Note / Universal

GoGo Penguin. Jazztrioen har valt å ganske enkelt gi det nye albumet sitt, deira sjette, og det tredje på Blue Note, bandnamnet som tittel – og det er vel naturleg å tolke dette som ei definitiv markering av eigen musikalsk identitet.

Pianist Chris Illingworth, trommis Rob Turner og bassist Nick Blacka lagar ein herleg, sjangerutfordrande jazz. I eit Jazziz Happy Hour-intervju med Brian Zimmerman, som du kan sjå på Jazziz Magazine på nettet, snakkar Illingworth og Blacka om den eigne miksen av impulsar som har gitt form til musikken deira, etter at programleiaren har introdusert dei som «jazzens Radiohead». Illingworth har ei klassisk musikkutdanning i bagasjen, Blacka er jazzutdanna, men dei to er også prega av sine eigne sonderingar inn i populærmusikkens sjangrar. Blacka støytte på den akustiske jazzen gjennom den britiske hiphopens rike sampling, Illingworth snusa på foreldras Led Zeppelin-plater før han fann vegen til Massive Attack. Begge hadde dei lyst til å spele i band, og budde i Manchester, og mot slutten av 2012 fann trioen den forma han har no, i ulike øvingsrom rundt om i musikkbyen, sidan dei var pengelause og ikkje hadde råd til å leige noko eige.

Inspirasjon

Zimmerman listar opp bandets sentrale impulsar i det tilbakelente programmet sitt, medan han nippar til ein Old Fashioned, og nemner eksperimentell rock, elektronisk dansemusikk, ambient og minimalistisk klassisk musikk à la Steve Reich og Philip Glass. «Vi berre spela den musikken vi ønskte å lage», seier Illingworth sjølv: «Labels are just labels.»

Opningssporet på GoGoPenguin, eit to minutt langt, forsiktig, dvelande spor som tener til å setje ei poetisk stemning, er nesten litt overrumplande med bruken av reallyd frå det som høyrest ut som ein leikeplass, sidan det får i alle fall meg til å tenkje på ei tid der smitteverntiltak og sosial distansering mest var ein fantasi. Men denne introduserande ettertanken dreg ikkje ut, for vi vert raskt kasta inn i forrykande «Atomised», ein fest av melodi og rytme som er typisk for bandet, med halsbrekkande arpeggioar frå fingrane til Illingworth. Eit fascinerande element i denne musikken er vrien på loop-estetikken, for repetisjonen inneheld, om ein høyrer etter, små variasjonar. Alt er framført akustisk, om av og til med ein enkel bruk av effektar, men ikkje på ein måte ein ikkje kan halde fast ved når GoGo Penguin tek materialet med seg på konsert.

Assosiasjon

GoGo Penguin bør interessere dei som frå før lyttar til Brad Mehldau, E.S.T. eller The Bad Plus, og denne lyttaren får også sterke assosiasjonar til den rocka jazzen Neil Cowley har laga med trioen sin. Det er ikkje overraskande at bandet fyller konsertsalar og klubbar om kvarandre, med eit svært samansett publikum – heller ikkje at dei har figurert på festivalar som ein kanskje først og fremst tenkjer på som ein arena for pop og rock, som Bonnaroo, Coachella, South By Southwest og Austin City Limits.

Illingworth, Turner og Blacka gjekk frå eit lite, uavhengig selskap i Manchester til jazzens gigantselskap Blue Note, men kjende seg heldigvis ikkje tvinga til å prøve å gjere seg meir konservative for å tilpasse seg ei merkevaretenking. Dermed heldt dei på det litt tøysete bandnamnet, i staden for å gå for «Chris Illingworth Trio» eller noko slikt, for ei slik markering av leiarskap ville ikkje vere i samsvar med måten musikken vert til på. Kanskje ligg også dette bak valet av albumtittel denne gongen?

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

MinneordSamfunn
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis