Jazztrioen som rockeband
Ein av Storbritannias mest spennande jazztrioar har laga ny musikk.
I GoGo Penguin spelar Chris Illingworth piano, Rob Turner trommer og Nick Blacka bass.
Pressefoto: Blue Note
Jazz
GoGo
Penguin:
GoGo Penguin
Blue Note / Universal
GoGo Penguin. Jazztrioen har valt å ganske enkelt gi det nye albumet sitt, deira sjette, og det tredje på Blue Note, bandnamnet som tittel – og det er vel naturleg å tolke dette som ei definitiv markering av eigen musikalsk identitet.
Pianist Chris Illingworth, trommis Rob Turner og bassist Nick Blacka lagar ein herleg, sjangerutfordrande jazz. I eit Jazziz Happy Hour-intervju med Brian Zimmerman, som du kan sjå på Jazziz Magazine på nettet, snakkar Illingworth og Blacka om den eigne miksen av impulsar som har gitt form til musikken deira, etter at programleiaren har introdusert dei som «jazzens Radiohead». Illingworth har ei klassisk musikkutdanning i bagasjen, Blacka er jazzutdanna, men dei to er også prega av sine eigne sonderingar inn i populærmusikkens sjangrar. Blacka støytte på den akustiske jazzen gjennom den britiske hiphopens rike sampling, Illingworth snusa på foreldras Led Zeppelin-plater før han fann vegen til Massive Attack. Begge hadde dei lyst til å spele i band, og budde i Manchester, og mot slutten av 2012 fann trioen den forma han har no, i ulike øvingsrom rundt om i musikkbyen, sidan dei var pengelause og ikkje hadde råd til å leige noko eige.
Inspirasjon
Zimmerman listar opp bandets sentrale impulsar i det tilbakelente programmet sitt, medan han nippar til ein Old Fashioned, og nemner eksperimentell rock, elektronisk dansemusikk, ambient og minimalistisk klassisk musikk à la Steve Reich og Philip Glass. «Vi berre spela den musikken vi ønskte å lage», seier Illingworth sjølv: «Labels are just labels.»
Opningssporet på GoGoPenguin, eit to minutt langt, forsiktig, dvelande spor som tener til å setje ei poetisk stemning, er nesten litt overrumplande med bruken av reallyd frå det som høyrest ut som ein leikeplass, sidan det får i alle fall meg til å tenkje på ei tid der smitteverntiltak og sosial distansering mest var ein fantasi. Men denne introduserande ettertanken dreg ikkje ut, for vi vert raskt kasta inn i forrykande «Atomised», ein fest av melodi og rytme som er typisk for bandet, med halsbrekkande arpeggioar frå fingrane til Illingworth. Eit fascinerande element i denne musikken er vrien på loop-estetikken, for repetisjonen inneheld, om ein høyrer etter, små variasjonar. Alt er framført akustisk, om av og til med ein enkel bruk av effektar, men ikkje på ein måte ein ikkje kan halde fast ved når GoGo Penguin tek materialet med seg på konsert.
Assosiasjon
GoGo Penguin bør interessere dei som frå før lyttar til Brad Mehldau, E.S.T. eller The Bad Plus, og denne lyttaren får også sterke assosiasjonar til den rocka jazzen Neil Cowley har laga med trioen sin. Det er ikkje overraskande at bandet fyller konsertsalar og klubbar om kvarandre, med eit svært samansett publikum – heller ikkje at dei har figurert på festivalar som ein kanskje først og fremst tenkjer på som ein arena for pop og rock, som Bonnaroo, Coachella, South By Southwest og Austin City Limits.
Illingworth, Turner og Blacka gjekk frå eit lite, uavhengig selskap i Manchester til jazzens gigantselskap Blue Note, men kjende seg heldigvis ikkje tvinga til å prøve å gjere seg meir konservative for å tilpasse seg ei merkevaretenking. Dermed heldt dei på det litt tøysete bandnamnet, i staden for å gå for «Chris Illingworth Trio» eller noko slikt, for ei slik markering av leiarskap ville ikkje vere i samsvar med måten musikken vert til på. Kanskje ligg også dette bak valet av albumtittel denne gongen?
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
GoGo
Penguin:
GoGo Penguin
Blue Note / Universal
GoGo Penguin. Jazztrioen har valt å ganske enkelt gi det nye albumet sitt, deira sjette, og det tredje på Blue Note, bandnamnet som tittel – og det er vel naturleg å tolke dette som ei definitiv markering av eigen musikalsk identitet.
Pianist Chris Illingworth, trommis Rob Turner og bassist Nick Blacka lagar ein herleg, sjangerutfordrande jazz. I eit Jazziz Happy Hour-intervju med Brian Zimmerman, som du kan sjå på Jazziz Magazine på nettet, snakkar Illingworth og Blacka om den eigne miksen av impulsar som har gitt form til musikken deira, etter at programleiaren har introdusert dei som «jazzens Radiohead». Illingworth har ei klassisk musikkutdanning i bagasjen, Blacka er jazzutdanna, men dei to er også prega av sine eigne sonderingar inn i populærmusikkens sjangrar. Blacka støytte på den akustiske jazzen gjennom den britiske hiphopens rike sampling, Illingworth snusa på foreldras Led Zeppelin-plater før han fann vegen til Massive Attack. Begge hadde dei lyst til å spele i band, og budde i Manchester, og mot slutten av 2012 fann trioen den forma han har no, i ulike øvingsrom rundt om i musikkbyen, sidan dei var pengelause og ikkje hadde råd til å leige noko eige.
Inspirasjon
Zimmerman listar opp bandets sentrale impulsar i det tilbakelente programmet sitt, medan han nippar til ein Old Fashioned, og nemner eksperimentell rock, elektronisk dansemusikk, ambient og minimalistisk klassisk musikk à la Steve Reich og Philip Glass. «Vi berre spela den musikken vi ønskte å lage», seier Illingworth sjølv: «Labels are just labels.»
Opningssporet på GoGoPenguin, eit to minutt langt, forsiktig, dvelande spor som tener til å setje ei poetisk stemning, er nesten litt overrumplande med bruken av reallyd frå det som høyrest ut som ein leikeplass, sidan det får i alle fall meg til å tenkje på ei tid der smitteverntiltak og sosial distansering mest var ein fantasi. Men denne introduserande ettertanken dreg ikkje ut, for vi vert raskt kasta inn i forrykande «Atomised», ein fest av melodi og rytme som er typisk for bandet, med halsbrekkande arpeggioar frå fingrane til Illingworth. Eit fascinerande element i denne musikken er vrien på loop-estetikken, for repetisjonen inneheld, om ein høyrer etter, små variasjonar. Alt er framført akustisk, om av og til med ein enkel bruk av effektar, men ikkje på ein måte ein ikkje kan halde fast ved når GoGo Penguin tek materialet med seg på konsert.
Assosiasjon
GoGo Penguin bør interessere dei som frå før lyttar til Brad Mehldau, E.S.T. eller The Bad Plus, og denne lyttaren får også sterke assosiasjonar til den rocka jazzen Neil Cowley har laga med trioen sin. Det er ikkje overraskande at bandet fyller konsertsalar og klubbar om kvarandre, med eit svært samansett publikum – heller ikkje at dei har figurert på festivalar som ein kanskje først og fremst tenkjer på som ein arena for pop og rock, som Bonnaroo, Coachella, South By Southwest og Austin City Limits.
Illingworth, Turner og Blacka gjekk frå eit lite, uavhengig selskap i Manchester til jazzens gigantselskap Blue Note, men kjende seg heldigvis ikkje tvinga til å prøve å gjere seg meir konservative for å tilpasse seg ei merkevaretenking. Dermed heldt dei på det litt tøysete bandnamnet, i staden for å gå for «Chris Illingworth Trio» eller noko slikt, for ei slik markering av leiarskap ville ikkje vere i samsvar med måten musikken vert til på. Kanskje ligg også dette bak valet av albumtittel denne gongen?
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).
Foto: Cornelius Poppe / NTB
Naturplan utan samling
Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.
Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Foto: Universitetet i Bergen
Øyvind Vågnes (1972–2025)
«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»
Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.
Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB
Den livsviktige satiren
Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.
Støre og krisa i sosialdemokratiet
Må det ein ny partileiar til for å berga restane av det sosialdemokratiske innslaget i norsk politikk?
Ein politimeister les opp ein rettsordre som stoppar ein protest for veljarregistrering i Selma i Alabama i USA 9. mars 1965, framfor borgarrettsaktivistane Martin Luther King jr. (t.h.) og Andrew Young.
Foto: AP / NTB
Vald, hat, mot
Historia om kampen til dei svarte i USA er soga om ei frigjeringsrørsle som vann – til slutt. Men også om tvisyn og botnlaus menneskeleg fornedring.