Kjølig fransk distanse
Louis Sclavis innfrir med ein klassisk jazzkvartett.
Jazz
Louis Sclavis:
Characters on a Wall
Louis Sclavis, klarinettar; Benjamin Moussay, piano; Sarah Murcia, bass; Christophe Lavergne, trommer. ECM 2645
50 år er gått sidan det tyske plateselskapet ECM blei skipa og dei gav ut den første plata si, Free at Last med Mal Waldron Trio. På Victoria er det stor jubileumsfeiring denne veka. Det høver såleis godt å melda den siste plata til den franske klarinettisten og komponisten Louis Sclavis. Han er ein institusjon i fransk jazzliv og har gjeve ut heile 13 plater på ECM. For dei som ynskjer å gå Sclavis nærare etter i saumane, kan Napoli’s Walls (ECM) frå 2002 vera ein god stad å byrja. Den plata knyter seg til Characters on a Wall ved at ho er inspirert av arbeida til den franske biletkunstnaren Ernest Pignon-Ernest.
Inspirasjonskjelder
Den andre inspirasjonskjelda er den nye kvartetten. Sclavis har ofte operert i kvartettformat, men aldri i ein klassisk piano, bass og tromme-samanheng. Pianisten Moussay var også med på den førre plata til Sclavis. Både Murcia og Lavergne er godt etablerte musikarar, men dette er platedebuten deira saman med Sclavis. At kvartetten er relativt fersk, kan ein ikkje høyra.
Pasolini-hylling
Det liketil og til dels leikande samspelet er utan tvil den største attraksjonen ved plata.
Også komposisjonane til Sclavis gjer inntrykk, spesielt den mest ti minuttar lange «L’heure Pasolini», som byrjar som ein mørk og rytmisk fri og harmonisk open ballade, men på tampen går over i ljosare og raskare vals der bassklarinetten er bytt ut med vanleg klarinett. Kontrasten i komposisjonen er ei fin hylling til den italienske filmskaparen. Moussay følgjer fint opp med «Shadows and Lines» med fascinerande lågmælt på-og-av groove. Ei typisk ECM-plate, men også denne gongen er det eit adelsmerke.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i
Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Louis Sclavis:
Characters on a Wall
Louis Sclavis, klarinettar; Benjamin Moussay, piano; Sarah Murcia, bass; Christophe Lavergne, trommer. ECM 2645
50 år er gått sidan det tyske plateselskapet ECM blei skipa og dei gav ut den første plata si, Free at Last med Mal Waldron Trio. På Victoria er det stor jubileumsfeiring denne veka. Det høver såleis godt å melda den siste plata til den franske klarinettisten og komponisten Louis Sclavis. Han er ein institusjon i fransk jazzliv og har gjeve ut heile 13 plater på ECM. For dei som ynskjer å gå Sclavis nærare etter i saumane, kan Napoli’s Walls (ECM) frå 2002 vera ein god stad å byrja. Den plata knyter seg til Characters on a Wall ved at ho er inspirert av arbeida til den franske biletkunstnaren Ernest Pignon-Ernest.
Inspirasjonskjelder
Den andre inspirasjonskjelda er den nye kvartetten. Sclavis har ofte operert i kvartettformat, men aldri i ein klassisk piano, bass og tromme-samanheng. Pianisten Moussay var også med på den førre plata til Sclavis. Både Murcia og Lavergne er godt etablerte musikarar, men dette er platedebuten deira saman med Sclavis. At kvartetten er relativt fersk, kan ein ikkje høyra.
Pasolini-hylling
Det liketil og til dels leikande samspelet er utan tvil den største attraksjonen ved plata.
Også komposisjonane til Sclavis gjer inntrykk, spesielt den mest ti minuttar lange «L’heure Pasolini», som byrjar som ein mørk og rytmisk fri og harmonisk open ballade, men på tampen går over i ljosare og raskare vals der bassklarinetten er bytt ut med vanleg klarinett. Kontrasten i komposisjonen er ei fin hylling til den italienske filmskaparen. Moussay følgjer fint opp med «Shadows and Lines» med fascinerande lågmælt på-og-av groove. Ei typisk ECM-plate, men også denne gongen er det eit adelsmerke.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i
Dag og Tid.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.