Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Kjølig fransk distanse

Louis Sclavis innfrir med ein klassisk jazzkvartett.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1948
20190927
1948
20190927

Jazz

Louis Sclavis:

Characters on a Wall

Louis Sclavis, klarinettar; Benjamin Moussay, piano; Sarah Murcia, bass; Christophe Lavergne, trommer. ECM 2645

50 år er gått sidan det tyske plateselskapet ECM blei skipa og dei gav ut den første plata si, Free at Last med Mal Waldron Trio. På Victoria er det stor jubileumsfeiring denne veka. Det høver såleis godt å melda den siste plata til den franske klarinettisten og komponisten Louis Sclavis. Han er ein institusjon i fransk jazzliv og har gjeve ut heile 13 plater på ECM. For dei som ynskjer å gå Sclavis nærare etter i saumane, kan Napoli’s Walls (ECM) frå 2002 vera ein god stad å byrja. Den plata knyter seg til Characters on a Wall ved at ho er inspirert av arbeida til den franske biletkunstnaren Ernest Pignon-Ernest.

Inspirasjonskjelder

Den andre inspirasjonskjelda er den nye kvartetten. Sclavis har ofte operert i kvartettformat, men aldri i ein klassisk piano, bass og tromme-samanheng. Pianisten Moussay var også med på den førre plata til Sclavis. Både Murcia og Lavergne er godt etablerte musikarar, men dette er platedebuten deira saman med Sclavis. At kvartetten er relativt fersk, kan ein ikkje høyra.

Pasolini-hylling

Det liketil og til dels leikande samspelet er utan tvil den største attraksjonen ved plata.

Også komposisjonane til Sclavis gjer inntrykk, spesielt den mest ti minuttar lange «L’heure Pasolini», som byrjar som ein mørk og rytmisk fri og harmonisk open ballade, men på tampen går over i ljosare og raskare vals der bassklarinetten er bytt ut med vanleg klarinett. Kontrasten i komposisjonen er ei fin hylling til den italienske filmskaparen. Moussay følgjer fint opp med «Shadows and Lines» med fascinerande lågmælt på-og-av groove. Ei typisk ECM-plate, men også denne gongen er det eit adelsmerke.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Louis Sclavis:

Characters on a Wall

Louis Sclavis, klarinettar; Benjamin Moussay, piano; Sarah Murcia, bass; Christophe Lavergne, trommer. ECM 2645

50 år er gått sidan det tyske plateselskapet ECM blei skipa og dei gav ut den første plata si, Free at Last med Mal Waldron Trio. På Victoria er det stor jubileumsfeiring denne veka. Det høver såleis godt å melda den siste plata til den franske klarinettisten og komponisten Louis Sclavis. Han er ein institusjon i fransk jazzliv og har gjeve ut heile 13 plater på ECM. For dei som ynskjer å gå Sclavis nærare etter i saumane, kan Napoli’s Walls (ECM) frå 2002 vera ein god stad å byrja. Den plata knyter seg til Characters on a Wall ved at ho er inspirert av arbeida til den franske biletkunstnaren Ernest Pignon-Ernest.

Inspirasjonskjelder

Den andre inspirasjonskjelda er den nye kvartetten. Sclavis har ofte operert i kvartettformat, men aldri i ein klassisk piano, bass og tromme-samanheng. Pianisten Moussay var også med på den førre plata til Sclavis. Både Murcia og Lavergne er godt etablerte musikarar, men dette er platedebuten deira saman med Sclavis. At kvartetten er relativt fersk, kan ein ikkje høyra.

Pasolini-hylling

Det liketil og til dels leikande samspelet er utan tvil den største attraksjonen ved plata.

Også komposisjonane til Sclavis gjer inntrykk, spesielt den mest ti minuttar lange «L’heure Pasolini», som byrjar som ein mørk og rytmisk fri og harmonisk open ballade, men på tampen går over i ljosare og raskare vals der bassklarinetten er bytt ut med vanleg klarinett. Kontrasten i komposisjonen er ei fin hylling til den italienske filmskaparen. Moussay følgjer fint opp med «Shadows and Lines» med fascinerande lågmælt på-og-av groove. Ei typisk ECM-plate, men også denne gongen er det eit adelsmerke.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis