Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Kjøpesentersolnedgang

T. Hardy Morris lagar sivilisasjonskritisk rockemusikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
T. Hardy Morris har ambisjonar om å skape sivilisasjonskritikk, skriv Øyvind Vågnes.

T. Hardy Morris har ambisjonar om å skape sivilisasjonskritikk, skriv Øyvind Vågnes.

Foto: Alec Stanley

T. Hardy Morris har ambisjonar om å skape sivilisasjonskritikk, skriv Øyvind Vågnes.

T. Hardy Morris har ambisjonar om å skape sivilisasjonskritikk, skriv Øyvind Vågnes.

Foto: Alec Stanley

2749
20210709
2749
20210709

Rock

T. Hardy Morris:

The Digital Age of Rome

New West
Records / Border

Eg likar slåande samansetjingar av bilete i ein songtekst, og det er nett det T. Hardy Morris leverer med det som for meg er nøkkellåten på nye The Digital Age of Rome, nemleg «Shopping Center Sunsets», som utleverer tristessen i det moderne livet på utsøkt vis.

Albumtittelen reflekterer artistens ambisjonar om å skape eit aldri så lite stykke sivilisasjonskritikk, og kva for arena kunne vere meir veleigna enn kjøpesenteret? Morris har sikkert lese Allen Ginsbergs (1926–1997) «A Supermarket in California» (1955), der poeten vandrar med lengtande sjel mellom hyller bognande med hermetikk og manar fram visjonar om Walt Whitman (1819­–1892).

Vakkert i det stygge

No er ikkje eit norsk kjøpesenter eigna til å kvele sjel og livslyst like intenst som eit amerikansk, det baserer eg på førstehandserfaring, men skilnadene er likevel ikkje større enn at Morris’ skildring av konsumerisme og forfall er til å forstå så altfor godt.

Eg smiler mitt mest deprimerte smil av stemningane i «Shopping Center Sunsets», som også på sitt vis manar fram det vakre i det stygge. I intervju har låtskrivaren fortalt at kvar ettermiddag på det lokale kjøpesenteret hans i Athens i Georgia er lik: Alskens neonlys og skilt kappast om merksemda i eit visuelt åtak på sanseapparatet, men så går sola ned, og ein merkar knapt noko anna enn den raudglødande skiva. Ein er på eit kjøpesenter, og ein er på rett plass om ein er ute etter byens beste naturoppleving, for ingen stad er utsikta betre.

Meloditeft

Det sosiopolitiske blikket er også markant til stades på ein song som «First World Problems», som går i rette med materialismen som gjennomsyrer den vestlege livsstilen. Men The Digital Age of Rome er verken eit surmaga eller eit betrevitande, moraliserande prosjekt. Morris er ikkje den typen artist. Han sit i klisteret, saman med oss andre. Ein song som «Just Pretend Everything Is Fine» plasserer seg uklart ein stad mellom apati og resignasjon, men som heilskap teiknar plata eit meir samansett bilete.

Nokre lesarar vil ha høyrt det førre, kritikarroste albumet til T. Hardy Morris, med den herlege tittelen Dude, the Obscure (2018) (som har lite til felles med Thomas Hardys roman Jude the Obscure frå 1895). Med seg denne gongen har han folk som Brad Morgan, trommisen i Drive-By Truckers, og Faye Webster (også plateaktuell med strålande I Know I’m Funny haha).

Rockeuttrykket er ganske rett fram, men det læt som det skal, og Morris har meloditeft. Eg vert gåande og tralle på desse låtane heile vegen til kjøpesenteret.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

T. Hardy Morris:

The Digital Age of Rome

New West
Records / Border

Eg likar slåande samansetjingar av bilete i ein songtekst, og det er nett det T. Hardy Morris leverer med det som for meg er nøkkellåten på nye The Digital Age of Rome, nemleg «Shopping Center Sunsets», som utleverer tristessen i det moderne livet på utsøkt vis.

Albumtittelen reflekterer artistens ambisjonar om å skape eit aldri så lite stykke sivilisasjonskritikk, og kva for arena kunne vere meir veleigna enn kjøpesenteret? Morris har sikkert lese Allen Ginsbergs (1926–1997) «A Supermarket in California» (1955), der poeten vandrar med lengtande sjel mellom hyller bognande med hermetikk og manar fram visjonar om Walt Whitman (1819­–1892).

Vakkert i det stygge

No er ikkje eit norsk kjøpesenter eigna til å kvele sjel og livslyst like intenst som eit amerikansk, det baserer eg på førstehandserfaring, men skilnadene er likevel ikkje større enn at Morris’ skildring av konsumerisme og forfall er til å forstå så altfor godt.

Eg smiler mitt mest deprimerte smil av stemningane i «Shopping Center Sunsets», som også på sitt vis manar fram det vakre i det stygge. I intervju har låtskrivaren fortalt at kvar ettermiddag på det lokale kjøpesenteret hans i Athens i Georgia er lik: Alskens neonlys og skilt kappast om merksemda i eit visuelt åtak på sanseapparatet, men så går sola ned, og ein merkar knapt noko anna enn den raudglødande skiva. Ein er på eit kjøpesenter, og ein er på rett plass om ein er ute etter byens beste naturoppleving, for ingen stad er utsikta betre.

Meloditeft

Det sosiopolitiske blikket er også markant til stades på ein song som «First World Problems», som går i rette med materialismen som gjennomsyrer den vestlege livsstilen. Men The Digital Age of Rome er verken eit surmaga eller eit betrevitande, moraliserande prosjekt. Morris er ikkje den typen artist. Han sit i klisteret, saman med oss andre. Ein song som «Just Pretend Everything Is Fine» plasserer seg uklart ein stad mellom apati og resignasjon, men som heilskap teiknar plata eit meir samansett bilete.

Nokre lesarar vil ha høyrt det førre, kritikarroste albumet til T. Hardy Morris, med den herlege tittelen Dude, the Obscure (2018) (som har lite til felles med Thomas Hardys roman Jude the Obscure frå 1895). Med seg denne gongen har han folk som Brad Morgan, trommisen i Drive-By Truckers, og Faye Webster (også plateaktuell med strålande I Know I’m Funny haha).

Rockeuttrykket er ganske rett fram, men det læt som det skal, og Morris har meloditeft. Eg vert gåande og tralle på desse låtane heile vegen til kjøpesenteret.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

MinneordSamfunn
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis