Kjøpesentersolnedgang
T. Hardy Morris lagar sivilisasjonskritisk rockemusikk.
T. Hardy Morris har ambisjonar om å skape sivilisasjonskritikk, skriv Øyvind Vågnes.
Foto: Alec Stanley
Rock
T. Hardy Morris:
The Digital Age of Rome
New West
Records / Border
Eg likar slåande samansetjingar av bilete i ein songtekst, og det er nett det T. Hardy Morris leverer med det som for meg er nøkkellåten på nye The Digital Age of Rome, nemleg «Shopping Center Sunsets», som utleverer tristessen i det moderne livet på utsøkt vis.
Albumtittelen reflekterer artistens ambisjonar om å skape eit aldri så lite stykke sivilisasjonskritikk, og kva for arena kunne vere meir veleigna enn kjøpesenteret? Morris har sikkert lese Allen Ginsbergs (1926–1997) «A Supermarket in California» (1955), der poeten vandrar med lengtande sjel mellom hyller bognande med hermetikk og manar fram visjonar om Walt Whitman (1819–1892).
Vakkert i det stygge
No er ikkje eit norsk kjøpesenter eigna til å kvele sjel og livslyst like intenst som eit amerikansk, det baserer eg på førstehandserfaring, men skilnadene er likevel ikkje større enn at Morris’ skildring av konsumerisme og forfall er til å forstå så altfor godt.
Eg smiler mitt mest deprimerte smil av stemningane i «Shopping Center Sunsets», som også på sitt vis manar fram det vakre i det stygge. I intervju har låtskrivaren fortalt at kvar ettermiddag på det lokale kjøpesenteret hans i Athens i Georgia er lik: Alskens neonlys og skilt kappast om merksemda i eit visuelt åtak på sanseapparatet, men så går sola ned, og ein merkar knapt noko anna enn den raudglødande skiva. Ein er på eit kjøpesenter, og ein er på rett plass om ein er ute etter byens beste naturoppleving, for ingen stad er utsikta betre.
Meloditeft
Det sosiopolitiske blikket er også markant til stades på ein song som «First World Problems», som går i rette med materialismen som gjennomsyrer den vestlege livsstilen. Men The Digital Age of Rome er verken eit surmaga eller eit betrevitande, moraliserande prosjekt. Morris er ikkje den typen artist. Han sit i klisteret, saman med oss andre. Ein song som «Just Pretend Everything Is Fine» plasserer seg uklart ein stad mellom apati og resignasjon, men som heilskap teiknar plata eit meir samansett bilete.
Nokre lesarar vil ha høyrt det førre, kritikarroste albumet til T. Hardy Morris, med den herlege tittelen Dude, the Obscure (2018) (som har lite til felles med Thomas Hardys roman Jude the Obscure frå 1895). Med seg denne gongen har han folk som Brad Morgan, trommisen i Drive-By Truckers, og Faye Webster (også plateaktuell med strålande I Know I’m Funny haha).
Rockeuttrykket er ganske rett fram, men det læt som det skal, og Morris har meloditeft. Eg vert gåande og tralle på desse låtane heile vegen til kjøpesenteret.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
T. Hardy Morris:
The Digital Age of Rome
New West
Records / Border
Eg likar slåande samansetjingar av bilete i ein songtekst, og det er nett det T. Hardy Morris leverer med det som for meg er nøkkellåten på nye The Digital Age of Rome, nemleg «Shopping Center Sunsets», som utleverer tristessen i det moderne livet på utsøkt vis.
Albumtittelen reflekterer artistens ambisjonar om å skape eit aldri så lite stykke sivilisasjonskritikk, og kva for arena kunne vere meir veleigna enn kjøpesenteret? Morris har sikkert lese Allen Ginsbergs (1926–1997) «A Supermarket in California» (1955), der poeten vandrar med lengtande sjel mellom hyller bognande med hermetikk og manar fram visjonar om Walt Whitman (1819–1892).
Vakkert i det stygge
No er ikkje eit norsk kjøpesenter eigna til å kvele sjel og livslyst like intenst som eit amerikansk, det baserer eg på førstehandserfaring, men skilnadene er likevel ikkje større enn at Morris’ skildring av konsumerisme og forfall er til å forstå så altfor godt.
Eg smiler mitt mest deprimerte smil av stemningane i «Shopping Center Sunsets», som også på sitt vis manar fram det vakre i det stygge. I intervju har låtskrivaren fortalt at kvar ettermiddag på det lokale kjøpesenteret hans i Athens i Georgia er lik: Alskens neonlys og skilt kappast om merksemda i eit visuelt åtak på sanseapparatet, men så går sola ned, og ein merkar knapt noko anna enn den raudglødande skiva. Ein er på eit kjøpesenter, og ein er på rett plass om ein er ute etter byens beste naturoppleving, for ingen stad er utsikta betre.
Meloditeft
Det sosiopolitiske blikket er også markant til stades på ein song som «First World Problems», som går i rette med materialismen som gjennomsyrer den vestlege livsstilen. Men The Digital Age of Rome er verken eit surmaga eller eit betrevitande, moraliserande prosjekt. Morris er ikkje den typen artist. Han sit i klisteret, saman med oss andre. Ein song som «Just Pretend Everything Is Fine» plasserer seg uklart ein stad mellom apati og resignasjon, men som heilskap teiknar plata eit meir samansett bilete.
Nokre lesarar vil ha høyrt det førre, kritikarroste albumet til T. Hardy Morris, med den herlege tittelen Dude, the Obscure (2018) (som har lite til felles med Thomas Hardys roman Jude the Obscure frå 1895). Med seg denne gongen har han folk som Brad Morgan, trommisen i Drive-By Truckers, og Faye Webster (også plateaktuell med strålande I Know I’m Funny haha).
Rockeuttrykket er ganske rett fram, men det læt som det skal, og Morris har meloditeft. Eg vert gåande og tralle på desse låtane heile vegen til kjøpesenteret.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).
Foto: Cornelius Poppe / NTB
Naturplan utan samling
Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.
Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Foto: Universitetet i Bergen
Øyvind Vågnes (1972–2025)
«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»
Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.
Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB
Den livsviktige satiren
Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.
Støre og krisa i sosialdemokratiet
Må det ein ny partileiar til for å berga restane av det sosialdemokratiske innslaget i norsk politikk?
Ein politimeister les opp ein rettsordre som stoppar ein protest for veljarregistrering i Selma i Alabama i USA 9. mars 1965, framfor borgarrettsaktivistane Martin Luther King jr. (t.h.) og Andrew Young.
Foto: AP / NTB
Vald, hat, mot
Historia om kampen til dei svarte i USA er soga om ei frigjeringsrørsle som vann – til slutt. Men også om tvisyn og botnlaus menneskeleg fornedring.