Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Lucindas jukebox

Lucinda Williams gir oss ei heil plate vigd til Tom Pettys songskatt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Lucinda Williams på ei Tom Petty-hyllest i Los Angeles i 2017.

Lucinda Williams på ei Tom Petty-hyllest i Los Angeles i 2017.

Foto: Chris Pizzello / AP 7 NTB

Lucinda Williams på ei Tom Petty-hyllest i Los Angeles i 2017.

Lucinda Williams på ei Tom Petty-hyllest i Los Angeles i 2017.

Foto: Chris Pizzello / AP 7 NTB

2984
20210416
2984
20210416

Rock

Lucinda Williams:

Runnin’ Down a Dream: A Tribute to Tom Petty

Highway 20 Records / Border

«You wreck me», syng Lucinda Williams, «you break me in two», og sjeldan har vel den garva artisten høyrst råare ut, med ei røyst som raspar langt ned i hjarterøtene. Det er som det skal vere, og eg kjem til å tenkje på anekdoten gitarist Mike Campbell har fortalt om då Tom Petty skreiv låten, som opphavleg er å finne på albumet Wildflowers (1994). Opphavleg var tittelen «You Rock Me», til ein dag låtskrivaren dukka opp med den nye tittelen, og låten vart seg sjølv – heldigvis.

«You Wreck Me» er mellom tretten Petty-tolkingar på albumet Runnin’ Down a Dream: A Tribute to Tom Petty, som er første utgåve av seks i serien Lu’s Jukebox, der Williams og bandet framfører låtar av andre artistar.

Konsertopptak

Det dreier seg om konsertopptak, laga i eit studio i Nashville i fjor haust, som ein kunne kjøpe billettar til og få med seg på direkten på nettet. Delar av inntektene går til mindre klubbar og konsertsalar som slit alvorleg under pandemien – det var jo nett slike stader som var så viktige for Williams sjølv då ho vaks fram som artist.

Med unntak av «Louisiana Rain», henta frå Damn the Torpedoes (1979), og «Down South» frå Highway Companion (2006), er alt låtmaterialet på Runnin’ Down a Dream henta frå 1980- og 1990-åra, med to låtar frå Southern Accents (1985), tre frå Full Moon Fever (1989), tre frå Wildflowers og ein frå Echo (1999). Williams løftar dessutan også fram «Gainesville», opphavleg skriven for Echo, men først utgitt for tre år sidan. Med er også ein låt ho har skrive til Petty, «Stolen Moments».

Det passar akkurat denne Petty-lyttaren godt, sjølv om det ikkje er vanskeleg å sjå at utvalet like godt kunne ha vore eit heilt anna. Williams maktar uansett å få fram at Petty var ein framifrå låtskrivar, ja, kanskje endå betre enn det mange trur. Det er ikkje lenge sidan Wildflowers kom ut i ei forseggjord nyutgåve, og då eg lytta til denne, fekk det meg til å leite fram både platene Williams dreg fram, og andre. Pettys katalog held seg godt.

Rufsete

Å høyre veteranen Williams gjere Petty er ei god påminning om dette, og også om kva som bur i songane, som er framførte ganske rufsete og rett fram, slik uttrykket også var på Good Souls Better Angels, plata ho gav ut i fjor. Særleg oppstår det noko nytt med orda til Petty når dei kjem til oss gjennom røysta til Williams, anten det no gjeld sørstatsproblematikken som er så sentral i songar som «Rebel» og «Southern Accents», eller det standhaftige som bur i rockehiten «Won’t Back Down».

Tidvis kunne platene til Petty i 1980- og 1990-åra også vere pakka inn i ein omfattande lydproduksjon. Her er dei strippa til det pønkete beinet av 68-åringen Williams. Eg ser fram til å høyre kva som dukkar opp i Lucindas jukeboks framover.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Lucinda Williams:

Runnin’ Down a Dream: A Tribute to Tom Petty

Highway 20 Records / Border

«You wreck me», syng Lucinda Williams, «you break me in two», og sjeldan har vel den garva artisten høyrst råare ut, med ei røyst som raspar langt ned i hjarterøtene. Det er som det skal vere, og eg kjem til å tenkje på anekdoten gitarist Mike Campbell har fortalt om då Tom Petty skreiv låten, som opphavleg er å finne på albumet Wildflowers (1994). Opphavleg var tittelen «You Rock Me», til ein dag låtskrivaren dukka opp med den nye tittelen, og låten vart seg sjølv – heldigvis.

«You Wreck Me» er mellom tretten Petty-tolkingar på albumet Runnin’ Down a Dream: A Tribute to Tom Petty, som er første utgåve av seks i serien Lu’s Jukebox, der Williams og bandet framfører låtar av andre artistar.

Konsertopptak

Det dreier seg om konsertopptak, laga i eit studio i Nashville i fjor haust, som ein kunne kjøpe billettar til og få med seg på direkten på nettet. Delar av inntektene går til mindre klubbar og konsertsalar som slit alvorleg under pandemien – det var jo nett slike stader som var så viktige for Williams sjølv då ho vaks fram som artist.

Med unntak av «Louisiana Rain», henta frå Damn the Torpedoes (1979), og «Down South» frå Highway Companion (2006), er alt låtmaterialet på Runnin’ Down a Dream henta frå 1980- og 1990-åra, med to låtar frå Southern Accents (1985), tre frå Full Moon Fever (1989), tre frå Wildflowers og ein frå Echo (1999). Williams løftar dessutan også fram «Gainesville», opphavleg skriven for Echo, men først utgitt for tre år sidan. Med er også ein låt ho har skrive til Petty, «Stolen Moments».

Det passar akkurat denne Petty-lyttaren godt, sjølv om det ikkje er vanskeleg å sjå at utvalet like godt kunne ha vore eit heilt anna. Williams maktar uansett å få fram at Petty var ein framifrå låtskrivar, ja, kanskje endå betre enn det mange trur. Det er ikkje lenge sidan Wildflowers kom ut i ei forseggjord nyutgåve, og då eg lytta til denne, fekk det meg til å leite fram både platene Williams dreg fram, og andre. Pettys katalog held seg godt.

Rufsete

Å høyre veteranen Williams gjere Petty er ei god påminning om dette, og også om kva som bur i songane, som er framførte ganske rufsete og rett fram, slik uttrykket også var på Good Souls Better Angels, plata ho gav ut i fjor. Særleg oppstår det noko nytt med orda til Petty når dei kjem til oss gjennom røysta til Williams, anten det no gjeld sørstatsproblematikken som er så sentral i songar som «Rebel» og «Southern Accents», eller det standhaftige som bur i rockehiten «Won’t Back Down».

Tidvis kunne platene til Petty i 1980- og 1990-åra også vere pakka inn i ein omfattande lydproduksjon. Her er dei strippa til det pønkete beinet av 68-åringen Williams. Eg ser fram til å høyre kva som dukkar opp i Lucindas jukeboks framover.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

MinneordSamfunn
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis