Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Med eleganse og autoritet

Rigmor Gustafsson pustar liv i mainstreamglørne.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1915
20190315
1915
20190315

Jazz

Rigmor Gustafsson:

Come Home

Rigmor Gustafsson, vokal; Jonas Östholm, piano; Martin Höper, bass; Chris Montgomery, trommer; Margareta Bengtsson, harpe (4); Lisa Långbbacka, akkordeon (07). ACT 9737-2

Etterveksten etter vokaldronninga vår, Karin Krog, har vore meir markant enn ditto på svensk side av grensa med Monica Zetterlund som leiestjerne, men frå tid til anna blir ein mint om at det faktisk står ganske bra til på andre sida av kjølen – seinast med Rigmor Gustafssons siste på tyske ACT.

Mest sjølvlaga

Ein må attende til 2014 for å finna førre Gustafsson-utgjeving, When You Make Me Smile. Ho har ikkje hatt det travelt. Eitt av resultata er at plata inneheld eit knippe særmerkte komposisjonar av Gustafsson og medkomponistar/tekstforfattarar som har jobba med henne på tidlegare produksjonar. Ny samarbeidspartnar er Andreas Mattsson som har skrive tekst til tre av låtane. Sjølv om planen var å spela inn berre sjølvlaga stoff, har Gustafsson heldigvis gjort tre unnatak, «Big Yellow Taxi», «Twist in My Sobriety» og «Wuthering Hights». På dei to første set Gustafsson eit tydeleg bumerke.

Stålkontroll

Tekstane i den heimehekla delen av materialet står i ein Tin Pan Alley-tradisjon og er for det meste fort gløymde, men musikken og musiseringa har langt større slitestyrke. Dei fire hovudmusikarane har jobba saman i mange år. Dynamikk og arrangementsdetaljar har dei stålkontroll på. Pianotrioen går aldri i vegen for vokalen, men Östholm slepper til som solist fleire gonger, og det er utan unnatak eit pluss for plata.

Gustafsson har ikkje noka mektig stemme, men fraserer med usvikeleg rytmisk tryggleik og eleganse. Tekstane formidlar ho glasklart utan store fakter. Det er ein autoritet i uttrykket hennar ein berre må beundra.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Rigmor Gustafsson:

Come Home

Rigmor Gustafsson, vokal; Jonas Östholm, piano; Martin Höper, bass; Chris Montgomery, trommer; Margareta Bengtsson, harpe (4); Lisa Långbbacka, akkordeon (07). ACT 9737-2

Etterveksten etter vokaldronninga vår, Karin Krog, har vore meir markant enn ditto på svensk side av grensa med Monica Zetterlund som leiestjerne, men frå tid til anna blir ein mint om at det faktisk står ganske bra til på andre sida av kjølen – seinast med Rigmor Gustafssons siste på tyske ACT.

Mest sjølvlaga

Ein må attende til 2014 for å finna førre Gustafsson-utgjeving, When You Make Me Smile. Ho har ikkje hatt det travelt. Eitt av resultata er at plata inneheld eit knippe særmerkte komposisjonar av Gustafsson og medkomponistar/tekstforfattarar som har jobba med henne på tidlegare produksjonar. Ny samarbeidspartnar er Andreas Mattsson som har skrive tekst til tre av låtane. Sjølv om planen var å spela inn berre sjølvlaga stoff, har Gustafsson heldigvis gjort tre unnatak, «Big Yellow Taxi», «Twist in My Sobriety» og «Wuthering Hights». På dei to første set Gustafsson eit tydeleg bumerke.

Stålkontroll

Tekstane i den heimehekla delen av materialet står i ein Tin Pan Alley-tradisjon og er for det meste fort gløymde, men musikken og musiseringa har langt større slitestyrke. Dei fire hovudmusikarane har jobba saman i mange år. Dynamikk og arrangementsdetaljar har dei stålkontroll på. Pianotrioen går aldri i vegen for vokalen, men Östholm slepper til som solist fleire gonger, og det er utan unnatak eit pluss for plata.

Gustafsson har ikkje noka mektig stemme, men fraserer med usvikeleg rytmisk tryggleik og eleganse. Tekstane formidlar ho glasklart utan store fakter. Det er ein autoritet i uttrykket hennar ein berre må beundra.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis