Meditativ tru og tvil
Stabat Mater er først og fremst ein kollektiv triumf.
Jazz
Mathilde Grooss Viddals Meditations & Prayers:
Stabat Mater
Mathilde Grooss Viddal, sopransaks, Bb-, bass- og kontrabassklarinett; Harpreet Bansal, fiolin; Per Willy Aaserud, trompet og elektronikk; Børge-Are Halvorsen, tenorsaks; Øyvind Brekke, trombone. Giraffa Records GIR 1907
Det er all grunn til å lytta når Mathilde Grooss Viddal er plateaktuell, enten det er som leiar for Friensemblet, eller som her, med eit heilt nytt ensemble. Målet med prosjektet er å musisera/improvisera rundt salmar, koralar, mantra, bøner og meditasjonar som er felles for alle kulturar, identitet og tru. Tid for ettertanke i ei elles fragmentert og uroleg verd, seier Viddal om utgjevinga.
Improvisasjon
Viddal serverer ikkje fikse idear og lettvinte løysingar. Prosjektet er det jobba med i ein treårsperiode. I utgangspunktet var det ein trio som spelte musikken, men musikk og besetning har endra seg undervegs. Det er naturleg, fordi improvisasjon er eit så viktig element i konseptet. Kyrkjetoneartar som grunnlag for improvisasjon er ikkje jazzen framand for, men her er det andre parameter som blir sterkt vektlagde, som til dømes dynamikken. Det at ensemblet ikkje har med verken akkordinstrument, bass eller trommer, gjer at klang og dynamikk står fram som musikalske berebjelkar.
Suiteliknande
Stabat Mater er eit suiteliknande verk som er sett saman av åtte delar, der utgangspunktet er kjende salmar i tillegg til «Finlandia-hymnen» av Sibelius, «For Turiya» av Charlie Haden og «Meditasjon» av orkesterleiaren sjølv. Ho har også komponert «Peace», som avsluttar plata. Ensemblet har arrangert musikken, og det er mykje flott musisering på plata. Viddals rytmisk spenstige fargelegging med bruk av mest heile klarinettfamilien er ein gjennomgåande attraksjon, og den gylne og overjordiske augneblinken er fiolinspelet til Bansal på «For Samadhi».
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Mathilde Grooss Viddals Meditations & Prayers:
Stabat Mater
Mathilde Grooss Viddal, sopransaks, Bb-, bass- og kontrabassklarinett; Harpreet Bansal, fiolin; Per Willy Aaserud, trompet og elektronikk; Børge-Are Halvorsen, tenorsaks; Øyvind Brekke, trombone. Giraffa Records GIR 1907
Det er all grunn til å lytta når Mathilde Grooss Viddal er plateaktuell, enten det er som leiar for Friensemblet, eller som her, med eit heilt nytt ensemble. Målet med prosjektet er å musisera/improvisera rundt salmar, koralar, mantra, bøner og meditasjonar som er felles for alle kulturar, identitet og tru. Tid for ettertanke i ei elles fragmentert og uroleg verd, seier Viddal om utgjevinga.
Improvisasjon
Viddal serverer ikkje fikse idear og lettvinte løysingar. Prosjektet er det jobba med i ein treårsperiode. I utgangspunktet var det ein trio som spelte musikken, men musikk og besetning har endra seg undervegs. Det er naturleg, fordi improvisasjon er eit så viktig element i konseptet. Kyrkjetoneartar som grunnlag for improvisasjon er ikkje jazzen framand for, men her er det andre parameter som blir sterkt vektlagde, som til dømes dynamikken. Det at ensemblet ikkje har med verken akkordinstrument, bass eller trommer, gjer at klang og dynamikk står fram som musikalske berebjelkar.
Suiteliknande
Stabat Mater er eit suiteliknande verk som er sett saman av åtte delar, der utgangspunktet er kjende salmar i tillegg til «Finlandia-hymnen» av Sibelius, «For Turiya» av Charlie Haden og «Meditasjon» av orkesterleiaren sjølv. Ho har også komponert «Peace», som avsluttar plata. Ensemblet har arrangert musikken, og det er mykje flott musisering på plata. Viddals rytmisk spenstige fargelegging med bruk av mest heile klarinettfamilien er ein gjennomgåande attraksjon, og den gylne og overjordiske augneblinken er fiolinspelet til Bansal på «For Samadhi».
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.