Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Mellom komposisjon og improvisasjon

Jon Balke slår eit slag for den siviliserte offentlege samtalen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1666
20200508
1666
20200508

Jazz/
Samtidsmusikk

Jon Balke

Discourses

Jon Balke, piano og
elektronikk.
ECM 2648

I ein liten mannsalder har Jon Balke, om han ikkje har vore med i andre sine prosjekt eller del av kollektivet Jøkleba, hatt ein tredelt karriere. Den eine delen har vore med dei store ensembla som Magnetic North og Siwan, den andre med perkusjonsensemblet Batagraf, og del tre har vore som solopianist.

 
Det gjekk ni år frå Book of Velocities (ECM, 2007) til oppfølgjaren Warp (ECM) var eit faktum. Heldigvis har Balke korta utgjevingsfrekvensen. Medan han i utgjevingane med dei store ensembla og Batagraf lar den pulserande grooven vera ein heilt sentral faktor, er det nærast motsett på soloplatene. Det er ikkje tilfeldig at han har kalla den nye plata Discourses. Den offentlege samtalen har blitt polarisert, meiner Balke, og dette er eit musikalsk innlegg som målber trongen for refleksjon og reell samtale.

Plata er sett saman av 16 korte musikalske stemningsbilete som ligg i grenseland mellom det komponerte og det improviserte. I tillegg til å nytta eit breitt spekter av klavertekniske verkemiddel legg han diskret på elektronisk musikk, eller elektronikken tek over for klaveret. Innimellom syner Balke temperament, men oftast er det refleksjonen og kontemplasjonen som rår. Balke har ikkje laga programmusikk, men han stimulerer til spanande assosiasjonar med titlar som «The oppostition», «The deliberation» og «The third afterthought». Jon Balke argumenterer overtydande.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz/
Samtidsmusikk

Jon Balke

Discourses

Jon Balke, piano og
elektronikk.
ECM 2648

I ein liten mannsalder har Jon Balke, om han ikkje har vore med i andre sine prosjekt eller del av kollektivet Jøkleba, hatt ein tredelt karriere. Den eine delen har vore med dei store ensembla som Magnetic North og Siwan, den andre med perkusjonsensemblet Batagraf, og del tre har vore som solopianist.

 
Det gjekk ni år frå Book of Velocities (ECM, 2007) til oppfølgjaren Warp (ECM) var eit faktum. Heldigvis har Balke korta utgjevingsfrekvensen. Medan han i utgjevingane med dei store ensembla og Batagraf lar den pulserande grooven vera ein heilt sentral faktor, er det nærast motsett på soloplatene. Det er ikkje tilfeldig at han har kalla den nye plata Discourses. Den offentlege samtalen har blitt polarisert, meiner Balke, og dette er eit musikalsk innlegg som målber trongen for refleksjon og reell samtale.

Plata er sett saman av 16 korte musikalske stemningsbilete som ligg i grenseland mellom det komponerte og det improviserte. I tillegg til å nytta eit breitt spekter av klavertekniske verkemiddel legg han diskret på elektronisk musikk, eller elektronikken tek over for klaveret. Innimellom syner Balke temperament, men oftast er det refleksjonen og kontemplasjonen som rår. Balke har ikkje laga programmusikk, men han stimulerer til spanande assosiasjonar med titlar som «The oppostition», «The deliberation» og «The third afterthought». Jon Balke argumenterer overtydande.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis