Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Rommusikk med samtidsvri

Angrusori er eit spanande prosjekt med super kjemi.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Debutalbumet til det slovakisk-norske bandet Angrusori kom ut i mai.

Debutalbumet til det slovakisk-norske bandet Angrusori kom ut i mai.

Foto: Hudson Records

Debutalbumet til det slovakisk-norske bandet Angrusori kom ut i mai.

Debutalbumet til det slovakisk-norske bandet Angrusori kom ut i mai.

Foto: Hudson Records

2026
20210709
2026
20210709

Folkemusikk/samtidsmusikk

Angru­sori:

Live at Tou

Iva Bittová, fiolin, vokal; Nils Henrik Aasheim, orgel; Stine Janvin Motland, vokal; Marcela Drevenáková, vokal; Jozef Drevenák, vokal, gitar; Peter Mizigar, gitar; Gjertrud Økland og Patrik Ziga, fiolin; Roman Harvan, cello; Petter Frost Fadnes, saksofonar; Johan Egdetveit, akkordeon; Ståle Birkeland, trommer, perkusjon. Hudson Records HUD17

Samarbeidet mellom slovakiske rommusikarar og musikarpoolen Kitchen Orchestra frå Stavanger sameiner folketonar som har levd i munnleg tradisjon blant romfolk på den slovakiske landsbygda, og samtidsmusikk. Jana Belis?ova har samla inn materialet. Iva Bittová og Nils Henrik Asheim har komponert musikk i tillegg og arrangert det samla materialet for dette vesle store ensemblet.

Temaa som blir tekne opp i dei elleve songane, handlar, som ventande er, om kjærleik, lengt, sorg, fattigdom, forfølging og fyll. Tekstane uttrykkjer tristesse, men uttrykket er kombinert med ein viss ironi og glimt i auget. I «Joj, so kerava» heiter det: «Kva skal eg gjera, vinteren kjem/ kva vil skje med meg/ Kjærasten vil ikkje ha meg/ heller ikkje den vakre kona mi.»

Musikken tek utgangspunkt tradisjonelle låtar, men Bittová og Asheim tilfører med pietet element som er med på å forsterka karakteren til låtane eller gje dei ein tilleggsdimensjon. «Chude man vastetar» ville ikkje ha vore så djuptpløyande utan den innleiande vakre cellostemma og orkestercrescendoen. Det same kan seiast om saksofon- og orgelintroen på «Sar me khere dzava» og den frie og fabulerande introen og avslutninga på «Nadur le romendar o cintiris».

Her møtest musikarar frå ulike musikktradisjonar, men samarbeidet er uanstrengt. Lydbiletet er klart og oversiktleg, men ein er aldri i tvil om at ein lyttar til eit konsertopptak. Eit viktig kulturpolitisk samarbeid som har resultert i spanande musikk.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folkemusikk/samtidsmusikk

Angru­sori:

Live at Tou

Iva Bittová, fiolin, vokal; Nils Henrik Aasheim, orgel; Stine Janvin Motland, vokal; Marcela Drevenáková, vokal; Jozef Drevenák, vokal, gitar; Peter Mizigar, gitar; Gjertrud Økland og Patrik Ziga, fiolin; Roman Harvan, cello; Petter Frost Fadnes, saksofonar; Johan Egdetveit, akkordeon; Ståle Birkeland, trommer, perkusjon. Hudson Records HUD17

Samarbeidet mellom slovakiske rommusikarar og musikarpoolen Kitchen Orchestra frå Stavanger sameiner folketonar som har levd i munnleg tradisjon blant romfolk på den slovakiske landsbygda, og samtidsmusikk. Jana Belis?ova har samla inn materialet. Iva Bittová og Nils Henrik Asheim har komponert musikk i tillegg og arrangert det samla materialet for dette vesle store ensemblet.

Temaa som blir tekne opp i dei elleve songane, handlar, som ventande er, om kjærleik, lengt, sorg, fattigdom, forfølging og fyll. Tekstane uttrykkjer tristesse, men uttrykket er kombinert med ein viss ironi og glimt i auget. I «Joj, so kerava» heiter det: «Kva skal eg gjera, vinteren kjem/ kva vil skje med meg/ Kjærasten vil ikkje ha meg/ heller ikkje den vakre kona mi.»

Musikken tek utgangspunkt tradisjonelle låtar, men Bittová og Asheim tilfører med pietet element som er med på å forsterka karakteren til låtane eller gje dei ein tilleggsdimensjon. «Chude man vastetar» ville ikkje ha vore så djuptpløyande utan den innleiande vakre cellostemma og orkestercrescendoen. Det same kan seiast om saksofon- og orgelintroen på «Sar me khere dzava» og den frie og fabulerande introen og avslutninga på «Nadur le romendar o cintiris».

Her møtest musikarar frå ulike musikktradisjonar, men samarbeidet er uanstrengt. Lydbiletet er klart og oversiktleg, men ein er aldri i tvil om at ein lyttar til eit konsertopptak. Eit viktig kulturpolitisk samarbeid som har resultert i spanande musikk.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis