Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Songen til elva

Kacy & Clayton og Marlon Williams har laga plate saman.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kacy & Clayton og Marlon Williams samarbeider på albumet som vert lansert i dag.

Kacy & Clayton og Marlon Williams samarbeider på albumet som vert lansert i dag.

Pressefoto

Kacy & Clayton og Marlon Williams samarbeider på albumet som vert lansert i dag.

Kacy & Clayton og Marlon Williams samarbeider på albumet som vert lansert i dag.

Pressefoto

3593
20201211
3593
20201211

Americana

Kacy & Clayton and Marlon Williams:

Plastic Boquet

New West Records / Border

Kva for perspektiv er det lyttaren vert konfrontert med i songen «Arahura», oppkalla etter ei elv i New Zealand? Jau, det tilhøyrer sjølve elva, med sjeldne grøne jadesteinar på botnen. Det var maoriane, det polynesiske urfolket, som først oppdaga steinen, som dei kallar pounamu, og forma ein heil kultur rundt det som med tida skulle verte ein lønsam, kontroversiell industri.

Strålande plate

Knapt nokon kan vere betre rusta enn newzealandske Marlon Williams, som er av maoriopphav, til å løfte fram blikket og røysta til elva, med eit tidsperspektiv som er geologisk.

«Arahura» er femte sporet på Plastic Boquet, den strålande plata Williams i dag gir ut saman med Kacy & Clayton.

Eg sperra opp auga då eg først las om dette samarbeidet, for her dreier det seg om artistar eg har skrive om før på desse sidene, kvar for seg, med plater som gjorde sterkt inntrykk på meg då dei kom ut. Då Williams debuterte med Marlon Williams (2016), vart eg meir enn begeistra, for, som eg skreiv den gongen, mannen har røysta til ein engel og bagasjen til eit forkome skrømt. Med ei stilsikker blanding av eigekomponert materiale og velvalde tolkingar stod Marlon Williams fram som eit heilstøypt album og bar bod om ein artist ein ikkje kunne gjere anna enn å følgje med på.

Høg kvalitet er det også over Kacy & Claytons The Siren’s Song (2017), som då plata kom ut, fekk meg til å samanlikne med musikken til Richard og Linda Thompson, både i vokalen og i det særmerkte gitarspelet. Duoen frå Saskatchewan hadde dessutan med seg Jeff Tweedy på plata, noko som ofte er eit kvalitetsmerke i seg sjølv.

Fleire utgivingar av både Williams og Kacy Anderson og Clayton Linthicum har følgt, men eg såg ikkje denne kombinasjonen komme – det er langt frå Christchurch til den canadiske prærien. Og likevel kjennest dette musikalske møtet heilt rett frå første tone av Plastic Bouquet, som artistane har arbeidd med saman, og då meiner eg i same rom. Williams forlét sommarvarmen i eige heimland og flytta seg tappert til minus tjue grader i Saskatoon på denne tida for to år sidan, der dei tre skreiv og spelte inn mesteparten av det vi høyrer på albumet, i løpet av ein periode på tre veker. Så, i september i fjor, gjorde dei seg ferdige med det som no er Plastic Bouquet i Nashville.

Formidabelt møte

Det er ikkje alltid eit samarbeid mellom artistar med sterk eigenidentitet får fram det beste i dei, men det er tilfellet med Plastic Boquet. Williams og Anderson byter på å synge og kore for kvarandre, og å syngje saman i duett, som i «Light of Love», alt etter kva ein låt er best tent med, og det er eit formidabelt møte mellom to røyster.

Anderson står fram som ein countryvokalist av beste merke, ikkje minst i tittelsporet, ein klassisk countryballade, og i «Your Mind’s Walking Out». På «Arahura» spelar Williams naturlegvis hovudrolla og minner lyttarar om kva som fekk kritikarar til å hente fram dei store lovorda då han først dukka opp for fire år sidan. Som vokalist minner han mykje om dei største på 1950-talet, som tilførte balladeriet ein balansert, dramatisk dimensjon, som til dømes Roy Orbison. På fleire spor manar nok ein gong Linthicum fram Richard Thompson i sitt spisse, skarpe gitarspel, ikkje minst i opningslåten «Isn’t It».

På tampen av 2020, eit sterkt plateår, dukkar det altså opp eit album som bør finne vegen til mange årsbestelister.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Americana

Kacy & Clayton and Marlon Williams:

Plastic Boquet

New West Records / Border

Kva for perspektiv er det lyttaren vert konfrontert med i songen «Arahura», oppkalla etter ei elv i New Zealand? Jau, det tilhøyrer sjølve elva, med sjeldne grøne jadesteinar på botnen. Det var maoriane, det polynesiske urfolket, som først oppdaga steinen, som dei kallar pounamu, og forma ein heil kultur rundt det som med tida skulle verte ein lønsam, kontroversiell industri.

Strålande plate

Knapt nokon kan vere betre rusta enn newzealandske Marlon Williams, som er av maoriopphav, til å løfte fram blikket og røysta til elva, med eit tidsperspektiv som er geologisk.

«Arahura» er femte sporet på Plastic Boquet, den strålande plata Williams i dag gir ut saman med Kacy & Clayton.

Eg sperra opp auga då eg først las om dette samarbeidet, for her dreier det seg om artistar eg har skrive om før på desse sidene, kvar for seg, med plater som gjorde sterkt inntrykk på meg då dei kom ut. Då Williams debuterte med Marlon Williams (2016), vart eg meir enn begeistra, for, som eg skreiv den gongen, mannen har røysta til ein engel og bagasjen til eit forkome skrømt. Med ei stilsikker blanding av eigekomponert materiale og velvalde tolkingar stod Marlon Williams fram som eit heilstøypt album og bar bod om ein artist ein ikkje kunne gjere anna enn å følgje med på.

Høg kvalitet er det også over Kacy & Claytons The Siren’s Song (2017), som då plata kom ut, fekk meg til å samanlikne med musikken til Richard og Linda Thompson, både i vokalen og i det særmerkte gitarspelet. Duoen frå Saskatchewan hadde dessutan med seg Jeff Tweedy på plata, noko som ofte er eit kvalitetsmerke i seg sjølv.

Fleire utgivingar av både Williams og Kacy Anderson og Clayton Linthicum har følgt, men eg såg ikkje denne kombinasjonen komme – det er langt frå Christchurch til den canadiske prærien. Og likevel kjennest dette musikalske møtet heilt rett frå første tone av Plastic Bouquet, som artistane har arbeidd med saman, og då meiner eg i same rom. Williams forlét sommarvarmen i eige heimland og flytta seg tappert til minus tjue grader i Saskatoon på denne tida for to år sidan, der dei tre skreiv og spelte inn mesteparten av det vi høyrer på albumet, i løpet av ein periode på tre veker. Så, i september i fjor, gjorde dei seg ferdige med det som no er Plastic Bouquet i Nashville.

Formidabelt møte

Det er ikkje alltid eit samarbeid mellom artistar med sterk eigenidentitet får fram det beste i dei, men det er tilfellet med Plastic Boquet. Williams og Anderson byter på å synge og kore for kvarandre, og å syngje saman i duett, som i «Light of Love», alt etter kva ein låt er best tent med, og det er eit formidabelt møte mellom to røyster.

Anderson står fram som ein countryvokalist av beste merke, ikkje minst i tittelsporet, ein klassisk countryballade, og i «Your Mind’s Walking Out». På «Arahura» spelar Williams naturlegvis hovudrolla og minner lyttarar om kva som fekk kritikarar til å hente fram dei store lovorda då han først dukka opp for fire år sidan. Som vokalist minner han mykje om dei største på 1950-talet, som tilførte balladeriet ein balansert, dramatisk dimensjon, som til dømes Roy Orbison. På fleire spor manar nok ein gong Linthicum fram Richard Thompson i sitt spisse, skarpe gitarspel, ikkje minst i opningslåten «Isn’t It».

På tampen av 2020, eit sterkt plateår, dukkar det altså opp eit album som bør finne vegen til mange årsbestelister.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

MinneordSamfunn
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

Foto: Janne Møller-Hansen VG / NTB

KunstKultur

Femti års einsemd

Odd Nerdrum er aktuell med NRK-serien Familien Nerdrum. I 2021 skreiv Kaj Skagen om paradokset Nerdrum. Les dei tre artiklane her.

Kaj Skagen
I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

Foto: Janne Møller-Hansen VG / NTB

KunstKultur

Femti års einsemd

Odd Nerdrum er aktuell med NRK-serien Familien Nerdrum. I 2021 skreiv Kaj Skagen om paradokset Nerdrum. Les dei tre artiklane her.

Kaj Skagen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis