Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Under månen i kveld

Matt Sweeney og Bonnie ’Prince’ Billy følgjer opp albumet dei gav ut saman for seksten år sidan.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bonnie ‘Prince’ Billy og Matt Sweeney er i ein lang kreativ prosess fram til utgjeving.

Bonnie ‘Prince’ Billy og Matt Sweeney er i ein lang kreativ prosess fram til utgjeving.

Pressefoto

Bonnie ‘Prince’ Billy og Matt Sweeney er i ein lang kreativ prosess fram til utgjeving.

Bonnie ‘Prince’ Billy og Matt Sweeney er i ein lang kreativ prosess fram til utgjeving.

Pressefoto

2740
20210430
2740
20210430

Rock

Matt Sweeney & Bonnie ’Prince’ Billy:

Superwolves

Domino

Dei første linene i «Make Worry For Me», opningssporet på Matt Sweeney og Bonnie ‘Prince’ Billys nye album Superwolves, har noko uhyggeleg og illevarslande over seg: «When I come to your streets, make worry for me», heiter det.

Nabovarselet minner lyttaren om at songar også kan vere forteljingar om karakterar, at dei kan romme små, dramatiske univers som ligg nær fiksjonen, snarare enn sjølvbiografiske hjartesukk frå artisten. Ein sentral inspirasjon for Billy og Sweeney denne gongen har vore horrorfilmen med sine tropar og arketypar.

Arbeidsmetode

Superwolves følgjer opp duoens Superwolf (2005), og nok ein gong utfyller dei kvarandre på ein slik måte at musikken hadde vorte ein heilt annan om ikkje begge var med på å skape han og gi han form. Uttrykket vert bygd bit for bit i eit samarbeid der Billy først sender Sweeney tekst, og Sweeney så leitar seg fram til akkordrekkjer og melodiar, før dei to møtest for å syngje saman og framfører det dei har, for eit eksklusivt, lite publikum. Så følgjer det ein del fram og tilbake, til ting finn såpass form at det er klart for å spele inn, utan at den kreative prosessen er ferdig av den grunn – nye idear oppstår når opptaka er i gang.

Det går an å høyre denne arbeidsmetoden på musikken som fyller Superwolves, som har noko dynamisk over seg, der det eine fører til det andre og så det tredje. Å lage ei plate tek den tida det treng for desse karane, som gjekk i gang med å drodle på det som har blitt Superwolves for fem år sidan, sjølv om det kom til innspeling først for eit års tid sidan, i Brooklyn og i Nashville.

Oppfinnsamt gitarspel

Ingen syng heilt som Billy, og det er godt å høyre røysta hans igjen. Sweeney korar og spelar alskens gitarar og bass, sjølv om eit par bassistar til er med her og der, og fleire gitaristar. Særleg herleg i så måte er «Hall Of Death», der rytmegitarist Ahmoudou Madassane køyrer på med eit riff med meir enn nokre gram ørkensand i seg, og albumet livnar til på ein annan måte. 

Fin er også «I Am A Youth Inclined To Ramble», ein standard frå den irske folktradisjonen, og dermed ein type song som Billy har vist mange gonger at han passar godt til å gjere sin eigen vri på. På store delar av plata viser dessutan Sweeneys oppfinnsame gitarspel kor stemningsskapande instrumentet kan vere på ulike vis, om fantasien berre er der, ikkje minst når musikaren tilfører noko edderkoppaktig viltert, og det verkeleg er fare på ferde – slik at nabovarselet får noko endå meir akutt over seg.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Matt Sweeney & Bonnie ’Prince’ Billy:

Superwolves

Domino

Dei første linene i «Make Worry For Me», opningssporet på Matt Sweeney og Bonnie ‘Prince’ Billys nye album Superwolves, har noko uhyggeleg og illevarslande over seg: «When I come to your streets, make worry for me», heiter det.

Nabovarselet minner lyttaren om at songar også kan vere forteljingar om karakterar, at dei kan romme små, dramatiske univers som ligg nær fiksjonen, snarare enn sjølvbiografiske hjartesukk frå artisten. Ein sentral inspirasjon for Billy og Sweeney denne gongen har vore horrorfilmen med sine tropar og arketypar.

Arbeidsmetode

Superwolves følgjer opp duoens Superwolf (2005), og nok ein gong utfyller dei kvarandre på ein slik måte at musikken hadde vorte ein heilt annan om ikkje begge var med på å skape han og gi han form. Uttrykket vert bygd bit for bit i eit samarbeid der Billy først sender Sweeney tekst, og Sweeney så leitar seg fram til akkordrekkjer og melodiar, før dei to møtest for å syngje saman og framfører det dei har, for eit eksklusivt, lite publikum. Så følgjer det ein del fram og tilbake, til ting finn såpass form at det er klart for å spele inn, utan at den kreative prosessen er ferdig av den grunn – nye idear oppstår når opptaka er i gang.

Det går an å høyre denne arbeidsmetoden på musikken som fyller Superwolves, som har noko dynamisk over seg, der det eine fører til det andre og så det tredje. Å lage ei plate tek den tida det treng for desse karane, som gjekk i gang med å drodle på det som har blitt Superwolves for fem år sidan, sjølv om det kom til innspeling først for eit års tid sidan, i Brooklyn og i Nashville.

Oppfinnsamt gitarspel

Ingen syng heilt som Billy, og det er godt å høyre røysta hans igjen. Sweeney korar og spelar alskens gitarar og bass, sjølv om eit par bassistar til er med her og der, og fleire gitaristar. Særleg herleg i så måte er «Hall Of Death», der rytmegitarist Ahmoudou Madassane køyrer på med eit riff med meir enn nokre gram ørkensand i seg, og albumet livnar til på ein annan måte. 

Fin er også «I Am A Youth Inclined To Ramble», ein standard frå den irske folktradisjonen, og dermed ein type song som Billy har vist mange gonger at han passar godt til å gjere sin eigen vri på. På store delar av plata viser dessutan Sweeneys oppfinnsame gitarspel kor stemningsskapande instrumentet kan vere på ulike vis, om fantasien berre er der, ikkje minst når musikaren tilfører noko edderkoppaktig viltert, og det verkeleg er fare på ferde – slik at nabovarselet får noko endå meir akutt over seg.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

MinneordSamfunn
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis