Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Underjordisk av Kvernberg

Ola Kverberg byr på massiv, melodiøs og fengande musikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Frå framføringa av tingingsverket på Moldejazz i 2010. Ola Kvernberg (t.v.) har fått med seg Joshua Redman som gjest på scena.

Frå framføringa av tingingsverket på Moldejazz i 2010. Ola Kvernberg (t.v.) har fått med seg Joshua Redman som gjest på scena.

Foto: Vidar Ruud / NTB

Frå framføringa av tingingsverket på Moldejazz i 2010. Ola Kvernberg (t.v.) har fått med seg Joshua Redman som gjest på scena.

Frå framføringa av tingingsverket på Moldejazz i 2010. Ola Kvernberg (t.v.) har fått med seg Joshua Redman som gjest på scena.

Foto: Vidar Ruud / NTB

1822
20210514
1822
20210514

Jazz / samtids­musikk

Ola Kvernberg:

Steamdome II: The Hypogean

Ola Kvernberg, fiolin, bratsj, cello, gitar, trommer, perkusjon, vokal, elektronikk og tangentinstrument; Erik Nylander, trommer og perkusjon; Øyvind Blomstrøm, gitar og pedal steel gitar; Nikolai Hængsle, gitar og bass; Daniel Buner Formo, tangentinstrument og elektronikk; Martin Windstad, perkusjon; Olaf Olsen, trommer; Kirsti Huke, vokal (7); Stian Carstensen, barytongitar (5). Grappa GRCD4665

Tingingsverket Liarbird til Moldejazz i 2010 representerer ein milestolpe i karrieren til Ola Kvernberg. Frå då har komponisten, arrangøren og orkestratoren teke meir og meir over for fiolinisten. Utgjevinga Steamdome II: The Hypogean representerer eit førebels høgdepunkt i ein karriere som strekkjer seg over meir enn 25 år.

Kvernberg kombinerer skiftande, men til tider intenst pulserande groovar som underlag for eit elektronisk klangteppe som heile tida er i endring. Temaa er korte melodiøse snuttar som han utviklar og vender attende til.

Når dette er på sitt mest vellukka, held Kvernberg oss i age med ein musikalsk malstraum som har ei mengd detaljar, men med ein dynamikk og dramaturgi som inviterer oss inn ved første gjennomhøyring. Musikken til Kvernberg er kompleks og gjennomkomponert, men eigentleg lett tilgjengeleg. Unnataket er den 14 minuttar lange minimalistiske «Devil Worm», men også den får forløysing i ein finale med eit irskinspirert tema.

Kvernberg nyttar studio effektivt og har ein stram regi på det musikalske forløpet. Her er det ikkje rom for improviserte avstikkarar. Steamdome II: The Hypogean er eit musikalsk monster, men Kvernberg har full kontroll.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz / samtids­musikk

Ola Kvernberg:

Steamdome II: The Hypogean

Ola Kvernberg, fiolin, bratsj, cello, gitar, trommer, perkusjon, vokal, elektronikk og tangentinstrument; Erik Nylander, trommer og perkusjon; Øyvind Blomstrøm, gitar og pedal steel gitar; Nikolai Hængsle, gitar og bass; Daniel Buner Formo, tangentinstrument og elektronikk; Martin Windstad, perkusjon; Olaf Olsen, trommer; Kirsti Huke, vokal (7); Stian Carstensen, barytongitar (5). Grappa GRCD4665

Tingingsverket Liarbird til Moldejazz i 2010 representerer ein milestolpe i karrieren til Ola Kvernberg. Frå då har komponisten, arrangøren og orkestratoren teke meir og meir over for fiolinisten. Utgjevinga Steamdome II: The Hypogean representerer eit førebels høgdepunkt i ein karriere som strekkjer seg over meir enn 25 år.

Kvernberg kombinerer skiftande, men til tider intenst pulserande groovar som underlag for eit elektronisk klangteppe som heile tida er i endring. Temaa er korte melodiøse snuttar som han utviklar og vender attende til.

Når dette er på sitt mest vellukka, held Kvernberg oss i age med ein musikalsk malstraum som har ei mengd detaljar, men med ein dynamikk og dramaturgi som inviterer oss inn ved første gjennomhøyring. Musikken til Kvernberg er kompleks og gjennomkomponert, men eigentleg lett tilgjengeleg. Unnataket er den 14 minuttar lange minimalistiske «Devil Worm», men også den får forløysing i ein finale med eit irskinspirert tema.

Kvernberg nyttar studio effektivt og har ein stram regi på det musikalske forløpet. Her er det ikkje rom for improviserte avstikkarar. Steamdome II: The Hypogean er eit musikalsk monster, men Kvernberg har full kontroll.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis