Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Utsyn frå plaststolen

Ingen er som Jim White.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den markante trubaduren og forteljaren Jim White er tilbake.

Den markante trubaduren og forteljaren Jim White er tilbake.

Den markante trubaduren og forteljaren Jim White er tilbake.

Den markante trubaduren og forteljaren Jim White er tilbake.

2429
20171208
2429
20171208

Rock

Jim White:

Waffles, Triangles & Jesus

Loose

Der sit han i plaststolen med gitaren i fanget, Jim White, framfor ein forsarva metallvegg utsmykka med frelsaren sjølv.

Posituren på pressefotoet som følgjer Waffles, Triangles & Jesus ber bod om at den markante trubaduren og forteljaren White er tilbake, og det i eit landskap vi kjenner frå sentrale utgivingar som Wrong-Eyed Jesus (1997) og No Such Place (2001), og filmen Searching For The Wrong-Eyed Jesus (Andrew Douglas, 2003).

Opningssongen – medrivande «Drift Away» – stadfestar inntrykket alt etter nokre sekund. White syng slik han gjer på sitt beste, smått kviskrande, som om vi må lene oss litt nærare og lytte litt betre, fordi det han skal dele med oss, er farleg. Banjoen er der, men også ein rik lydproduksjon som gjer låtuniverset kontrastrikt og gir det meir å spele på.

Eksentrikar

White er ein av desse umistelege eksentrikarane som aldri har vorte heilt strigla av ein kommersialisert musikkindustri – heller ikkje no, i ein alder av 60 år, prøver han å tilpasse seg nemneverdig. Biografien har gjort han til ein kultfigur. For om berre halvparten av det som vert fortalt, stemmer, er det eksotisk nok: Fyren har arbeidd som surfar, fotomodell og komikar, for å nemne noko. Éi tid gjekk han på filmskule i New York, der han også i ei årrekkje køyrde drosje.

Du opplever mangt bak rattet i ein gul taxi i den byen, og White skriv for tida på ei bok om noko av det. Eit par tekstar frå dette arbeidet har vorte publisert, og ein av dei fekk han ein Pushcart-pris for.

Livserfaring

Når du tek ein lytt til songane på Waffles, Triangles & Jesus, den sjette soloplata frå White, vil ikkje noko av dette overraske deg. White har eit heilt eige blikk mot verda – det ber i seg både spor etter alt han har sett, og alt han klarer å få auge på. Ein unik fantasi er balansert opp mot ei unik livserfaring, der det mytiske er tett samanvove med det autentiske.

Enkelte arrangement er utruleg eigenarta: Lytt til den eventyrlege americanaen i «Prisoner’s Dilemma», til dømes. Andre gonger er White heilt nedpå, som i avsluttande «Sweet Bird Of Mystery», skriven for 18 år sidan til ei dotter som no er vaksen. Waffles, Triangles & Jesus er ei vilter og vakker plate, full av dei kontrastane som gjer seg gjeldande i eit mangslunge menneskeliv.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Jim White:

Waffles, Triangles & Jesus

Loose

Der sit han i plaststolen med gitaren i fanget, Jim White, framfor ein forsarva metallvegg utsmykka med frelsaren sjølv.

Posituren på pressefotoet som følgjer Waffles, Triangles & Jesus ber bod om at den markante trubaduren og forteljaren White er tilbake, og det i eit landskap vi kjenner frå sentrale utgivingar som Wrong-Eyed Jesus (1997) og No Such Place (2001), og filmen Searching For The Wrong-Eyed Jesus (Andrew Douglas, 2003).

Opningssongen – medrivande «Drift Away» – stadfestar inntrykket alt etter nokre sekund. White syng slik han gjer på sitt beste, smått kviskrande, som om vi må lene oss litt nærare og lytte litt betre, fordi det han skal dele med oss, er farleg. Banjoen er der, men også ein rik lydproduksjon som gjer låtuniverset kontrastrikt og gir det meir å spele på.

Eksentrikar

White er ein av desse umistelege eksentrikarane som aldri har vorte heilt strigla av ein kommersialisert musikkindustri – heller ikkje no, i ein alder av 60 år, prøver han å tilpasse seg nemneverdig. Biografien har gjort han til ein kultfigur. For om berre halvparten av det som vert fortalt, stemmer, er det eksotisk nok: Fyren har arbeidd som surfar, fotomodell og komikar, for å nemne noko. Éi tid gjekk han på filmskule i New York, der han også i ei årrekkje køyrde drosje.

Du opplever mangt bak rattet i ein gul taxi i den byen, og White skriv for tida på ei bok om noko av det. Eit par tekstar frå dette arbeidet har vorte publisert, og ein av dei fekk han ein Pushcart-pris for.

Livserfaring

Når du tek ein lytt til songane på Waffles, Triangles & Jesus, den sjette soloplata frå White, vil ikkje noko av dette overraske deg. White har eit heilt eige blikk mot verda – det ber i seg både spor etter alt han har sett, og alt han klarer å få auge på. Ein unik fantasi er balansert opp mot ei unik livserfaring, der det mytiske er tett samanvove med det autentiske.

Enkelte arrangement er utruleg eigenarta: Lytt til den eventyrlege americanaen i «Prisoner’s Dilemma», til dømes. Andre gonger er White heilt nedpå, som i avsluttande «Sweet Bird Of Mystery», skriven for 18 år sidan til ei dotter som no er vaksen. Waffles, Triangles & Jesus er ei vilter og vakker plate, full av dei kontrastane som gjer seg gjeldande i eit mangslunge menneskeliv.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis