Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Joda, regjeringen prioriterer jernbane i sørvest

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2618
20171103
2618
20171103

NTP

Regjeringen har en offensiv satsing på jernbanen. I 2018 skal vi bruke over 9 milliarder kroner mer på jernbanen enn i 2013. Det reflekterer at ambisjonene er høye. Satsingen vil komme til å fortsette. I Nasjonal transportplan 2018–2029 er hele 45 prosent av midlene til utbygging satt av til jernbaneprosjekter.

I Nasjonal transportplan 2018–2029 er det lagt opp til store tilbudsforbedringer for passasjerer og næringsliv som bruker jernbanen i de folkerike områdene mellom Oslo og Stavanger.

Ny Oslotunnel blir viktig, for den vil doble kapasiteten og øke fleksibiliteten for togtrafikken gjennom hovedstaden. Målet er at tunnelen skal stå ferdig i 2032. Samme år skal det være ferdigstilt sammenhengende dobbeltspor mellom Oslo og Porsgrunn på Vestfoldbanen. For InterCity-tog som stopper på alle stasjoner mellom Oslo og Skien, er reisetiden anslått til å bli redusert med om lag 50 minutter. I tillegg blir det mulig å øke avgangsfrekvensen betydelig.

Tre år senere, i 2035, legger regjeringen opp til at Grenlandsbanen skal åpnes for trafikk. «Genistreken», som den også blir kalt, skal koble sammen Vestfoldbanen og Sørlandsbanen mellom Porsgrunn og et sted mellom Brokelandsheia og Skorstøl i Aust-Agder. Banen blir en logisk forlengelse av dobbeltspor mot Sørlandet. Med Grenlandsbanen kan reisetiden mellom Oslo og Kristiansand og videre mot Stavanger reduseres med om lag én time, fra dagens 4,5/5 timer.

På denne bakgrunn blir det feil når pensjonert førsteamanuensis Anders Langeland (UiS) i Dag og Tid 27. oktober skriver at regjeringen ikke prioriterer Sør-Vestbanen. Hovedprinsippet er at vi bygger oss innenfra og ut. Det vil si at dobbeltsporprosjektene som er nærmest Oslo i utgangspunktet, prioriteres først, for da får vi tatt ut mest mulig effekt så tidlig som mulig.

La meg også minne om at utbyggingsprosjektene også legger til rette for mer skinnegående varetransport. Når fjerntogene mellom Oslo og Stavanger går via Vestfoldbanen, frigjøres kapasitet på dagens trasé for Sørlandsbanen i Buskerud og Telemark. InterCity-prosjektene på Vestfoldbanen blir for øvrig dimensjonert for godstrafikk i tillegg til persontrafikken.

Dagens Sørlandsbane er i ferd med å dø, skriver Langeland, men det er ikke sant. Det er blitt betydelig flere avganger på strekningen under dagens regjering. I fjor kunne vi faktisk registrere en spesiell passasjerrekord: For første gang ble det foretatt mer enn 1 millioner reiser på fjerntogene mellom Oslo og Stavanger.

Ketil Solvik-Olsen er samferdsels-
minister på Stortinget.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

NTP

Regjeringen har en offensiv satsing på jernbanen. I 2018 skal vi bruke over 9 milliarder kroner mer på jernbanen enn i 2013. Det reflekterer at ambisjonene er høye. Satsingen vil komme til å fortsette. I Nasjonal transportplan 2018–2029 er hele 45 prosent av midlene til utbygging satt av til jernbaneprosjekter.

I Nasjonal transportplan 2018–2029 er det lagt opp til store tilbudsforbedringer for passasjerer og næringsliv som bruker jernbanen i de folkerike områdene mellom Oslo og Stavanger.

Ny Oslotunnel blir viktig, for den vil doble kapasiteten og øke fleksibiliteten for togtrafikken gjennom hovedstaden. Målet er at tunnelen skal stå ferdig i 2032. Samme år skal det være ferdigstilt sammenhengende dobbeltspor mellom Oslo og Porsgrunn på Vestfoldbanen. For InterCity-tog som stopper på alle stasjoner mellom Oslo og Skien, er reisetiden anslått til å bli redusert med om lag 50 minutter. I tillegg blir det mulig å øke avgangsfrekvensen betydelig.

Tre år senere, i 2035, legger regjeringen opp til at Grenlandsbanen skal åpnes for trafikk. «Genistreken», som den også blir kalt, skal koble sammen Vestfoldbanen og Sørlandsbanen mellom Porsgrunn og et sted mellom Brokelandsheia og Skorstøl i Aust-Agder. Banen blir en logisk forlengelse av dobbeltspor mot Sørlandet. Med Grenlandsbanen kan reisetiden mellom Oslo og Kristiansand og videre mot Stavanger reduseres med om lag én time, fra dagens 4,5/5 timer.

På denne bakgrunn blir det feil når pensjonert førsteamanuensis Anders Langeland (UiS) i Dag og Tid 27. oktober skriver at regjeringen ikke prioriterer Sør-Vestbanen. Hovedprinsippet er at vi bygger oss innenfra og ut. Det vil si at dobbeltsporprosjektene som er nærmest Oslo i utgangspunktet, prioriteres først, for da får vi tatt ut mest mulig effekt så tidlig som mulig.

La meg også minne om at utbyggingsprosjektene også legger til rette for mer skinnegående varetransport. Når fjerntogene mellom Oslo og Stavanger går via Vestfoldbanen, frigjøres kapasitet på dagens trasé for Sørlandsbanen i Buskerud og Telemark. InterCity-prosjektene på Vestfoldbanen blir for øvrig dimensjonert for godstrafikk i tillegg til persontrafikken.

Dagens Sørlandsbane er i ferd med å dø, skriver Langeland, men det er ikke sant. Det er blitt betydelig flere avganger på strekningen under dagens regjering. I fjor kunne vi faktisk registrere en spesiell passasjerrekord: For første gang ble det foretatt mer enn 1 millioner reiser på fjerntogene mellom Oslo og Stavanger.

Ketil Solvik-Olsen er samferdsels-
minister på Stortinget.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

MinneordSamfunn
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis