KRISTENDOM
Silje Kvamme Bjørndal reagerer på kommentaren min «Dansen kring bedehuset» (Dag og Tid 18. august), og set opp fleire universelle prinsipp for kristendemokratiske parti i Vesten. Men det er ikkje prinsippa bak KrFs politiske verksemd eg kritiserer. Det er praksisen. Eg finn ikkje att prinsippa som styrer refleksjonane rundt kristentru og politikk i KrFs argument denne valhausten. For det er vanskeleg å forstå korleis KrF-leiaren tenkjer om tilhøvet mellom tru og politikk kvar gong han opptrer i media. Hareide talar om «kristne» verdiar som formar KrF-politikken. Desse verdiane er altså noko som KrF har eigarskap til. Men i neste augneblink talar han altså om K-en i KRLE-faget, og vi fell av.
Bjørndal talar om nestekjærleik, og at dette fenomenet òg er sentralt i jødedom og kristendom. Men når Hareide skal profilere partiet i forhold til Frp, er plutseleg nestekjærleiken blitt ein identitetsmarkør for KrF, og slett ikkje for Frp. Så du kan altså ikkje vere mot ein liberal innvandringspolitikk og vere kristen? Eg trur det skal vere mogleg.
Så kva skal politikaren gjere, ho som har sunge lovsongen sin på sundagsgudstenesta i bedehuset og måndag morgon går til arbeidet sitt som folkevald? Om ho er ein KrF-politikar, skal ho tenkje gjennom korleis ho betre skal omsetje dei «kristne» verdiane ho meiner å høyre om i bibelforteljingane, til eit sekulært språk. Slik kan alle, og ikkje berre kjerneveljarane som deler dialekten hennar, skjøne at ein ikkje treng å tru på den kristne Gud for å skjøne brorparten av dei politiske poenga til KrF.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
KRISTENDOM
Silje Kvamme Bjørndal reagerer på kommentaren min «Dansen kring bedehuset» (Dag og Tid 18. august), og set opp fleire universelle prinsipp for kristendemokratiske parti i Vesten. Men det er ikkje prinsippa bak KrFs politiske verksemd eg kritiserer. Det er praksisen. Eg finn ikkje att prinsippa som styrer refleksjonane rundt kristentru og politikk i KrFs argument denne valhausten. For det er vanskeleg å forstå korleis KrF-leiaren tenkjer om tilhøvet mellom tru og politikk kvar gong han opptrer i media. Hareide talar om «kristne» verdiar som formar KrF-politikken. Desse verdiane er altså noko som KrF har eigarskap til. Men i neste augneblink talar han altså om K-en i KRLE-faget, og vi fell av.
Bjørndal talar om nestekjærleik, og at dette fenomenet òg er sentralt i jødedom og kristendom. Men når Hareide skal profilere partiet i forhold til Frp, er plutseleg nestekjærleiken blitt ein identitetsmarkør for KrF, og slett ikkje for Frp. Så du kan altså ikkje vere mot ein liberal innvandringspolitikk og vere kristen? Eg trur det skal vere mogleg.
Så kva skal politikaren gjere, ho som har sunge lovsongen sin på sundagsgudstenesta i bedehuset og måndag morgon går til arbeidet sitt som folkevald? Om ho er ein KrF-politikar, skal ho tenkje gjennom korleis ho betre skal omsetje dei «kristne» verdiane ho meiner å høyre om i bibelforteljingane, til eit sekulært språk. Slik kan alle, og ikkje berre kjerneveljarane som deler dialekten hennar, skjøne at ein ikkje treng å tru på den kristne Gud for å skjøne brorparten av dei politiske poenga til KrF.
Fleire artiklar
SKULE. Kring 1450 måla Isefjordmeisteren Jesu første skuledag i kalktaket i Tuse kyrkje på Jylland. Det ville vore historisk rettare med skriftrullar av papyrus enn bøker av pergament, som prega samtida til kunstnaren.
Foto: Kalkmalerier.dk
Skriveskule ved Nilen
Skrifthistorier: Ottar Grepstad skriv om makta i skrift gjennom tusenår.
Den tyske fotografen og filmskaparen Leni Riefenstahl saman med blant andre Adolf Hitler.
Foto: NTB
Portrett av ei kvinne i flammar
Kvart år får eit knippe filmkritikarar presentera ein utvald film på Tromsø Internasjonale Filmfestival. Eg valde ein dokumentar som etter nok eit gjensyn gjer meg usikker og fascinert.
Bollar til alle – alltid: Her er det sjølvaste Slottet som deler ut 3400 bollar i høve eit kongeleg jubileum.
Foto: Lise Åserud / NTB
Kor mange syrer må til for å lage ein sjokoladebolle?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Eit langt utdanningsløp kan by på store utfordringar for dei som har ADHD. Eit aukande antal vaksne oppsøker helsetenesta, inkludert dyre privatklinikkar, for å få ein diagnose.
Foto: Gorm Kallestad / AP / NTB
– ADHD-diagnosen skal henge høgt
Det har vore ein kraftig auke i talet på ADHD-diagnosar og bruken av ADHD-medisin dei siste åra. Blir diagnosen utvatna når kjendisar snakkar han opp?