Porno og likestilling
Samfunn
Staten er som eit menneske. Ikkje heilt, men på mange måtar. Statar lyt som menneske stundom velja. No kan jo sjølvsagt eit menneske prøva unngå valets tunge ansvar ved å syna til grunnar utfor si makt. Dette er det Sartre kallar vond tru. Statar kan òg vera i vond tru. I tilfellet porno er vår stat det.
Mennesket er som ei plante. Ikkje heilt, men på mange måtar. Menneske har som planter trivselsvilkår. I eit drivhus sørger gartnaren for sine planters trivsel. Han vatnar dei, gjødslar dei, ser til at det er nok ljos, ser til at dei har gode vekstvilkår. I vår stat vel borgarane representantar som skal sørga for at dei trivst. Vel dei klokt, vil menneskevekstane kunna blomstra og bogna av livets gode, av kjærleik, av alvor, av venleik, før dei visnar og døyr. Ein god gartnar held giftige dunstar som trugar plantene sine trivselsvilkår, ute av sitt drivhus. Vårt samfunn osar av pornoluft, som kvinner ikkje kan trivast i, men vår stat er i vond tru, og tvungen av ytringsfridomens heilage idol kan han ikkje velja, vil han ikkje velja.
Likestillinga er ein skjørt spirande blom, og våre leiarar stemmer alle i denne blomens hymne, og hyllar hans venleik, hans heilagdom, hans trivsels avgjerande tyngd. Porno er eit olmt fe i næringssorg som grasar likestillingsblomens hage med fortærande hunger, og som våre leiarar ikkje ser, ikkje talar om, ikkje vil vita av. Sensurens straumgjerde kunne nok redda blomen, kan nok redda blomen, men vår stat er i vond tru, og tvungen av ytringsfridomens heilage idol kan han ikkje velja, vil han ikkje velja.
Vanen er som ein sti gjennom skogen, eit tråkk som ved si gjentaking dannar kvardagen. Norske mannfolks stiar går om horeframstillinga si kjelde, som ligg fritt og tilgjengeleg. Der drikk dei godt, der fyller dei seg med fantasiar om kvinners fornedring, kvinners audmjuking, om kvinners vellyst i dette, let blodet brusa og stormen rasa i sinnets vêr. Skulle ikkje desse fantasiane gjera seg gjeldande i språket, i rommet? Gjer dei ikkje det?
Vanen er som ein sti gjennom skogen, eit tråkk som ved si gjentaking dannar kvardagen. Norske kvinnfolks stiar går om horeframstillinga si kjelde, der dei speglar seg og let sine sjelers blad visna, speglar seg og fortvila ikkje vil vera seg sjølve. Sorgtungt erkjenner dei sin fattige kulturs fordringar av kjønnet, sorgtungt erkjenner dei sin plass i verda, sorgtungt erkjenner dei sin forms skam. Skulle ikkje desse refleksjonane gjera seg gjeldande i språket, i rommet? Gjer dei ikkje det?
Ja, vår stat er i vond tru, han vil ikkje velja. Staten er som sagt ikkje heilt som eit menneske, eit menneske i vond tru blir seg sjølv kontinuerleg, fornektar sin fridom aktivt, og det at mennesket blir i vond tru, kviler på eit einaste moment, menneskets sjølv. Med staten kan kvar vesle celle som ropar høgt nok, gjera seg gjeldande, få med seg andre og krevja eit val frå sine representantar, tvinga staten ut av si vonde tru. Ironisk nok er det ytringsfridomens gåve som gjer dette mogleg, men denne vesle cella såg gjerne at me ofra ein flik av denne, dersom det er slik at me meiner alvor med likestillinga.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samfunn
Staten er som eit menneske. Ikkje heilt, men på mange måtar. Statar lyt som menneske stundom velja. No kan jo sjølvsagt eit menneske prøva unngå valets tunge ansvar ved å syna til grunnar utfor si makt. Dette er det Sartre kallar vond tru. Statar kan òg vera i vond tru. I tilfellet porno er vår stat det.
Mennesket er som ei plante. Ikkje heilt, men på mange måtar. Menneske har som planter trivselsvilkår. I eit drivhus sørger gartnaren for sine planters trivsel. Han vatnar dei, gjødslar dei, ser til at det er nok ljos, ser til at dei har gode vekstvilkår. I vår stat vel borgarane representantar som skal sørga for at dei trivst. Vel dei klokt, vil menneskevekstane kunna blomstra og bogna av livets gode, av kjærleik, av alvor, av venleik, før dei visnar og døyr. Ein god gartnar held giftige dunstar som trugar plantene sine trivselsvilkår, ute av sitt drivhus. Vårt samfunn osar av pornoluft, som kvinner ikkje kan trivast i, men vår stat er i vond tru, og tvungen av ytringsfridomens heilage idol kan han ikkje velja, vil han ikkje velja.
Likestillinga er ein skjørt spirande blom, og våre leiarar stemmer alle i denne blomens hymne, og hyllar hans venleik, hans heilagdom, hans trivsels avgjerande tyngd. Porno er eit olmt fe i næringssorg som grasar likestillingsblomens hage med fortærande hunger, og som våre leiarar ikkje ser, ikkje talar om, ikkje vil vita av. Sensurens straumgjerde kunne nok redda blomen, kan nok redda blomen, men vår stat er i vond tru, og tvungen av ytringsfridomens heilage idol kan han ikkje velja, vil han ikkje velja.
Vanen er som ein sti gjennom skogen, eit tråkk som ved si gjentaking dannar kvardagen. Norske mannfolks stiar går om horeframstillinga si kjelde, som ligg fritt og tilgjengeleg. Der drikk dei godt, der fyller dei seg med fantasiar om kvinners fornedring, kvinners audmjuking, om kvinners vellyst i dette, let blodet brusa og stormen rasa i sinnets vêr. Skulle ikkje desse fantasiane gjera seg gjeldande i språket, i rommet? Gjer dei ikkje det?
Vanen er som ein sti gjennom skogen, eit tråkk som ved si gjentaking dannar kvardagen. Norske kvinnfolks stiar går om horeframstillinga si kjelde, der dei speglar seg og let sine sjelers blad visna, speglar seg og fortvila ikkje vil vera seg sjølve. Sorgtungt erkjenner dei sin fattige kulturs fordringar av kjønnet, sorgtungt erkjenner dei sin plass i verda, sorgtungt erkjenner dei sin forms skam. Skulle ikkje desse refleksjonane gjera seg gjeldande i språket, i rommet? Gjer dei ikkje det?
Ja, vår stat er i vond tru, han vil ikkje velja. Staten er som sagt ikkje heilt som eit menneske, eit menneske i vond tru blir seg sjølv kontinuerleg, fornektar sin fridom aktivt, og det at mennesket blir i vond tru, kviler på eit einaste moment, menneskets sjølv. Med staten kan kvar vesle celle som ropar høgt nok, gjera seg gjeldande, få med seg andre og krevja eit val frå sine representantar, tvinga staten ut av si vonde tru. Ironisk nok er det ytringsfridomens gåve som gjer dette mogleg, men denne vesle cella såg gjerne at me ofra ein flik av denne, dersom det er slik at me meiner alvor med likestillinga.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.