Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Sykkelsatsing i Oslo

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1431
20171027
1431
20171027

SYKKEL

Jon Hustad tillet seg adskillig ironi over byrådet si satsing på utbygging av sykkelvegnett i Oslo dei næraste åra i Dag og Tid nr. 41. «Kvifor skal så bilistane betala meir for at dei syklande skal få betre sykkelvegar?», spør han retorisk, og viser til at reduksjonen i utslepp av klimagass som fylgje av tiltaket vil koste 353 tusen kroner per tonn. Men det han gløymer å spørje om, er korleis eit slikt reknestykke vil sjå ut for satsing på vegutbygging. Grunnen er sjølsagt at milliardsatsing på vegutbygging faktisk gjev auke i utslepp av klimagass. Sitatet ovanfor syner at Hustad har ei grunnhaldning om at dei eigentlege trafikantane er bilistar, og at fotgjengarar og syklistar kun er bry og heft for desse.

Men ei slik haldning kan ikkje ein gong rike Noreg halde på lenger. Når byrådet satsar forsiktig på ei forbetring for syklistane, er det tilpasning til ei utvikling som er godt i gong i europeiske byar, og som også vil koma hjå oss. Det er knapt nok snø lenger i Oslo, og det kuperte terrenget er ikkje noko stort problem for elektrifiserte syklar. Så utbygginga er ikkje berre for å få ned klimautsleppa, men for å frakte folk på ein praktisk måte dit dei vil og treng. Tida for fri bruk av privatbil i storbyar er nok definitivt forbi. Då er satsing på auka sykkelbruk både fornuftig og framsynt. At ein i tillegg oppnår positiv klimaeffekt, må ein ta som ein bonus.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

SYKKEL

Jon Hustad tillet seg adskillig ironi over byrådet si satsing på utbygging av sykkelvegnett i Oslo dei næraste åra i Dag og Tid nr. 41. «Kvifor skal så bilistane betala meir for at dei syklande skal få betre sykkelvegar?», spør han retorisk, og viser til at reduksjonen i utslepp av klimagass som fylgje av tiltaket vil koste 353 tusen kroner per tonn. Men det han gløymer å spørje om, er korleis eit slikt reknestykke vil sjå ut for satsing på vegutbygging. Grunnen er sjølsagt at milliardsatsing på vegutbygging faktisk gjev auke i utslepp av klimagass. Sitatet ovanfor syner at Hustad har ei grunnhaldning om at dei eigentlege trafikantane er bilistar, og at fotgjengarar og syklistar kun er bry og heft for desse.

Men ei slik haldning kan ikkje ein gong rike Noreg halde på lenger. Når byrådet satsar forsiktig på ei forbetring for syklistane, er det tilpasning til ei utvikling som er godt i gong i europeiske byar, og som også vil koma hjå oss. Det er knapt nok snø lenger i Oslo, og det kuperte terrenget er ikkje noko stort problem for elektrifiserte syklar. Så utbygginga er ikkje berre for å få ned klimautsleppa, men for å frakte folk på ein praktisk måte dit dei vil og treng. Tida for fri bruk av privatbil i storbyar er nok definitivt forbi. Då er satsing på auka sykkelbruk både fornuftig og framsynt. At ein i tillegg oppnår positiv klimaeffekt, må ein ta som ein bonus.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

MinneordSamfunn
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis