JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

– Ingen hinder

Det er underleg at politikarane vegrar seg for ei ny folkerøysting, meiner Tor Bjørklund.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1449
20190405
1449
20190405

– Det er ingen formelle hinder for å ta EU-spørsmålet opp til ny folkerøysting. Truleg er det frykt for opprørsstemning som har halde att politikarane, seier Tor Bjørklund, professor emeritus i statsvitskap ved UiO og forfattar av boka Hundre år med folkeavstemninger.

Bjørklund peikar på at det ikkje er uvanleg å halde nye folkerøystingar om same spørsmål etter ei tid.

– Om utfallet går politikarane imot, held dei gjerne ei ny røysting to-tre år etterpå. Da danske veljarar sa nei til Maastricht-avtalen i 1992, venta regjeringa berre eit år før neste folkerøysting. No har det gått snart tre år sidan britane sa nei til EU-medlemskap. Det undrar meg at så mange britar blir opprørte over tanken på ei ny røysting, når det har vore så mykje trøbbel og det berre var eit lite fleirtal for brexit i 2016.

– Men for mange står folkerøystingar svært sterkt som eit uttrykk for folkeviljen?

– Ja, og dei som er for lausriving, vil bli svært opprørte om det blir ny røysting. Men kva er folkeviljen? Det er summen av det folk meiner på eit gjeve tidspunkt. Å meine at resultatet må frysast, med konsekvensar mange år framover – det er metafysikk, seier Bjørklund.

– Og det var mykje folk ikkje visste da dei røysta om brexit. Når det har kome så mykje nytt på bordet, er det ikkje vanskeleg å argumentere for at ein skal gå til urnene igjen.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

– Det er ingen formelle hinder for å ta EU-spørsmålet opp til ny folkerøysting. Truleg er det frykt for opprørsstemning som har halde att politikarane, seier Tor Bjørklund, professor emeritus i statsvitskap ved UiO og forfattar av boka Hundre år med folkeavstemninger.

Bjørklund peikar på at det ikkje er uvanleg å halde nye folkerøystingar om same spørsmål etter ei tid.

– Om utfallet går politikarane imot, held dei gjerne ei ny røysting to-tre år etterpå. Da danske veljarar sa nei til Maastricht-avtalen i 1992, venta regjeringa berre eit år før neste folkerøysting. No har det gått snart tre år sidan britane sa nei til EU-medlemskap. Det undrar meg at så mange britar blir opprørte over tanken på ei ny røysting, når det har vore så mykje trøbbel og det berre var eit lite fleirtal for brexit i 2016.

– Men for mange står folkerøystingar svært sterkt som eit uttrykk for folkeviljen?

– Ja, og dei som er for lausriving, vil bli svært opprørte om det blir ny røysting. Men kva er folkeviljen? Det er summen av det folk meiner på eit gjeve tidspunkt. Å meine at resultatet må frysast, med konsekvensar mange år framover – det er metafysikk, seier Bjørklund.

– Og det var mykje folk ikkje visste da dei røysta om brexit. Når det har kome så mykje nytt på bordet, er det ikkje vanskeleg å argumentere for at ein skal gå til urnene igjen.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis