JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Balladen om slaktebåten

Da slakteskipet «Norwegian Gannet» vart sjøsett i fjor, trudde dei fleste at båten skulle få mange vogntog vekk frå vegane.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Slaktebåten «Norwegian Gannet» har skapt strid.

Slaktebåten «Norwegian Gannet» har skapt strid.

Illustrasjon: Hav Line

Slaktebåten «Norwegian Gannet» har skapt strid.

Slaktebåten «Norwegian Gannet» har skapt strid.

Illustrasjon: Hav Line

1377
20190315
1377
20190315

Skipet er spesialbygt for å hente laks rett frå merdane, slakte fisken om bord og frakte han til kontinentet. Planen var å gå til ein nybygd lakseterminal i Hirtshals med fisk frå Vestlandet. Reiarlaget Hav Line har rekna ut at «Norwegian Gannet» kan fjerne 150 vogntog frå vegane kvar veke, og Kystverket hadde gjeve 20 millionar kroner i støtte til prosjektet gjennom tilskotsordninga for overføring av gods frå veg til sjø.

Men så snart båten kom i drift, sette regjeringa ved fiskeriminister Harald T. Nesvik ned foten. Sortering av laks må skje i Noreg, kravde Nesvik: Fisk med sår eller misdanningar må ikkje sendast til utlandet, fordi det kan skade omdømmet til norsk oppdrettsnæring. Mange kommentatorar har hevda at motviljen mot «Norwegian Gannet» botnar i noko anna: Skipet kan utradere mange arbeidsplassar på brønnbåtar og lakseslakteri og dermed svekkje legitimiteten til oppdrettsnæringa i lokalsamfunna.

I januar gav Bergen tingrett Hav Line medhald og sette til side vedtaket frå departementet, og skipet har gjort fleire turar med fisk til Hirtshals. Men regjeringa held fast ved at all laks må sorterast i Noreg, og har endra ei forskrift for å presisere dette. Saka kjem til å gå minst éin ny runde i retten.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Skipet er spesialbygt for å hente laks rett frå merdane, slakte fisken om bord og frakte han til kontinentet. Planen var å gå til ein nybygd lakseterminal i Hirtshals med fisk frå Vestlandet. Reiarlaget Hav Line har rekna ut at «Norwegian Gannet» kan fjerne 150 vogntog frå vegane kvar veke, og Kystverket hadde gjeve 20 millionar kroner i støtte til prosjektet gjennom tilskotsordninga for overføring av gods frå veg til sjø.

Men så snart båten kom i drift, sette regjeringa ved fiskeriminister Harald T. Nesvik ned foten. Sortering av laks må skje i Noreg, kravde Nesvik: Fisk med sår eller misdanningar må ikkje sendast til utlandet, fordi det kan skade omdømmet til norsk oppdrettsnæring. Mange kommentatorar har hevda at motviljen mot «Norwegian Gannet» botnar i noko anna: Skipet kan utradere mange arbeidsplassar på brønnbåtar og lakseslakteri og dermed svekkje legitimiteten til oppdrettsnæringa i lokalsamfunna.

I januar gav Bergen tingrett Hav Line medhald og sette til side vedtaket frå departementet, og skipet har gjort fleire turar med fisk til Hirtshals. Men regjeringa held fast ved at all laks må sorterast i Noreg, og har endra ei forskrift for å presisere dette. Saka kjem til å gå minst éin ny runde i retten.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis