Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Eg reiser åleine

Pilotmangel har ført til at Norwegian startar eigen pilotskule.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Eit tusental Norwegian-passasjerar vart stranda på få dagar i sommar, grunna pilotmangel.

Eit tusental Norwegian-passasjerar vart stranda på få dagar i sommar, grunna pilotmangel.

Foto: Sara Johannessen / NTB scanpix

Eit tusental Norwegian-passasjerar vart stranda på få dagar i sommar, grunna pilotmangel.

Eit tusental Norwegian-passasjerar vart stranda på få dagar i sommar, grunna pilotmangel.

Foto: Sara Johannessen / NTB scanpix

2778
20171103
2778
20171103

Året er 1999: Eg er åtte år, sit i ein grå sofa på eit venterom på Flesland med heilt ny hue og skjerf og ventar på flyet til Geiteryggen, flyplassen i Skien. Eg skal på ferie til far min, og er på den andre mellomlandinga etter to turbulente flyturar i hardt vestlandsvêr. Eg har teikneblokka i fanget og den raudstripa «Jeg reiser alene»-mappa på sofasetet ved sida av meg. Det er tre timar sidan ei skjørtekledd flyvertinne parkerte meg her.

– Kvar skal du i dag, då? spør ein mann i dress og pilothatt meg medan han bøyer seg ned for å sjå meg i auga.

– Eg skal vere med flyet til Skien. På besøk til pappa, svarar eg.

Han nikkar og støttar handa på armlenet ved sida av meg.

Det vert nok litt vanskeleg. Flyet ditt går ikkje dit i dag, seier han og bed meg vente medan han snakkar med personalet.

Så vinkar han meg til seg. Eg sukkar, trer hua godt nedover øyra og pakkar teikneblokka, brusflaska og tyggegummien ned i ryggsekken. Kor lenge må eg vente no, lurar eg.

Denne veka melde NTB at bemanningsbyrået OSM, som Norwegian er deleigar i, startar ny pilotskule. Etter det Nettavisen omtalar som ein krisesommar tidlegare i år, har flyselskapet sett alle klutar til for å rekruttere fleire pilotar. Men det er ikkje berre Norwegian som slit; førre månad rekrutterte Norwegian heile 140 pilotar som nærast hadde flukta frå lågpriskonkurrenten Ryanair. Når Ryanair på si side svarar med å kle på seg spanderbuksa og skru prisane ned, kvar hentar dei pengane frå? Ei London-reise kan no koste berre 47 norske kroner per billett. Før pilotane flykta til Norwegian, leid Ryanair under kanselleringar i fleng. Illsinte pilotar meinte dei jobba 50 timar i veka, og ikkje 18 slik leiinga hevda.

Eg tenkjer attende på alle dei plastinnpakka vestlandslefsene eg har fått av bekymra flypersonale fordi ingen kunne fly meg dit eg skulle. Som passasjer sidan eg var gammal nok til å tre «Jeg reiser alene»-mappa over hovudet, vil eg vite kva pilotmangelen kjem av. Er det av di for få utdannar seg, eller har det noko å gjere med handsaminga pilotane får av flyselskapa? I sommar hevda pilotane i Norwegian at selskapet braut tariffavtalen då enkeltpilotar fekk tilbod om opp mot ei firdobling av løna for at selskapet skulle unngå krise.

Åtte år gamle meg kom fram til slutt, sjølv om far min var ti minutt for sein til å hente meg på flyplassen. Over 100.000 born reiser åleine med fly årleg, melde NRK i 2014. Og Norwegian og pilotane har no vorte samde om ein ny tariffavtale. Men når det kostar om lag ein million å utdanne seg privat, håpar eg dei får utdanninga godkjend for lånekassestøtte.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Året er 1999: Eg er åtte år, sit i ein grå sofa på eit venterom på Flesland med heilt ny hue og skjerf og ventar på flyet til Geiteryggen, flyplassen i Skien. Eg skal på ferie til far min, og er på den andre mellomlandinga etter to turbulente flyturar i hardt vestlandsvêr. Eg har teikneblokka i fanget og den raudstripa «Jeg reiser alene»-mappa på sofasetet ved sida av meg. Det er tre timar sidan ei skjørtekledd flyvertinne parkerte meg her.

– Kvar skal du i dag, då? spør ein mann i dress og pilothatt meg medan han bøyer seg ned for å sjå meg i auga.

– Eg skal vere med flyet til Skien. På besøk til pappa, svarar eg.

Han nikkar og støttar handa på armlenet ved sida av meg.

Det vert nok litt vanskeleg. Flyet ditt går ikkje dit i dag, seier han og bed meg vente medan han snakkar med personalet.

Så vinkar han meg til seg. Eg sukkar, trer hua godt nedover øyra og pakkar teikneblokka, brusflaska og tyggegummien ned i ryggsekken. Kor lenge må eg vente no, lurar eg.

Denne veka melde NTB at bemanningsbyrået OSM, som Norwegian er deleigar i, startar ny pilotskule. Etter det Nettavisen omtalar som ein krisesommar tidlegare i år, har flyselskapet sett alle klutar til for å rekruttere fleire pilotar. Men det er ikkje berre Norwegian som slit; førre månad rekrutterte Norwegian heile 140 pilotar som nærast hadde flukta frå lågpriskonkurrenten Ryanair. Når Ryanair på si side svarar med å kle på seg spanderbuksa og skru prisane ned, kvar hentar dei pengane frå? Ei London-reise kan no koste berre 47 norske kroner per billett. Før pilotane flykta til Norwegian, leid Ryanair under kanselleringar i fleng. Illsinte pilotar meinte dei jobba 50 timar i veka, og ikkje 18 slik leiinga hevda.

Eg tenkjer attende på alle dei plastinnpakka vestlandslefsene eg har fått av bekymra flypersonale fordi ingen kunne fly meg dit eg skulle. Som passasjer sidan eg var gammal nok til å tre «Jeg reiser alene»-mappa over hovudet, vil eg vite kva pilotmangelen kjem av. Er det av di for få utdannar seg, eller har det noko å gjere med handsaminga pilotane får av flyselskapa? I sommar hevda pilotane i Norwegian at selskapet braut tariffavtalen då enkeltpilotar fekk tilbod om opp mot ei firdobling av løna for at selskapet skulle unngå krise.

Åtte år gamle meg kom fram til slutt, sjølv om far min var ti minutt for sein til å hente meg på flyplassen. Over 100.000 born reiser åleine med fly årleg, melde NRK i 2014. Og Norwegian og pilotane har no vorte samde om ein ny tariffavtale. Men når det kostar om lag ein million å utdanne seg privat, håpar eg dei får utdanninga godkjend for lånekassestøtte.

Eg tenkjer attende på alle dei plastinnpakka vestlandslefsene eg har fått av bekymra flypersonale.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

MinneordSamfunn
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

Foto: Janne Møller-Hansen VG / NTB

KunstKultur

Femti års einsemd

Odd Nerdrum er aktuell med NRK-serien Familien Nerdrum. I 2021 skreiv Kaj Skagen om paradokset Nerdrum. Les dei tre artiklane her.

Kaj Skagen
I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

Foto: Janne Møller-Hansen VG / NTB

KunstKultur

Femti års einsemd

Odd Nerdrum er aktuell med NRK-serien Familien Nerdrum. I 2021 skreiv Kaj Skagen om paradokset Nerdrum. Les dei tre artiklane her.

Kaj Skagen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis