Kvotane som verkeleg tel
Dei viktigaste CO2-kvotane for luftfart i Europa er ikkje dei kvotane som passasjerane kjøper sjølve. Sidan 2012 har flyreiser innanfor Europa vore ein del av kvotesystemet til EU. Det inneber at SAS og andre flyselskap må kjøpe kvotar for utsleppa sine, og dersom utsleppa frå luftfarten i Europa aukar, må ein annan sektor redusere utsleppa sine tilsvarande. Sterk motstand frå USA og Kina førte til at EU måtte droppe kravet om at alle flyreiser til og frå Europa skulle inn i kvotesystemet.
Merksemda kring klimaeffekten av flyreiser er kanskje større enn utsleppa frå flytransport skulle tilseie. For Noregs del utgjer utsleppa frå flydrivstoff til sivil bruk kring 5 prosent av dei årlege klimagassutsleppa. På andre sida: Sidan dei fleste av oss brukar svært lite av tida vår på å flyge, er det ingen aktivitet som ureinar meir per time. Og fordi utsleppa frå fly skjer høgt oppe i lufta, er klimaeffekten kring 1,8 gonger så stor som for utslepp frå bakken. Frå 2002 til 2015 vart klimagassutsleppa frå fly i Noreg meir enn dobla, og det aller meste av auken kom gjennom utanlandsreiser.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dei viktigaste CO2-kvotane for luftfart i Europa er ikkje dei kvotane som passasjerane kjøper sjølve. Sidan 2012 har flyreiser innanfor Europa vore ein del av kvotesystemet til EU. Det inneber at SAS og andre flyselskap må kjøpe kvotar for utsleppa sine, og dersom utsleppa frå luftfarten i Europa aukar, må ein annan sektor redusere utsleppa sine tilsvarande. Sterk motstand frå USA og Kina førte til at EU måtte droppe kravet om at alle flyreiser til og frå Europa skulle inn i kvotesystemet.
Merksemda kring klimaeffekten av flyreiser er kanskje større enn utsleppa frå flytransport skulle tilseie. For Noregs del utgjer utsleppa frå flydrivstoff til sivil bruk kring 5 prosent av dei årlege klimagassutsleppa. På andre sida: Sidan dei fleste av oss brukar svært lite av tida vår på å flyge, er det ingen aktivitet som ureinar meir per time. Og fordi utsleppa frå fly skjer høgt oppe i lufta, er klimaeffekten kring 1,8 gonger så stor som for utslepp frå bakken. Frå 2002 til 2015 vart klimagassutsleppa frå fly i Noreg meir enn dobla, og det aller meste av auken kom gjennom utanlandsreiser.
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.