Kvotane som verkeleg tel
Dei viktigaste CO2-kvotane for luftfart i Europa er ikkje dei kvotane som passasjerane kjøper sjølve. Sidan 2012 har flyreiser innanfor Europa vore ein del av kvotesystemet til EU. Det inneber at SAS og andre flyselskap må kjøpe kvotar for utsleppa sine, og dersom utsleppa frå luftfarten i Europa aukar, må ein annan sektor redusere utsleppa sine tilsvarande. Sterk motstand frå USA og Kina førte til at EU måtte droppe kravet om at alle flyreiser til og frå Europa skulle inn i kvotesystemet.
Merksemda kring klimaeffekten av flyreiser er kanskje større enn utsleppa frå flytransport skulle tilseie. For Noregs del utgjer utsleppa frå flydrivstoff til sivil bruk kring 5 prosent av dei årlege klimagassutsleppa. På andre sida: Sidan dei fleste av oss brukar svært lite av tida vår på å flyge, er det ingen aktivitet som ureinar meir per time. Og fordi utsleppa frå fly skjer høgt oppe i lufta, er klimaeffekten kring 1,8 gonger så stor som for utslepp frå bakken. Frå 2002 til 2015 vart klimagassutsleppa frå fly i Noreg meir enn dobla, og det aller meste av auken kom gjennom utanlandsreiser.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dei viktigaste CO2-kvotane for luftfart i Europa er ikkje dei kvotane som passasjerane kjøper sjølve. Sidan 2012 har flyreiser innanfor Europa vore ein del av kvotesystemet til EU. Det inneber at SAS og andre flyselskap må kjøpe kvotar for utsleppa sine, og dersom utsleppa frå luftfarten i Europa aukar, må ein annan sektor redusere utsleppa sine tilsvarande. Sterk motstand frå USA og Kina førte til at EU måtte droppe kravet om at alle flyreiser til og frå Europa skulle inn i kvotesystemet.
Merksemda kring klimaeffekten av flyreiser er kanskje større enn utsleppa frå flytransport skulle tilseie. For Noregs del utgjer utsleppa frå flydrivstoff til sivil bruk kring 5 prosent av dei årlege klimagassutsleppa. På andre sida: Sidan dei fleste av oss brukar svært lite av tida vår på å flyge, er det ingen aktivitet som ureinar meir per time. Og fordi utsleppa frå fly skjer høgt oppe i lufta, er klimaeffekten kring 1,8 gonger så stor som for utslepp frå bakken. Frå 2002 til 2015 vart klimagassutsleppa frå fly i Noreg meir enn dobla, og det aller meste av auken kom gjennom utanlandsreiser.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.