JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1867
20170825
1867
20170825

«Der ein brenner bøker vil ein til sist òg brenna menneske», skreiv den tysk-jødiske attenhundretalspoeten Heinrich Heine – lenge før bokbåla på Bebelplatz i Berlin 1933 utarta til krematorium for millionar av menneske.

I ein fin, gamal kulturinstitusjon som Grefsen skolekorps, derimot, brenner me sjølvsagt ikkje bøker, eller folk, for den del. Me komprimerer.

To gonger om året held korpset loppemarknad, og uselde bøker hamnar i den såkalla komprimatoren utpå sundagen, straks siste kunden har gått.

Komprimatoren er som er ein bosbil med opprykk. Han har ei hydraulisk driven presse som reduserer huskestativ, trampolinar, ski-par i hundretal, syklar, salongbord og reolar, tekstil, teppe og keramikk til nesten ingen ting. Komprimatoren sluker alt.

Bortsett frå bøker. Der slit komprimatoren. Han klagar, rister – og melder pass.

Komprimatormannen er difor ein klår og nådelaus bokmeldar. Kva litteratur mislikar han minst, spør eg. Pocketbøker?

«Det er stort sett same driten, alt», slår komprimatormannen fast.

To dagar før, på jobb på desken i Dag og Tid, hadde eg fått eg inn ein ny avisartikkel av ein kjend forfattar, ein som har auge for alle detaljar i teksten sin, for det er der djevelen finst, eller Gud. Forfattaren instruerte oss om korleis linene i spaltene skulle delast, for det måtte gjerast for hand, så rytmen i teksten ikkje blei skipla.

Eg kom i hug det då eg lempa kasse på kasse med bøker i bosbilen, og ikkje minst kassar med bøker av nett denne forfattaren. Komprimatoren skalv, komprimatormannen banna. Til siste måtte han ringa etter ein kraftigare bil.

Der ein komprimerer bøker, vil ein til sist ... Vel, Heinrich Heine nemnde ikkje komprimering, snautt to hundre år før lesebrettet blei allemannseige. Heine såg bakover i tida, til koranbåla i Granada på 1500-talet. Snart ville spanjolane òg brenna eigarane, los moros.

Jox

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Der ein brenner bøker vil ein til sist òg brenna menneske», skreiv den tysk-jødiske attenhundretalspoeten Heinrich Heine – lenge før bokbåla på Bebelplatz i Berlin 1933 utarta til krematorium for millionar av menneske.

I ein fin, gamal kulturinstitusjon som Grefsen skolekorps, derimot, brenner me sjølvsagt ikkje bøker, eller folk, for den del. Me komprimerer.

To gonger om året held korpset loppemarknad, og uselde bøker hamnar i den såkalla komprimatoren utpå sundagen, straks siste kunden har gått.

Komprimatoren er som er ein bosbil med opprykk. Han har ei hydraulisk driven presse som reduserer huskestativ, trampolinar, ski-par i hundretal, syklar, salongbord og reolar, tekstil, teppe og keramikk til nesten ingen ting. Komprimatoren sluker alt.

Bortsett frå bøker. Der slit komprimatoren. Han klagar, rister – og melder pass.

Komprimatormannen er difor ein klår og nådelaus bokmeldar. Kva litteratur mislikar han minst, spør eg. Pocketbøker?

«Det er stort sett same driten, alt», slår komprimatormannen fast.

To dagar før, på jobb på desken i Dag og Tid, hadde eg fått eg inn ein ny avisartikkel av ein kjend forfattar, ein som har auge for alle detaljar i teksten sin, for det er der djevelen finst, eller Gud. Forfattaren instruerte oss om korleis linene i spaltene skulle delast, for det måtte gjerast for hand, så rytmen i teksten ikkje blei skipla.

Eg kom i hug det då eg lempa kasse på kasse med bøker i bosbilen, og ikkje minst kassar med bøker av nett denne forfattaren. Komprimatoren skalv, komprimatormannen banna. Til siste måtte han ringa etter ein kraftigare bil.

Der ein komprimerer bøker, vil ein til sist ... Vel, Heinrich Heine nemnde ikkje komprimering, snautt to hundre år før lesebrettet blei allemannseige. Heine såg bakover i tida, til koranbåla i Granada på 1500-talet. Snart ville spanjolane òg brenna eigarane, los moros.

Jox

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis