Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Navhengig

3. april stengde Nav-kontora dørene for brukarar som møtte opp utan avtale.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Slike opningstider ser du ikkje meir, når NAV kuttar drop-in-tilbodet.

Slike opningstider ser du ikkje meir, når NAV kuttar drop-in-tilbodet.

Foto: NTB scanpix/Morten Holm

Slike opningstider ser du ikkje meir, når NAV kuttar drop-in-tilbodet.

Slike opningstider ser du ikkje meir, når NAV kuttar drop-in-tilbodet.

Foto: NTB scanpix/Morten Holm

2373
20170602
2373
20170602

September 2016, fem arbeidsdagar sidan første telefonforsøk:

– Du har kome til Nav, kva kan eg hjelpe deg med?
Damestemma er så overdrive blid at eg nesten kan høyre kaldsveitten i panna hennar, etter brukarar i harnisk i telefonkøen før meg. Eg har nesten gløymt kva eg skal med denne telefonsamtalen. Smartskjermen har vore klistra mot øyret så lenge at humøret mitt står til den utgåtte mjølkekartongen i kjøleskapet. Eg skal berre søkje om hjelp til å ta billappen. Teoriprøven er i boks, men på grunn av ei funksjonshemming i armen får eg ikkje køyre hos køyreskule utan tilrettelegging. Det skal Nav hjelpe meg med, får eg vite.

– Ja, god dag, eg vil gjerne at du koplar meg over til lokalkontoret. Eg må ha tak i sakshandsamaren min, seier eg.

– Ho skulle ringt meg opp for tre dagar sidan, legg eg til, så fin i målet eg greier.

– Kan eg få personnummeret ditt, spør stemma.

Eg gir henne nummeret, og eg høyrer det knitrar i tastaturet.

– Ja, det stemmer. Eg kan melde det inn slik at ho kontaktar deg innan to arbeidsdagar. Er det noko eg kan hjelpe deg med?

Etter ti nye minutt spaserer eg mot det fysiske Nav-kontoret. I fjor fekk ein av fem nordmenn støtte frå Nav, viste Navs statistikk tysdag denne veka, og når eg kjem inn døra med den raude logoen, ser det ut til at denne femdelen har fått same idè som eg.

– Du må ringe Nav Hjelpemiddelsentral, rekk kvinna bak skranken å fortelje meg. Ho delar ut dagpengeskjema til ein annan sakshandsamar, og prøver å forklare ein mann som ikkje snakkar norsk kvar han skal krysse av arbeidstida si på meldekortet. Sakshandsamaren min er like utilgjengeleg no, endå ho sit innanfor armlengdes avstand.

– Det er køyreskulen som skal tilrettelegge. Du må finne deg ein som har det du treng, seier nok ei stemme veka etter. Eg vert sitjande med auga i taket. Eg har gjort meg kjend med Navs telefonlinjer over heile landet, gjennom linjebrot på linjebrot, og fleire vidarekoplingar enn ein bypasspasient. At Nav vil ha meir tid til dei som treng det mest, er bra. Men då må det vere råd å kome gjennom på telefonen òg.

Mone Celin Skrede er praktikant ved Nynorsk Avissenter

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

September 2016, fem arbeidsdagar sidan første telefonforsøk:

– Du har kome til Nav, kva kan eg hjelpe deg med?
Damestemma er så overdrive blid at eg nesten kan høyre kaldsveitten i panna hennar, etter brukarar i harnisk i telefonkøen før meg. Eg har nesten gløymt kva eg skal med denne telefonsamtalen. Smartskjermen har vore klistra mot øyret så lenge at humøret mitt står til den utgåtte mjølkekartongen i kjøleskapet. Eg skal berre søkje om hjelp til å ta billappen. Teoriprøven er i boks, men på grunn av ei funksjonshemming i armen får eg ikkje køyre hos køyreskule utan tilrettelegging. Det skal Nav hjelpe meg med, får eg vite.

– Ja, god dag, eg vil gjerne at du koplar meg over til lokalkontoret. Eg må ha tak i sakshandsamaren min, seier eg.

– Ho skulle ringt meg opp for tre dagar sidan, legg eg til, så fin i målet eg greier.

– Kan eg få personnummeret ditt, spør stemma.

Eg gir henne nummeret, og eg høyrer det knitrar i tastaturet.

– Ja, det stemmer. Eg kan melde det inn slik at ho kontaktar deg innan to arbeidsdagar. Er det noko eg kan hjelpe deg med?

Etter ti nye minutt spaserer eg mot det fysiske Nav-kontoret. I fjor fekk ein av fem nordmenn støtte frå Nav, viste Navs statistikk tysdag denne veka, og når eg kjem inn døra med den raude logoen, ser det ut til at denne femdelen har fått same idè som eg.

– Du må ringe Nav Hjelpemiddelsentral, rekk kvinna bak skranken å fortelje meg. Ho delar ut dagpengeskjema til ein annan sakshandsamar, og prøver å forklare ein mann som ikkje snakkar norsk kvar han skal krysse av arbeidstida si på meldekortet. Sakshandsamaren min er like utilgjengeleg no, endå ho sit innanfor armlengdes avstand.

– Det er køyreskulen som skal tilrettelegge. Du må finne deg ein som har det du treng, seier nok ei stemme veka etter. Eg vert sitjande med auga i taket. Eg har gjort meg kjend med Navs telefonlinjer over heile landet, gjennom linjebrot på linjebrot, og fleire vidarekoplingar enn ein bypasspasient. At Nav vil ha meir tid til dei som treng det mest, er bra. Men då må det vere råd å kome gjennom på telefonen òg.

Mone Celin Skrede er praktikant ved Nynorsk Avissenter

Eg har gjort meg kjend

med Navs telefonlinjer over heile landet, gjennom linjebrot på linjebrot, og fleire vidarekoplingar enn ein bypasspasient.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis