Bernt Hagtvet er norsk statsvitar og har fagkunnskap innan folkemord, menneskerettar og demokrati. I DAG OG TID skriv han særleg om politikk. Til vanleg er han professor og underviser i internasjonale studium ved Oslo Nye Høyskole. Aktuelle forskingsområde er fascisme, ekstremisme og europeisk politikk. Han har motteke Prisen for god forskingsformidling ved Universitetet i Oslo og Fafo-prisen. Hagtvet er også ein aktiv samfunnsdebattant og har gitt ut bøker om islamisme, ideologi og venstre- og høgreekstremisme.
Bernt Hagtvet har utdanning frå Universitetet i Oslo, Universitetet i Bergen, Yale University, Nuffield College og University of Oxford. Han har vore forskingsleiar og forskingssjef ved Chr. Michelsens institutt (CMI) i Bergen og professor ved Institutt for samanliknande politikk ved Universitetet i Bergen. Frå 1994 til 2016 var han professor i statsvitskap ved Universitetet i Oslo.
I DAG OG TID kommenterer Hagtvet aktuelle nyhende. Han skriv mellom anna om utanrikspolitikk og analyserer demokratisk utvikling. Les artiklane hans her.
Nicaragua denne sommaren er eit godt døme på den gamle innsikta at makt korrumperer, og absolutt makt korrumperer absolutt.
Foto: Moises Castillo/AP/NTB scanpix
Nicaragua er eit døme på revolusjonen som åt borna sine. Ein maktsjuk caudillo av det klassisk latinamerikanske slaget har vakse ut av revolusjonshelten Daniel Ortega.
Nicaragua denne sommaren er eit godt døme på den gamle innsikta at makt korrumperer, og absolutt makt korrumperer absolutt.
Foto: Moises Castillo/AP/NTB scanpix
Nicaragua er eit døme på revolusjonen som åt borna sine. Ein maktsjuk caudillo av det klassisk latinamerikanske slaget har vakse ut av revolusjonshelten Daniel Ortega.
Nicaragua denne sommaren er eit godt døme på den gamle innsikta at makt korrumperer, og absolutt makt korrumperer absolutt.
Foto: Moises Castillo/AP/NTB scanpix
Nicaragua er eit døme på revolusjonen som åt borna sine. Ein maktsjuk caudillo av det klassisk latinamerikanske slaget har vakse ut av revolusjonshelten Daniel Ortega.
Norske utdanningsinstitusjonar brukar millionar på staffasje for å få ein universitetsstatus som gjev mindre og mindre meining.
Norske utdanningsinstitusjonar brukar millionar på staffasje for å få ein universitetsstatus som gjev mindre og mindre meining.
Norske utdanningsinstitusjonar brukar millionar på staffasje for å få ein universitetsstatus som gjev mindre og mindre meining.
Frå filmen om holocaust som Claude Lanzmann lanserte i 1985.
Foto frå filmen
Skaparen av filmen Shoah, franskmannen Claude Lanzmann, er død, 92 år gamal. Han gav dokumentarsjangeren ein ny dimensjon og synte oss korleis det systematisk vonde kunne bli rutinisert.
Frå filmen om holocaust som Claude Lanzmann lanserte i 1985.
Foto frå filmen
Skaparen av filmen Shoah, franskmannen Claude Lanzmann, er død, 92 år gamal. Han gav dokumentarsjangeren ein ny dimensjon og synte oss korleis det systematisk vonde kunne bli rutinisert.
Frå filmen om holocaust som Claude Lanzmann lanserte i 1985.
Foto frå filmen
Skaparen av filmen Shoah, franskmannen Claude Lanzmann, er død, 92 år gamal. Han gav dokumentarsjangeren ein ny dimensjon og synte oss korleis det systematisk vonde kunne bli rutinisert.
Morten Jentoft har funne nye kjelder og uhyggjelege fotografi som gjer ei rå historieforteljing levande, meiner Bernt Hagtvet.
Foto: Gyldendal
Morten Jentoft gjev oss eit skarpt blikk inn i Finlands nasjonale tragedie. Etter borgarkrigen i 1918 låg det att 37.000 døde.
Morten Jentoft har funne nye kjelder og uhyggjelege fotografi som gjer ei rå historieforteljing levande, meiner Bernt Hagtvet.
Foto: Gyldendal
Morten Jentoft gjev oss eit skarpt blikk inn i Finlands nasjonale tragedie. Etter borgarkrigen i 1918 låg det att 37.000 døde.
Morten Jentoft har funne nye kjelder og uhyggjelege fotografi som gjer ei rå historieforteljing levande, meiner Bernt Hagtvet.
Foto: Gyldendal
Morten Jentoft gjev oss eit skarpt blikk inn i Finlands nasjonale tragedie. Etter borgarkrigen i 1918 låg det att 37.000 døde.
Eit av dei få uretusjerte fotografia av Stalins andlet, med alle kopparra, teke av stjernefotografen Margaret Bourke-White.
GORI I GEORGIA: Stalin-museet i Gori er eit museum over eit museum – eit monument over den djupe ambivalensen georgiarane kjenner for Goris frykta og ovundra son, Josef Vissarionovitsj Dzjugasjvili (1878–1953), massemordaren Stalin.
Eit av dei få uretusjerte fotografia av Stalins andlet, med alle kopparra, teke av stjernefotografen Margaret Bourke-White.
GORI I GEORGIA: Stalin-museet i Gori er eit museum over eit museum – eit monument over den djupe ambivalensen georgiarane kjenner for Goris frykta og ovundra son, Josef Vissarionovitsj Dzjugasjvili (1878–1953), massemordaren Stalin.
Eit av dei få uretusjerte fotografia av Stalins andlet, med alle kopparra, teke av stjernefotografen Margaret Bourke-White.
GORI I GEORGIA: Stalin-museet i Gori er eit museum over eit museum – eit monument over den djupe ambivalensen georgiarane kjenner for Goris frykta og ovundra son, Josef Vissarionovitsj Dzjugasjvili (1878–1953), massemordaren Stalin.
Forfattar Terje Albregtsen mislikte sterkt å sjå knefallet for gamle leiarar som enno er «i live».
Foto: David Guttenfelder / AP / NTB scanpix
Stalinisme er eit betre namn på Kim Jong-uns ørkenland.
Forfattar Terje Albregtsen mislikte sterkt å sjå knefallet for gamle leiarar som enno er «i live».
Foto: David Guttenfelder / AP / NTB scanpix
Stalinisme er eit betre namn på Kim Jong-uns ørkenland.
Forfattar Terje Albregtsen mislikte sterkt å sjå knefallet for gamle leiarar som enno er «i live».
Foto: David Guttenfelder / AP / NTB scanpix
Stalinisme er eit betre namn på Kim Jong-uns ørkenland.