BOKMELDING
Solrun Samnøy meiner eg ikkje har fått med det viktigaste innhaldet i Svend Brinkmanns bok Ståsteder, i meldinga mi av boka. Som ho seier, er det «ei lita bok som gjev seg i kast med så store spørsmål, for ei brei målgruppe». Det er vel eit av problema med boka, at ho gapar over meir enn ho kan svelgja.
Sjølv meiner eg at eg har fått fram det boka inneheld: At forfattaren er kritisk til instrumentalisme på ei banalt vis, og så hentar eklektisk ti idear frå filosofihistoria som han lanserer som «ståstader.» For å sitera frå meldinga: «Dei skal gjeva oss fast grunn mot flodbølgjene av instrumentalisme: Det aristoteliske lykkeomgrepet, Kants verdigheitsomgrep, Nietzsches løfteomgrep, Kierkegaards sjølvomgrep, Hanna Arendts sanningsomgrep, Løgstrups ansvarsomgrep, Iris Murdochs kjærleiksomgrep, Derridas tilgjevingsomgrep, Camus fridomsomgrep, og Montaignes dødsomgrep. Før han avsluttar med å tilrå at vi bør verta danna, sosiale menneske styrt av plikt og dygdsetikk.»
Å gå inn på kva han seier om kvar av desse omfattande filosofiske førestillingane, er heilt umogeleg i ei kort melding, og dessutan viser det seg at det er heilt umogeleg for Brinkmann sjølv å gjera dette på anna enn eit overflatisk vis i ei slik kort bok. Men eg reknar med at dei som mislikar instrumentalisme, og vert tente av slike namn og slike omgrep, vil kjøpa boka.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
BOKMELDING
Solrun Samnøy meiner eg ikkje har fått med det viktigaste innhaldet i Svend Brinkmanns bok Ståsteder, i meldinga mi av boka. Som ho seier, er det «ei lita bok som gjev seg i kast med så store spørsmål, for ei brei målgruppe». Det er vel eit av problema med boka, at ho gapar over meir enn ho kan svelgja.
Sjølv meiner eg at eg har fått fram det boka inneheld: At forfattaren er kritisk til instrumentalisme på ei banalt vis, og så hentar eklektisk ti idear frå filosofihistoria som han lanserer som «ståstader.» For å sitera frå meldinga: «Dei skal gjeva oss fast grunn mot flodbølgjene av instrumentalisme: Det aristoteliske lykkeomgrepet, Kants verdigheitsomgrep, Nietzsches løfteomgrep, Kierkegaards sjølvomgrep, Hanna Arendts sanningsomgrep, Løgstrups ansvarsomgrep, Iris Murdochs kjærleiksomgrep, Derridas tilgjevingsomgrep, Camus fridomsomgrep, og Montaignes dødsomgrep. Før han avsluttar med å tilrå at vi bør verta danna, sosiale menneske styrt av plikt og dygdsetikk.»
Å gå inn på kva han seier om kvar av desse omfattande filosofiske førestillingane, er heilt umogeleg i ei kort melding, og dessutan viser det seg at det er heilt umogeleg for Brinkmann sjølv å gjera dette på anna enn eit overflatisk vis i ei slik kort bok. Men eg reknar med at dei som mislikar instrumentalisme, og vert tente av slike namn og slike omgrep, vil kjøpa boka.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.