Tre tilrådingar frå The Greatest Film of All Time ...
... i tillegg til favorittfilmen min, Billy Wilders Sunset Blvd. frå 1950 (78.-plass), som eg alltid vil tilrå fyrst.
Den franske filmregissøren Jacques Tati skøyar med fotografen under ein pressekonferanse på Londons Savoy Hotel i 1968.
Foto: LAURENCE HARRIS / Ap / NTB
Playtime av Jacques Tati (1907–1982) (1967, 23.-plass)
Tati er Frankrikes svar på Leif Juster, Mr. Bean og Charlie Chaplin. Han skreiv fleire manus sjølv og spela hovudpersonen Monsieur Hulot, ein lang, velkledd mann med hatt og pipe, som går rundt som eit stillfare spørsmålsteikn i den stiliserte, moderne verda, støtt med eit forbausa «Kva i alle dagar?»-drag over seg. Filmen har den morosamaste restaurantscena eg har sett nokosinne, og det er ikkje få.
Ordet av Carl Theodor Dreyer (1889–1968) (1955, 48.-plass)
Det er dystert, og det går langsamt. Familien Borgen er den høgt respekterte prestefamilien i byen, men eine sonen i huset er vorten sinnssjuk. Han meiner han er Messias, og kjem med spådommar om kva som skal skje. Dette er ikkje i tråd med familiens tru og verdiar. Sjukdom, død og religiøs strid fylgjer. Bileta er reine og kontrastane mellom lys og skugge høge. Eg trur neppe serien Riket av Lars von Trier hadde vorte som han vart utan Ordet.
Shoah av Claude Lanzmann
(1925–2018) (1985, 27.-plass)
Shoah er hebraisk for holocaust. Me møter togføraren som dagleg leverte nye puljar med jødar til siste stopp, frisøren som så raskt og høfleg som råd klipte håret av kvinner i gasskammeret, og fangane som hadde i oppgåve å brenna lik i krematoriet. Shoah er blotta for stemningsskapande lydspor, arkivfoto eller andre effektar som skal fortelja oss kva me skal føla. Dette gjer filmen sterk.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Playtime av Jacques Tati (1907–1982) (1967, 23.-plass)
Tati er Frankrikes svar på Leif Juster, Mr. Bean og Charlie Chaplin. Han skreiv fleire manus sjølv og spela hovudpersonen Monsieur Hulot, ein lang, velkledd mann med hatt og pipe, som går rundt som eit stillfare spørsmålsteikn i den stiliserte, moderne verda, støtt med eit forbausa «Kva i alle dagar?»-drag over seg. Filmen har den morosamaste restaurantscena eg har sett nokosinne, og det er ikkje få.
Ordet av Carl Theodor Dreyer (1889–1968) (1955, 48.-plass)
Det er dystert, og det går langsamt. Familien Borgen er den høgt respekterte prestefamilien i byen, men eine sonen i huset er vorten sinnssjuk. Han meiner han er Messias, og kjem med spådommar om kva som skal skje. Dette er ikkje i tråd med familiens tru og verdiar. Sjukdom, død og religiøs strid fylgjer. Bileta er reine og kontrastane mellom lys og skugge høge. Eg trur neppe serien Riket av Lars von Trier hadde vorte som han vart utan Ordet.
Shoah av Claude Lanzmann
(1925–2018) (1985, 27.-plass)
Shoah er hebraisk for holocaust. Me møter togføraren som dagleg leverte nye puljar med jødar til siste stopp, frisøren som så raskt og høfleg som råd klipte håret av kvinner i gasskammeret, og fangane som hadde i oppgåve å brenna lik i krematoriet. Shoah er blotta for stemningsskapande lydspor, arkivfoto eller andre effektar som skal fortelja oss kva me skal føla. Dette gjer filmen sterk.
Fleire artiklar
Foto via Wikipedia Commons
«Ørjasæter var fyrst god ven med diktarbroren sin frå Gudbrandsdalen, men så fekk han høyre ting om Aukrust som skar han 'gjenom hjarte som eit tvieggja sverd'.»
Han heitte John Guillot, men skifta namn til Johnnie Allan og blei pub- rockar.
Arkivet: For tida framstår ikkje USA som det lova landet, men hausten for 50 år sidan var Elvis Presley på hitlistene i USA og England med «Promised Land»
Mogleg trasé for jarnbane mellom Narvik eller Bjørnfjell til Tromsø.
«Tanken om å realisera tog til Tromsø gjennom Sverige er på ingen måte ny.»
Daniel Sommer, Johannes Lundberg og Arve Henriksen.
Foto: Kristin Lidell
Fint nordisk samarbeid
Her er det ikkje spor av langhalm.
Polakkane er skumle bridgespelarar. Her frå avslutningsseremonien under World Bridge Games i Buenos Aires nyleg.
Foto: Poli Zolto / World Bridge Federation
Dąbrowskis masurka
For to veker sidan vann Polen gull i det som uformelt blir kalla bridgens olympiade, i Buenos Aires.