JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

SportFeature

Effektive og mindre nyttige maskinar

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Booty Builderen kom då stor rumpe vart på moten. At Kardashians kjøpte maskinen, gjorde han ikkje mindre populær.

Booty Builderen kom då stor rumpe vart på moten. At Kardashians kjøpte maskinen, gjorde han ikkje mindre populær.

Foto: Evan Agostini / AP / NTB

Booty Builderen kom då stor rumpe vart på moten. At Kardashians kjøpte maskinen, gjorde han ikkje mindre populær.

Booty Builderen kom då stor rumpe vart på moten. At Kardashians kjøpte maskinen, gjorde han ikkje mindre populær.

Foto: Evan Agostini / AP / NTB

1698
20231208

Sport før og no

1698
20231208

Sport før og no

Det finst enormt med treningsmaskinar. Nokre laga til så små musklar at dei er nærast ubrukelege på eit vanleg treningsstudio. For noko ein lærer tideleg på idrettsfag, er at det gjeld å aktivisere dei store muskelgruppene dersom ein vil ha ei effektiv økt. Viss ein er frisk og ikkje driv med rehabilitering, er maskinar som låser av ledd og ikkje krev noka form for stabilisering eller energibruk, ikkje noko å satse på.

Ei interessant norsk oppfinning som har blitt verdskjend dei siste åra, er Booty Builderen til Håkon Larsen. Maskinen går ut på at du vippar hofta opp og ned mens du har eit belte på deg som gjev motstand. Fordelen med maskinen er at du kan legge på meir vekt enn dersom du skulle gjort øvinga manuelt, og treninga blir difor meir effektiv. Og den vidare fordelen er større rumpe. 

1800-talets svar på Booty Builderen finst ikkje, sjølv om den svenske legen Gustav Zander den gong fann opp heile 60 ulike treningsmaskinar. Det er ikkje så lett å sjå ut frå bileta kva slags effekt alle dei rare konstruksjonane med lêrreimer og tannhjul skal gi, men utgangspunktet for oppfinningane var rehabiliteringa av skadar. 

Interessant er det at nokre av maskinane til Zander gjekk på drivstoff. Ein personleg trenar (PT) i dag ville ikkje tilrådd å trene på bensin, han ville nok òg unngått dei mest tekniske maskinane. Sjansen er stor for at han ville bede deg fokusere på dei store muskelgruppene og tilrådd deg øvingar som knebøy, utfall og markløft. Dette er òg øvingar som kan gjerast berre med ein stein i hagen, men det ville nok ikkje PT-en fortalt deg.

Maren Bø

Maren Bø er idrettspedagog og frilansskribent.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det finst enormt med treningsmaskinar. Nokre laga til så små musklar at dei er nærast ubrukelege på eit vanleg treningsstudio. For noko ein lærer tideleg på idrettsfag, er at det gjeld å aktivisere dei store muskelgruppene dersom ein vil ha ei effektiv økt. Viss ein er frisk og ikkje driv med rehabilitering, er maskinar som låser av ledd og ikkje krev noka form for stabilisering eller energibruk, ikkje noko å satse på.

Ei interessant norsk oppfinning som har blitt verdskjend dei siste åra, er Booty Builderen til Håkon Larsen. Maskinen går ut på at du vippar hofta opp og ned mens du har eit belte på deg som gjev motstand. Fordelen med maskinen er at du kan legge på meir vekt enn dersom du skulle gjort øvinga manuelt, og treninga blir difor meir effektiv. Og den vidare fordelen er større rumpe. 

1800-talets svar på Booty Builderen finst ikkje, sjølv om den svenske legen Gustav Zander den gong fann opp heile 60 ulike treningsmaskinar. Det er ikkje så lett å sjå ut frå bileta kva slags effekt alle dei rare konstruksjonane med lêrreimer og tannhjul skal gi, men utgangspunktet for oppfinningane var rehabiliteringa av skadar. 

Interessant er det at nokre av maskinane til Zander gjekk på drivstoff. Ein personleg trenar (PT) i dag ville ikkje tilrådd å trene på bensin, han ville nok òg unngått dei mest tekniske maskinane. Sjansen er stor for at han ville bede deg fokusere på dei store muskelgruppene og tilrådd deg øvingar som knebøy, utfall og markløft. Dette er òg øvingar som kan gjerast berre med ein stein i hagen, men det ville nok ikkje PT-en fortalt deg.

Maren Bø

Maren Bø er idrettspedagog og frilansskribent.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis