JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

SportFeature

Ein karriere å tenke på

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
(t.v) Dommaren trong verken tenkje på fysiske testar eller VAR i 1951. (Foto: Geoff Charles / Wikimedia commons), (t.h) Andreas Strømme på jobb. Dagens dommar må tole hardt vêr, i dobbel forstand. (Foto: Privat)

(t.v) Dommaren trong verken tenkje på fysiske testar eller VAR i 1951. (Foto: Geoff Charles / Wikimedia commons), (t.h) Andreas Strømme på jobb. Dagens dommar må tole hardt vêr, i dobbel forstand. (Foto: Privat)

(t.v) Dommaren trong verken tenkje på fysiske testar eller VAR i 1951. (Foto: Geoff Charles / Wikimedia commons), (t.h) Andreas Strømme på jobb. Dagens dommar må tole hardt vêr, i dobbel forstand. (Foto: Privat)

(t.v) Dommaren trong verken tenkje på fysiske testar eller VAR i 1951. (Foto: Geoff Charles / Wikimedia commons), (t.h) Andreas Strømme på jobb. Dagens dommar må tole hardt vêr, i dobbel forstand. (Foto: Privat)

1703
20240516

Sport før og no

1703
20240516

Sport før og no

Bli fotballdommar heller, pleier eg å seie til barna mine. Ikkje like kult, men sikkert like givande på lang sikt som det å jage fotballproffdraumen saman med 90 prosent av alle andre barn. Som dommar kan du avansere i nivå, og så oppleve verda med andre profesjonelle dommarar. 

 Fotballdommar Andreas Strømme gjev meg litt meir kjøt på dommarføtene. For å bli dommar må du kurse deg. Vanlegvis startar ein i eigen klubb før ein avanserer til krets, og så, dersom ein vil satse, peilar ein seg inn på rolla som anten hovuddommar eller assistentdommar. 

Til mi overrasking har me i Noreg faktisk enno ingen som jobbar som dommar på fulltid. Til og med i eliteserien har dei fleste ein deltidsjobb på si. Her er det også stor forskjell på å dømme herre- og kvinnekampar, det er vel ikkje vits i å skrive kor det er mest pengar.

Ein bakdel med dommarjobben er klaginga frå sidelinja, og Strømme fortel at dette sannsynlegvis ikkje har minska med åra. At folk er vande til VAR i toppfotballen, gjer nemleg at det blir fleire betrevitarar på sidelinja i breiddefotballen. Spelarane blir også meir taktiske og veit sine triks. Ein dommar utan kamera i alle vinklar har ikkje sjanse til å få med seg alt – og ein ung og uerfaren dommar kan lett få seg ein knekk.

Eit høgare tempo gjer også dommarjobben heftigare enn før, avgjersler må bli tekne kjapt, og dommaren må vere i form. Før kvar sesong må dei difor bestå fysiske testar som svarar til det høgaste nivået dei skal dømme på. Er dommaren for treig, kjem ein sjanse nummer to. Klarer dommaren ikkje testane, blir han rett og slett fråteken sesongens kampar. 

Maren Bø

Maren Bø er frilansskribent og idrettspedagog.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Bli fotballdommar heller, pleier eg å seie til barna mine. Ikkje like kult, men sikkert like givande på lang sikt som det å jage fotballproffdraumen saman med 90 prosent av alle andre barn. Som dommar kan du avansere i nivå, og så oppleve verda med andre profesjonelle dommarar. 

 Fotballdommar Andreas Strømme gjev meg litt meir kjøt på dommarføtene. For å bli dommar må du kurse deg. Vanlegvis startar ein i eigen klubb før ein avanserer til krets, og så, dersom ein vil satse, peilar ein seg inn på rolla som anten hovuddommar eller assistentdommar. 

Til mi overrasking har me i Noreg faktisk enno ingen som jobbar som dommar på fulltid. Til og med i eliteserien har dei fleste ein deltidsjobb på si. Her er det også stor forskjell på å dømme herre- og kvinnekampar, det er vel ikkje vits i å skrive kor det er mest pengar.

Ein bakdel med dommarjobben er klaginga frå sidelinja, og Strømme fortel at dette sannsynlegvis ikkje har minska med åra. At folk er vande til VAR i toppfotballen, gjer nemleg at det blir fleire betrevitarar på sidelinja i breiddefotballen. Spelarane blir også meir taktiske og veit sine triks. Ein dommar utan kamera i alle vinklar har ikkje sjanse til å få med seg alt – og ein ung og uerfaren dommar kan lett få seg ein knekk.

Eit høgare tempo gjer også dommarjobben heftigare enn før, avgjersler må bli tekne kjapt, og dommaren må vere i form. Før kvar sesong må dei difor bestå fysiske testar som svarar til det høgaste nivået dei skal dømme på. Er dommaren for treig, kjem ein sjanse nummer to. Klarer dommaren ikkje testane, blir han rett og slett fråteken sesongens kampar. 

Maren Bø

Maren Bø er frilansskribent og idrettspedagog.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis