Få auditionar
Oslo Danse Ensemble, avbilda i 2000, var lenge eit av dei leiande dansekompania i landet.
Foto: Knut Falch / NTB
Sport før og no
Sport før og no
Kan ein leve av å danse? Eit spørsmål dansarar, og andre kunstnarar, må svare på både titt og ofte – motvillig eller ei. Ein dansekarriere krev sitt, både før og no.
Idrettsutøvar eller kunstnar? Dansaren er ofte begge delar. Det spenner frå dei meir kommersielle dansarane, som er med i musikalar og TV-show, til dei som driv med konseptuell kunstnarisk dans. Hard trening er det uansett.
Dansarane som før vart oppdaga på audition, kan no bli plukka opp på Instagram og andre sosiale medium. Med eit YouTube fullt av dansevideoar ligg det til rette for at fleire kan bli gode. Ein er ikkje lenger nøydd til reise til Los Angeles for å treffe den rette danselæraren. Men at kunnskapen blir spreidd, inneber også at konkurransen om å slå igjennom no er enorm.
Dansekunstnaren Emilie Marie Karlsen fortel om trendar og fasar. Mens vektlegginga før var meir teknisk, jobbar dansarane i nordisk kontekst no meir konseptuelt. Bodskapen og tanken bak framsyninga er essensiell.
Før var det også vanlegare å høyre til eit dansekompani, slik dreiv ein ikkje heilt på eiga hand. Skal ein i dag få dei prosjekta ein ønskjer som dansar, må ein i tillegg til det fysiske og kunstnariske også vere sin eigen sjef. Ein må vere god til å skrive søknader, ha eit visst nettverk og hugse å føre rekneskap i mai.
Trening. Kunst. Søknader. Økonomi. Dagens dansarar må, endå meir enn før, ha det Emilie kallar «heile pakka».
Maren Bø
Maren Bø er idrettspedagog og frilansskribent.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kan ein leve av å danse? Eit spørsmål dansarar, og andre kunstnarar, må svare på både titt og ofte – motvillig eller ei. Ein dansekarriere krev sitt, både før og no.
Idrettsutøvar eller kunstnar? Dansaren er ofte begge delar. Det spenner frå dei meir kommersielle dansarane, som er med i musikalar og TV-show, til dei som driv med konseptuell kunstnarisk dans. Hard trening er det uansett.
Dansarane som før vart oppdaga på audition, kan no bli plukka opp på Instagram og andre sosiale medium. Med eit YouTube fullt av dansevideoar ligg det til rette for at fleire kan bli gode. Ein er ikkje lenger nøydd til reise til Los Angeles for å treffe den rette danselæraren. Men at kunnskapen blir spreidd, inneber også at konkurransen om å slå igjennom no er enorm.
Dansekunstnaren Emilie Marie Karlsen fortel om trendar og fasar. Mens vektlegginga før var meir teknisk, jobbar dansarane i nordisk kontekst no meir konseptuelt. Bodskapen og tanken bak framsyninga er essensiell.
Før var det også vanlegare å høyre til eit dansekompani, slik dreiv ein ikkje heilt på eiga hand. Skal ein i dag få dei prosjekta ein ønskjer som dansar, må ein i tillegg til det fysiske og kunstnariske også vere sin eigen sjef. Ein må vere god til å skrive søknader, ha eit visst nettverk og hugse å føre rekneskap i mai.
Trening. Kunst. Søknader. Økonomi. Dagens dansarar må, endå meir enn før, ha det Emilie kallar «heile pakka».
Maren Bø
Maren Bø er idrettspedagog og frilansskribent.
Fleire artiklar
Det kjæraste eg har? Min ser ikkje slik ut, men eg er ganske glad i han, ja.
Foto via Wikimedia Commons
Smørbutten min får du nok aldri
Ei flygande badstove skal få ny heim, sit det nokon inni alt?
Foto: Maren Bø
Badstovene tek av
Det er interessant korleis badstove inne kan vere så ut, mens badstove ute er så in.
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.