JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

SportFeature

Fritid i bananform

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
No er hengekøye eit fritidsprodukt. Yngve Hågensen slappar av i bananform ein sommardag i 1996.

No er hengekøye eit fritidsprodukt. Yngve Hågensen slappar av i bananform ein sommardag i 1996.

Foto: Bjørn Sigurdsøn / NTB

No er hengekøye eit fritidsprodukt. Yngve Hågensen slappar av i bananform ein sommardag i 1996.

No er hengekøye eit fritidsprodukt. Yngve Hågensen slappar av i bananform ein sommardag i 1996.

Foto: Bjørn Sigurdsøn / NTB

1439
20240419

Sport før og no

1439
20240419

Sport før og no

Å sove i hengekøye er i vinden. Eller er det kanskje alt på veg ut? Det er i alle fall ikkje noko nytt. Sjølvsagt var det Kristoffer Columbus som oppdaga hengekøya, i Karibia på 1400-talet. I hengekøya kunne dei sove på luftig vis utan å bli drepne av rovdyr. Blei det for kaldt, tende dei bål under køya. 

Historisk har hengekøya blitt brukt som senger på skip, og faktisk i fengsel. Genialt fordi ein slik kunne få fleire fangar inn på kvart rom, ikkje så smart då dei innsette fann ut at dei kunne bruke opphenget til våpen. 

På båt er hengekøye lurt. Slik ramlar du ikkje ut av køya i dei store bølgene. Bilete er frå 1941.

På båt er hengekøye lurt. Slik ramlar du ikkje ut av køya i dei store bølgene. Bilete er frå 1941.

Foto. George Silk / Wikimedia Commons

Skilnaden då og no er at soving i hengekøye no ikkje skjer fordi ein må, men på fritida, fordi ein har lyst. Eg kjenner både ungdomsgjengar, kunstnarar og fritidstypar som reiser ut i skogen med køya for å kjenne på fred, eller fest. Opplegget er profesjonelt: Inne i køya har dei eit liggeunderlag slik at kroppen ikkje endar opp i bananform i løpet av natta, og viss det regnar, er det berre å rulle ut taket til dei blir ei slags sommarfuglpuppe.

Hengekøye kan også vere ein plan B no når prisane på bustader tek av. Ein treng ikkje flytte ut i skogen, men dersom ein familie i ei lita leilegheit innanfor ring 3 i Oslo får besøk av storfamilien, kan hengekøyer vere ei løysing. Ein kan sove i høgda, og når natt blir til dag, er det berre å fjerne køyene, og rommet kan brukast til konfirmasjon. 

Maren Bø

Maren Bø er frilansskribent og idrettspedagog.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Å sove i hengekøye er i vinden. Eller er det kanskje alt på veg ut? Det er i alle fall ikkje noko nytt. Sjølvsagt var det Kristoffer Columbus som oppdaga hengekøya, i Karibia på 1400-talet. I hengekøya kunne dei sove på luftig vis utan å bli drepne av rovdyr. Blei det for kaldt, tende dei bål under køya. 

Historisk har hengekøya blitt brukt som senger på skip, og faktisk i fengsel. Genialt fordi ein slik kunne få fleire fangar inn på kvart rom, ikkje så smart då dei innsette fann ut at dei kunne bruke opphenget til våpen. 

På båt er hengekøye lurt. Slik ramlar du ikkje ut av køya i dei store bølgene. Bilete er frå 1941.

På båt er hengekøye lurt. Slik ramlar du ikkje ut av køya i dei store bølgene. Bilete er frå 1941.

Foto. George Silk / Wikimedia Commons

Skilnaden då og no er at soving i hengekøye no ikkje skjer fordi ein må, men på fritida, fordi ein har lyst. Eg kjenner både ungdomsgjengar, kunstnarar og fritidstypar som reiser ut i skogen med køya for å kjenne på fred, eller fest. Opplegget er profesjonelt: Inne i køya har dei eit liggeunderlag slik at kroppen ikkje endar opp i bananform i løpet av natta, og viss det regnar, er det berre å rulle ut taket til dei blir ei slags sommarfuglpuppe.

Hengekøye kan også vere ein plan B no når prisane på bustader tek av. Ein treng ikkje flytte ut i skogen, men dersom ein familie i ei lita leilegheit innanfor ring 3 i Oslo får besøk av storfamilien, kan hengekøyer vere ei løysing. Ein kan sove i høgda, og når natt blir til dag, er det berre å fjerne køyene, og rommet kan brukast til konfirmasjon. 

Maren Bø

Maren Bø er frilansskribent og idrettspedagog.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis