Underfundig eksperiment
Tom Hulce spela Mozart i storfilmen frå 1984.
Foto frå YouTube
Konsert
Wolfgang Amadeus Mozart:
Amadeus Live
Bergen Filharmoniske Kor; Edvard Grieg Kor; Bergen Filharmoniske Orkester; dir.: Ludwig Wicki. Grieghallen i Bergen, torsdag 24. januar.
Dette er fyrste gongen eg har gått i Grieghallen for å sjå film. Men så var det ikkje ein kva som helst film, men Miloš Formans Amadeus frå 1984, som meir enn noko anna har påverka biletet vårt av Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791): ein ramp av Guds nåde som trass i sitt banale vesen makta å skapa himmelsk vakker musikk.
Vanlegvis er det handlinga i filmar som dikterer filmmusikken, men i Amadeus legg Mozarts musikk premissen for handlinga. Dette inspirerte Bergen Filharmoniske Orkester til å framføra filmmusikken live på scena medan filmen blei synt i bakgrunnen. Korleis fungerte dette?
Ei stor kunstnarleg oppleving var det vel ikkje. Men teknisk sett imponerte både kor og orkester – om me ser bort frå enkelte parti frå syngjespelet Tryllefløyta, der dei streva litt med presisjonen.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Konsert
Wolfgang Amadeus Mozart:
Amadeus Live
Bergen Filharmoniske Kor; Edvard Grieg Kor; Bergen Filharmoniske Orkester; dir.: Ludwig Wicki. Grieghallen i Bergen, torsdag 24. januar.
Dette er fyrste gongen eg har gått i Grieghallen for å sjå film. Men så var det ikkje ein kva som helst film, men Miloš Formans Amadeus frå 1984, som meir enn noko anna har påverka biletet vårt av Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791): ein ramp av Guds nåde som trass i sitt banale vesen makta å skapa himmelsk vakker musikk.
Vanlegvis er det handlinga i filmar som dikterer filmmusikken, men i Amadeus legg Mozarts musikk premissen for handlinga. Dette inspirerte Bergen Filharmoniske Orkester til å framføra filmmusikken live på scena medan filmen blei synt i bakgrunnen. Korleis fungerte dette?
Ei stor kunstnarleg oppleving var det vel ikkje. Men teknisk sett imponerte både kor og orkester – om me ser bort frå enkelte parti frå syngjespelet Tryllefløyta, der dei streva litt med presisjonen.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.