JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Klok_Innsida

Norske matskattar – 15: kval

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1336
20180511
1336
20180511

Me skal langt attende for å finna den fyrste norske kvalfangaren. Dette utruleg næringsrike og sunne kjøtet er endå ein ressurs frå havet som me lyt utnytta betre.

Berre 2 % av maten me et, kjem frå havet. Styresmaktene og forskarane har kome til at det er både riktig, nyttig og viktig at me fangstar vågekvalen. Det finst svært mykje av han, og sørger me ikkje for at det vert hausta, vil han eta endå større del av fiskeressursane. Havforskningsinstituttet har estimert at kvalen et like mykje fisk som det alle norske fiskarar tek opp.

Men det er ikkje berre av di kvalen ikkje skal tømma havet, at me skal eta dette sjøpattedyret. Kjøtet er sannsynlegvis noko av det mest næringsrike du kan få tak i. Det er lite feitt, og feittet som er der, er rikt på omega-3.

Kval har hatt eit dårleg rykte, særleg i gamle dagar var ein ikkje like god til å ta vare på kvalkjøtet. No, derimot, er dette ei delikatesse som vert servert fersk og fin både som steik og biff, røykt og grava, men òg stadig meir i sushi og sashimi.

Grillsesongen er allereie i gang fleire stader. På grillen, der høyrer kvalen absolutt heime. Enten som perfekt biff eller som tataki, steikt på høg varme på kort tid, slik at han er rå inni. Me lyt eta meir kval. I dag nyttar me berre ein brøkdel av kvota forskarane meiner er forsvarleg.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Me skal langt attende for å finna den fyrste norske kvalfangaren. Dette utruleg næringsrike og sunne kjøtet er endå ein ressurs frå havet som me lyt utnytta betre.

Berre 2 % av maten me et, kjem frå havet. Styresmaktene og forskarane har kome til at det er både riktig, nyttig og viktig at me fangstar vågekvalen. Det finst svært mykje av han, og sørger me ikkje for at det vert hausta, vil han eta endå større del av fiskeressursane. Havforskningsinstituttet har estimert at kvalen et like mykje fisk som det alle norske fiskarar tek opp.

Men det er ikkje berre av di kvalen ikkje skal tømma havet, at me skal eta dette sjøpattedyret. Kjøtet er sannsynlegvis noko av det mest næringsrike du kan få tak i. Det er lite feitt, og feittet som er der, er rikt på omega-3.

Kval har hatt eit dårleg rykte, særleg i gamle dagar var ein ikkje like god til å ta vare på kvalkjøtet. No, derimot, er dette ei delikatesse som vert servert fersk og fin både som steik og biff, røykt og grava, men òg stadig meir i sushi og sashimi.

Grillsesongen er allereie i gang fleire stader. På grillen, der høyrer kvalen absolutt heime. Enten som perfekt biff eller som tataki, steikt på høg varme på kort tid, slik at han er rå inni. Me lyt eta meir kval. I dag nyttar me berre ein brøkdel av kvota forskarane meiner er forsvarleg.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis