JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Klok_Innsida
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
«Unicen» utenfor Alexandra Hotel i Molde. Sjåfør er Torkild Aarø.

«Unicen» utenfor Alexandra Hotel i Molde. Sjåfør er Torkild Aarø.

Foto: Romsdalsmuseet.

«Unicen» utenfor Alexandra Hotel i Molde. Sjåfør er Torkild Aarø.

«Unicen» utenfor Alexandra Hotel i Molde. Sjåfør er Torkild Aarø.

Foto: Romsdalsmuseet.

1526
20170512
1526
20170512

12. mai 1908 opna Aarø Automobilselskap det fyrste norske rutebilsambandet. Det gjekk frå Molde til Batnfjordsøra.

At det var her, og ikkje i meir sentrale strok sør og aust i landet, at rutebussen kom fyrst, er elles rimeleg. Dette var hovudvegen mellom Sunnmøre og Kristiania, og bussen korresponderte med dampbåt til Kristiansund og Trondheim og Rørosbanen gjennom Østerdalen til hovudstaden. Med bussen kunne dessutan båtpassasjerar langs kysten lura seg tørrskodde utanom den lumske Hustadvika.

Den fyrste norske «bussen» – ein 1907-modell av merket Unic – hadde rom for førar og fem passasjerar. Med 18 hestekrefter til disposisjon gjekk den 36 kilometer lange turen med avgang frå Molde kl 19.00 som ein røyk på 1 time og 15 minutt, med retur frå Batnfjordsøra klokka 22.00.

Men alt vinteren etter kom hesten og sleden til heider og verde att, for brøytebilen hadde framleis ikkje funne vegen til Noreg. I 1913–14 prøvde dei å setja meiar på framhjula til bussen og ein trommel bak med firtoms piggar til framdrift, men slik skodd sleit doningen for hardt på vegen over Fursetfjellet.

Til sist utvikla Aarø Automobilselskap sin eigen brøytereidskap, men det er ei anna soge.

Unicen var kabriolet, open med kalesje, og han hadde fransk motor og understell. Men karroseriet var laga her i landet, av Kolberg, Caspary & Co, i lokala til Kløvstad & Søns Vognfabrik i hovudstaden. Etter fire års teneste tok andre og større køyrety over rutetrafikken, men pioneren, T-1, har Romsdalsmuseet teke vare på til denne dag.

Jox

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

12. mai 1908 opna Aarø Automobilselskap det fyrste norske rutebilsambandet. Det gjekk frå Molde til Batnfjordsøra.

At det var her, og ikkje i meir sentrale strok sør og aust i landet, at rutebussen kom fyrst, er elles rimeleg. Dette var hovudvegen mellom Sunnmøre og Kristiania, og bussen korresponderte med dampbåt til Kristiansund og Trondheim og Rørosbanen gjennom Østerdalen til hovudstaden. Med bussen kunne dessutan båtpassasjerar langs kysten lura seg tørrskodde utanom den lumske Hustadvika.

Den fyrste norske «bussen» – ein 1907-modell av merket Unic – hadde rom for førar og fem passasjerar. Med 18 hestekrefter til disposisjon gjekk den 36 kilometer lange turen med avgang frå Molde kl 19.00 som ein røyk på 1 time og 15 minutt, med retur frå Batnfjordsøra klokka 22.00.

Men alt vinteren etter kom hesten og sleden til heider og verde att, for brøytebilen hadde framleis ikkje funne vegen til Noreg. I 1913–14 prøvde dei å setja meiar på framhjula til bussen og ein trommel bak med firtoms piggar til framdrift, men slik skodd sleit doningen for hardt på vegen over Fursetfjellet.

Til sist utvikla Aarø Automobilselskap sin eigen brøytereidskap, men det er ei anna soge.

Unicen var kabriolet, open med kalesje, og han hadde fransk motor og understell. Men karroseriet var laga her i landet, av Kolberg, Caspary & Co, i lokala til Kløvstad & Søns Vognfabrik i hovudstaden. Etter fire års teneste tok andre og større køyrety over rutetrafikken, men pioneren, T-1, har Romsdalsmuseet teke vare på til denne dag.

Jox

Emneknaggar

Fleire artiklar

Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Foto: Astrid Waller

BokMeldingar

Ei vill mafiahistorie frå Noreg

Harald Stolt-Nielsen og Magnus Lysberg har skrive ei veldokumentert norsk-marokkansk mafiahistorie.

EinarHaakaas
Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Magnus Lysberg (t.v.) og Harald Stolt Nielsen har arbeidd som krimjournalistar i Aftenposten i fleire år.

Foto: Astrid Waller

BokMeldingar

Ei vill mafiahistorie frå Noreg

Harald Stolt-Nielsen og Magnus Lysberg har skrive ei veldokumentert norsk-marokkansk mafiahistorie.

EinarHaakaas
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis