«Unicen» utenfor Alexandra Hotel i Molde. Sjåfør er Torkild Aarø.
Foto: Romsdalsmuseet.
12. mai 1908 opna Aarø Automobilselskap det fyrste norske rutebilsambandet. Det gjekk frå Molde til Batnfjordsøra.
At det var her, og ikkje i meir sentrale strok sør og aust i landet, at rutebussen kom fyrst, er elles rimeleg. Dette var hovudvegen mellom Sunnmøre og Kristiania, og bussen korresponderte med dampbåt til Kristiansund og Trondheim og Rørosbanen gjennom Østerdalen til hovudstaden. Med bussen kunne dessutan båtpassasjerar langs kysten lura seg tørrskodde utanom den lumske Hustadvika.
Den fyrste norske «bussen» – ein 1907-modell av merket Unic – hadde rom for førar og fem passasjerar. Med 18 hestekrefter til disposisjon gjekk den 36 kilometer lange turen med avgang frå Molde kl 19.00 som ein røyk på 1 time og 15 minutt, med retur frå Batnfjordsøra klokka 22.00.
Men alt vinteren etter kom hesten og sleden til heider og verde att, for brøytebilen hadde framleis ikkje funne vegen til Noreg. I 1913–14 prøvde dei å setja meiar på framhjula til bussen og ein trommel bak med firtoms piggar til framdrift, men slik skodd sleit doningen for hardt på vegen over Fursetfjellet.
Til sist utvikla Aarø Automobilselskap sin eigen brøytereidskap, men det er ei anna soge.
Unicen var kabriolet, open med kalesje, og han hadde fransk motor og understell. Men karroseriet var laga her i landet, av Kolberg, Caspary & Co, i lokala til Kløvstad & Søns Vognfabrik i hovudstaden. Etter fire års teneste tok andre og større køyrety over rutetrafikken, men pioneren, T-1, har Romsdalsmuseet teke vare på til denne dag.
Jox
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
12. mai 1908 opna Aarø Automobilselskap det fyrste norske rutebilsambandet. Det gjekk frå Molde til Batnfjordsøra.
At det var her, og ikkje i meir sentrale strok sør og aust i landet, at rutebussen kom fyrst, er elles rimeleg. Dette var hovudvegen mellom Sunnmøre og Kristiania, og bussen korresponderte med dampbåt til Kristiansund og Trondheim og Rørosbanen gjennom Østerdalen til hovudstaden. Med bussen kunne dessutan båtpassasjerar langs kysten lura seg tørrskodde utanom den lumske Hustadvika.
Den fyrste norske «bussen» – ein 1907-modell av merket Unic – hadde rom for førar og fem passasjerar. Med 18 hestekrefter til disposisjon gjekk den 36 kilometer lange turen med avgang frå Molde kl 19.00 som ein røyk på 1 time og 15 minutt, med retur frå Batnfjordsøra klokka 22.00.
Men alt vinteren etter kom hesten og sleden til heider og verde att, for brøytebilen hadde framleis ikkje funne vegen til Noreg. I 1913–14 prøvde dei å setja meiar på framhjula til bussen og ein trommel bak med firtoms piggar til framdrift, men slik skodd sleit doningen for hardt på vegen over Fursetfjellet.
Til sist utvikla Aarø Automobilselskap sin eigen brøytereidskap, men det er ei anna soge.
Unicen var kabriolet, open med kalesje, og han hadde fransk motor og understell. Men karroseriet var laga her i landet, av Kolberg, Caspary & Co, i lokala til Kløvstad & Søns Vognfabrik i hovudstaden. Etter fire års teneste tok andre og større køyrety over rutetrafikken, men pioneren, T-1, har Romsdalsmuseet teke vare på til denne dag.
Jox
Fleire artiklar
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.
Foto: Sindre Deschington
Mikrobrikkene som formar framtida
Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.
På 70-talet meinte nokon at Billy Swan song som ein mellomting av Ringo Starr og Elvis. Det held vel til husbruk på eldre dagar.
Foto: Ctsy Monument Records, 1976
Arkivet: Hjelpa er nær
I november for femti år sidan blei genistreken «I Can Help» skriven og framført av ringreven Billy Swan.