JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Klok_Innsida

Meret Oppenheim

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1045
20180525
1045
20180525

I kunstmuseet Emma i Esbo kunne vi nyte ei stor utstilling av verka til Meret Oppenheim (1913–1985). Ho kom frå Sveits, men drog til Paris 17 år gammal for å gå på kunstskule. Der hamna ho i miljøet rundt surrealistar som Max Ernst, Luis Buñuel og André Breton, og ho stod modell for den amerikanske fotografen og målaren Man Ray. Ho blei snart sjølv eit sentralt namn i kunstverda og laga måleri, objektkunst – her er utan tvil «pelskoppen» den mest kjende – og svært spesielle klede og teaterkostyme. Og ho skreiv dikt og andre tekstar. Her er ein av dei, som eg plutseleg kom på at eg hadde liggjande:

Engene og skogen

Engene og skogen er snart ikkje lenger synlege, skodda gøymer åkrane der gløymde avlingar lar aksa sine falle. Nattsola legg seg på ei honningfarga sky. Skjeletthanda hennar heng ned, og gjennom fingrane flyt bølgjene frå skuggane. I skogkanten ber ein forvilla jeger hjorten om eit glas vatn. Alt er så stilt.

Og her er noko av det ho elles har gjort. Og så gløymer du ikkje Meret Oppenheim med det første.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I kunstmuseet Emma i Esbo kunne vi nyte ei stor utstilling av verka til Meret Oppenheim (1913–1985). Ho kom frå Sveits, men drog til Paris 17 år gammal for å gå på kunstskule. Der hamna ho i miljøet rundt surrealistar som Max Ernst, Luis Buñuel og André Breton, og ho stod modell for den amerikanske fotografen og målaren Man Ray. Ho blei snart sjølv eit sentralt namn i kunstverda og laga måleri, objektkunst – her er utan tvil «pelskoppen» den mest kjende – og svært spesielle klede og teaterkostyme. Og ho skreiv dikt og andre tekstar. Her er ein av dei, som eg plutseleg kom på at eg hadde liggjande:

Engene og skogen

Engene og skogen er snart ikkje lenger synlege, skodda gøymer åkrane der gløymde avlingar lar aksa sine falle. Nattsola legg seg på ei honningfarga sky. Skjeletthanda hennar heng ned, og gjennom fingrane flyt bølgjene frå skuggane. I skogkanten ber ein forvilla jeger hjorten om eit glas vatn. Alt er så stilt.

Og her er noko av det ho elles har gjort. Og så gløymer du ikkje Meret Oppenheim med det første.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis