Meret Oppenheim
I kunstmuseet Emma i Esbo kunne vi nyte ei stor utstilling av verka til Meret Oppenheim (1913–1985). Ho kom frå Sveits, men drog til Paris 17 år gammal for å gå på kunstskule. Der hamna ho i miljøet rundt surrealistar som Max Ernst, Luis Buñuel og André Breton, og ho stod modell for den amerikanske fotografen og målaren Man Ray. Ho blei snart sjølv eit sentralt namn i kunstverda og laga måleri, objektkunst – her er utan tvil «pelskoppen» den mest kjende – og svært spesielle klede og teaterkostyme. Og ho skreiv dikt og andre tekstar. Her er ein av dei, som eg plutseleg kom på at eg hadde liggjande:
Engene og skogen
Engene og skogen er snart ikkje lenger synlege, skodda gøymer åkrane der gløymde avlingar lar aksa sine falle. Nattsola legg seg på ei honningfarga sky. Skjeletthanda hennar heng ned, og gjennom fingrane flyt bølgjene frå skuggane. I skogkanten ber ein forvilla jeger hjorten om eit glas vatn. Alt er så stilt.
Og her er noko av det ho elles har gjort. Og så gløymer du ikkje Meret Oppenheim med det første.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I kunstmuseet Emma i Esbo kunne vi nyte ei stor utstilling av verka til Meret Oppenheim (1913–1985). Ho kom frå Sveits, men drog til Paris 17 år gammal for å gå på kunstskule. Der hamna ho i miljøet rundt surrealistar som Max Ernst, Luis Buñuel og André Breton, og ho stod modell for den amerikanske fotografen og målaren Man Ray. Ho blei snart sjølv eit sentralt namn i kunstverda og laga måleri, objektkunst – her er utan tvil «pelskoppen» den mest kjende – og svært spesielle klede og teaterkostyme. Og ho skreiv dikt og andre tekstar. Her er ein av dei, som eg plutseleg kom på at eg hadde liggjande:
Engene og skogen
Engene og skogen er snart ikkje lenger synlege, skodda gøymer åkrane der gløymde avlingar lar aksa sine falle. Nattsola legg seg på ei honningfarga sky. Skjeletthanda hennar heng ned, og gjennom fingrane flyt bølgjene frå skuggane. I skogkanten ber ein forvilla jeger hjorten om eit glas vatn. Alt er så stilt.
Og her er noko av det ho elles har gjort. Og så gløymer du ikkje Meret Oppenheim med det første.
Fleire artiklar
Det kjæraste eg har? Min ser ikkje slik ut, men eg er ganske glad i han, ja.
Foto via Wikimedia Commons
Smørbutten min får du nok aldri
Ei flygande badstove skal få ny heim, sit det nokon inni alt?
Foto: Maren Bø
Badstovene tek av
Det er interessant korleis badstove inne kan vere så ut, mens badstove ute er så in.
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.