JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Klok_Innsida

Tradisjonsrike Bygdin har vakna til liv

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2317
20180413
2317
20180413

Heilt i byrjinga av Valdresflya frå sør ligg Bygdin. Sjøen, der ein kan sigla med den over 100 år gamle M/S «Bitihorn» heilt til Eidsbugarden, er kjend. Likeins det raude klassiske fjellhotellet, Bygdin Høgfjellshotell. Nyleg fekk hotellet, som har soga si attende til 1897, ny eigar. Tor Oxhovd Svalesen, mor og far og dei to brørne hans er dei nye drivarane.

Dei har fått sving på sakene utan å endra vesentleg på det historiske interiøret. Dei har rett og slett berre fylt opp med god lokalmat og smilande Valdres-service. På éin, to, tre var Bygdin eit mål for skituristar i påskefjellet som ville ha grilla fjellgris, lokalt øl og pølsene til kokken Remo Svendsen frå Beito.

Innsida var innom heile fire gonger. Sjølv om det var kjølig i fjellet i år, varma det godt i solkroken utanfor den raude hotellet 1065 moh.

Fjellheimen er populær som aldri før. For dei som tek seg ein tur, er det inspirerande å finna stader som Bygdin Høgfjellshotell. Her er det ikkje minimalistisk oppussa eller italienske fliser på toalettet. Fleire av romma er utan dusj, men ingen utan ei utruleg utsikt til fjellheimen.

Menyen har ikkje 17 rettar à la carte, men nokre få lokale og heimelaga variantar. No og då kjem ein tilsett rundt med rykande fersk bakst.

Det er som Arne Brimi alltid seier: «Så lenge maten er god og stemninga fin, treng ein ikkje kvit duk eller ein fancy dass for å trivast.»

Trillekoffertfolket


Innsida høyrer til dei som ikkje trillar koffert i tide og utide. Våre reiser går naturlegvis med skreppe, skrin eller ein vadmålspose. Kva folk pakkar i, skal ein naturlegvis ikkje bry seg altfor mykje med. Det er då ei privatsak. Men denne gongen lyt me seia ifrå om all denne trillinga, som byrjar å gå mange på nervane. Det skal trillast inn og ut overalt, der det er plass og der det er trongt. Kva skjedde med bering? Ein god ryggsekk, ein idrettsbag eller ei skulderveske. Me trur ikkje denne trillinga er særleg bra for folkehelsa. Det vert fort svake musklar og dårleg immunforsvar av slikt.

Dessutan tek det opp mykje plass. Trillefolket viser generelt litt for lite omsyn til andre farande folk, vert det hevda frå informert hald i gravegruppa til Innsida. Denne gongen har me til og med fotografisk prov for standpunktet vårt. Ber veska di og kom i form.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Heilt i byrjinga av Valdresflya frå sør ligg Bygdin. Sjøen, der ein kan sigla med den over 100 år gamle M/S «Bitihorn» heilt til Eidsbugarden, er kjend. Likeins det raude klassiske fjellhotellet, Bygdin Høgfjellshotell. Nyleg fekk hotellet, som har soga si attende til 1897, ny eigar. Tor Oxhovd Svalesen, mor og far og dei to brørne hans er dei nye drivarane.

Dei har fått sving på sakene utan å endra vesentleg på det historiske interiøret. Dei har rett og slett berre fylt opp med god lokalmat og smilande Valdres-service. På éin, to, tre var Bygdin eit mål for skituristar i påskefjellet som ville ha grilla fjellgris, lokalt øl og pølsene til kokken Remo Svendsen frå Beito.

Innsida var innom heile fire gonger. Sjølv om det var kjølig i fjellet i år, varma det godt i solkroken utanfor den raude hotellet 1065 moh.

Fjellheimen er populær som aldri før. For dei som tek seg ein tur, er det inspirerande å finna stader som Bygdin Høgfjellshotell. Her er det ikkje minimalistisk oppussa eller italienske fliser på toalettet. Fleire av romma er utan dusj, men ingen utan ei utruleg utsikt til fjellheimen.

Menyen har ikkje 17 rettar à la carte, men nokre få lokale og heimelaga variantar. No og då kjem ein tilsett rundt med rykande fersk bakst.

Det er som Arne Brimi alltid seier: «Så lenge maten er god og stemninga fin, treng ein ikkje kvit duk eller ein fancy dass for å trivast.»

Trillekoffertfolket


Innsida høyrer til dei som ikkje trillar koffert i tide og utide. Våre reiser går naturlegvis med skreppe, skrin eller ein vadmålspose. Kva folk pakkar i, skal ein naturlegvis ikkje bry seg altfor mykje med. Det er då ei privatsak. Men denne gongen lyt me seia ifrå om all denne trillinga, som byrjar å gå mange på nervane. Det skal trillast inn og ut overalt, der det er plass og der det er trongt. Kva skjedde med bering? Ein god ryggsekk, ein idrettsbag eller ei skulderveske. Me trur ikkje denne trillinga er særleg bra for folkehelsa. Det vert fort svake musklar og dårleg immunforsvar av slikt.

Dessutan tek det opp mykje plass. Trillefolket viser generelt litt for lite omsyn til andre farande folk, vert det hevda frå informert hald i gravegruppa til Innsida. Denne gongen har me til og med fotografisk prov for standpunktet vårt. Ber veska di og kom i form.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis