JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

DiktetKultur

Diktet: Arild Nyquist

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Lise Åserud / NTB

Foto: Lise Åserud / NTB

2072
20220422

Feriegleder

Hvor er kartet til Ytre Sogn?

Hvor er boksen med torskerogn?

Hvor er flaska til korken her?

Hvor er glasset med bringebær?

Hvor er rullen med dasspapir?

Kaller’u dette for sprøstekt pir?

Hvem har surra bort kammen min?

Kaller’u dette for eplevin?

Saltet er klumpet, brødet vått

fløtt litt på liket, din helvetes skrott!

Teltet er søkkvått, gølvet en dam

lang hit en hammer, vi snekrer en pram!

Gryta er rusten, panna er lekk

gaffern’n er knukket, kniven dønn vekk

påsan er muggen, alt går på skrå

jeg glor gjennom duken: ­– himmer’n er blå

Arild Nyquist

2072
20220422

Feriegleder

Hvor er kartet til Ytre Sogn?

Hvor er boksen med torskerogn?

Hvor er flaska til korken her?

Hvor er glasset med bringebær?

Hvor er rullen med dasspapir?

Kaller’u dette for sprøstekt pir?

Hvem har surra bort kammen min?

Kaller’u dette for eplevin?

Saltet er klumpet, brødet vått

fløtt litt på liket, din helvetes skrott!

Teltet er søkkvått, gølvet en dam

lang hit en hammer, vi snekrer en pram!

Gryta er rusten, panna er lekk

gaffern’n er knukket, kniven dønn vekk

påsan er muggen, alt går på skrå

jeg glor gjennom duken: ­– himmer’n er blå

Arild Nyquist

Humor i norsk lyrikk, mellom Johan Herman Wessel og Arild Nyquist, er ei mangelvare, meiner mange av oss. Vi har Wergeland, Obstfelder, Uppdal, Bull, Mehren og minst 34 andre solide – mot desse blir Wildenvey, Sande, Bjerke og Sissel Solbjørg Bjugn fort i mindretal når det gjeld muntre vers.

Men så har vi den ustoppelege Arild Nyquist (1937–2004), som balanserer humor og melankoli, dødsangst og livsglede, språkleg kløkt og diktarisk trong på ein heilt særeigen måte, i frie vers – så vel som i visetekstar: elleve CD-album kom 1979–1999.

No som påsken er overstått – her eit sommarferiedikt, i telt, når det striregnar og talet på forsmedelege hendingar aukar frå line til line. Diktet tek geografisk til i Ytre Sogn – dermed er rimmønsteret sett for ein poet som heller slo opp teltet langs Lysakerelva. Det er fantasiflukta som skapar diktet – og bergar teltturen, med vêromslag i siste line.

Her ein annan tekst, frå same frodige samling Arilds hus (1998) – og med ei annleis tyngd:

Gammel sorg

– ruster ikke. Gammel

sorg blir bare større – som om du hadde

en elefants skjelett sydd fast under huden. Og

sorgen ruster (som sagt) aldri. Former seg

bare om til sorte epler

og forvitret gress. Ingen blir

uten videre forlatt

av gammel sorg. Du må bære den

med deg som et åpent

brev inne i hjertet, med en blinkende spiker

slått helt inn.

Ein spikar slått heilt inn i planken kan ikkje trekkjast ut. Da må ein skjere opp treet rundt – det veit alle som har prøvd!

Jan Erik Vold

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Humor i norsk lyrikk, mellom Johan Herman Wessel og Arild Nyquist, er ei mangelvare, meiner mange av oss. Vi har Wergeland, Obstfelder, Uppdal, Bull, Mehren og minst 34 andre solide – mot desse blir Wildenvey, Sande, Bjerke og Sissel Solbjørg Bjugn fort i mindretal når det gjeld muntre vers.

Men så har vi den ustoppelege Arild Nyquist (1937–2004), som balanserer humor og melankoli, dødsangst og livsglede, språkleg kløkt og diktarisk trong på ein heilt særeigen måte, i frie vers – så vel som i visetekstar: elleve CD-album kom 1979–1999.

No som påsken er overstått – her eit sommarferiedikt, i telt, når det striregnar og talet på forsmedelege hendingar aukar frå line til line. Diktet tek geografisk til i Ytre Sogn – dermed er rimmønsteret sett for ein poet som heller slo opp teltet langs Lysakerelva. Det er fantasiflukta som skapar diktet – og bergar teltturen, med vêromslag i siste line.

Her ein annan tekst, frå same frodige samling Arilds hus (1998) – og med ei annleis tyngd:

Gammel sorg

– ruster ikke. Gammel

sorg blir bare større – som om du hadde

en elefants skjelett sydd fast under huden. Og

sorgen ruster (som sagt) aldri. Former seg

bare om til sorte epler

og forvitret gress. Ingen blir

uten videre forlatt

av gammel sorg. Du må bære den

med deg som et åpent

brev inne i hjertet, med en blinkende spiker

slått helt inn.

Ein spikar slått heilt inn i planken kan ikkje trekkjast ut. Da må ein skjere opp treet rundt – det veit alle som har prøvd!

Jan Erik Vold

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature
ÅshildEliassen

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Traust revolusjon

Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh
Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis