JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

DiktetKultur

Diktet: Inger Hagerup

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Aage Storløkken / Aktuell / NTB

Foto: Aage Storløkken / Aktuell / NTB

2474
20230303
2474
20230303

«Jeg våknet av at noe/ var utenfor i natt./ Det surklet og det sukket/ så underlig forlatt.// Det var den gamle vinter/ som gikk og sa farvel.»

Eg vakna av drypp frå takskjegget og mars i sikte, og tenkte: Inger Hagerup! Det vesle diktet «Han tør» frå samlinga Strofe med vinden (1959) fekk meg altså på sporet av «Diktet» denne veka, men før eg kom så langt, stogga eg ved eit dikt frå same samling som eg ikkje kunne gå forbi.

«I et landskap» er eit makelaust dikt, ikkje minst om ein høyrer Hagerup sjølv lese det høgt (søk på Nrk.no), då det verkeleg kjem til sin rett i den hagerupske intonasjonen. I dette diktet har ho sameina det konkrete, det lyriske, det metafysiske og det eksistensielle på ein måte som få andre kan gjere betre.

Det er eit dikt som opnar for undring og uvisse om eigne sanseinntrykk og ei oppleving av å vere eit blaff i tida. Samstundes skaper synet – eller lukta – av eit epletre i si flyktige blomstring kontakt med tidlegare levde kvinneliv, slik den sansevare kan ane spor av levd liv i mest alt ikring oss. Avslutninga får det til å søkke i meg, men er likevel lett og open: Kva og kven får vi høyre og sjå, om vi tek oss tid til å sanse landskapet kring oss? Kva for røyster og lagnader vil openberre seg, utan at dei lèt seg gripe?

Eg er ikkje aleine om å sette dette diktet av Inger Hagerup høgt. Spaltekollega Jan Erik Vold skreiv flott om diktet i ei helsing til Hagerup på 70-årsdagen i 1975 og kalla det «et av de fineste diktene jeg vet overhodet, det kan være fint å rime, òg!». Teksten hans er òg verd eit gjensyn, men aller viktigast: Les og lytt til Inger Hagerup på ny og på ny, ikkje tru at du har høyrt og sansa alt ho har å seie deg.

Cathrine Strøm

I et landskap

I et landskap, nytt og uten minner,

står et epletre i blomst og skinner.

Stien går seg bort imellom lave

busker, og der nede ligger havet.

Epletreet dufter nyskapt sommer.

Her har tiden aldri vært. Den kommer.

Aldri vært? En dønning bryter i meg.

Hva var dét som nettopp strøk forbi meg?

Lette skritt? Og var det en som sukket?

Ble en gammel dør usynlig lukket

av en kvinne som for lenge siden

også hadde fått sin tid av tiden?

Blomstret dette tre engang for henne

som jeg aldri skal få se og kjenne?

Visste hun som jeg at øyeblikket

dør, og trodde hun det heller ikke?

Stod hun kanskje opp i kveld fra graven

for å bli en drøm i eplehaven?

Noe gråter lydløst allevegne.

Eller er det bare sommerregnet?

Inger Hagerup

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Jeg våknet av at noe/ var utenfor i natt./ Det surklet og det sukket/ så underlig forlatt.// Det var den gamle vinter/ som gikk og sa farvel.»

Eg vakna av drypp frå takskjegget og mars i sikte, og tenkte: Inger Hagerup! Det vesle diktet «Han tør» frå samlinga Strofe med vinden (1959) fekk meg altså på sporet av «Diktet» denne veka, men før eg kom så langt, stogga eg ved eit dikt frå same samling som eg ikkje kunne gå forbi.

«I et landskap» er eit makelaust dikt, ikkje minst om ein høyrer Hagerup sjølv lese det høgt (søk på Nrk.no), då det verkeleg kjem til sin rett i den hagerupske intonasjonen. I dette diktet har ho sameina det konkrete, det lyriske, det metafysiske og det eksistensielle på ein måte som få andre kan gjere betre.

Det er eit dikt som opnar for undring og uvisse om eigne sanseinntrykk og ei oppleving av å vere eit blaff i tida. Samstundes skaper synet – eller lukta – av eit epletre i si flyktige blomstring kontakt med tidlegare levde kvinneliv, slik den sansevare kan ane spor av levd liv i mest alt ikring oss. Avslutninga får det til å søkke i meg, men er likevel lett og open: Kva og kven får vi høyre og sjå, om vi tek oss tid til å sanse landskapet kring oss? Kva for røyster og lagnader vil openberre seg, utan at dei lèt seg gripe?

Eg er ikkje aleine om å sette dette diktet av Inger Hagerup høgt. Spaltekollega Jan Erik Vold skreiv flott om diktet i ei helsing til Hagerup på 70-årsdagen i 1975 og kalla det «et av de fineste diktene jeg vet overhodet, det kan være fint å rime, òg!». Teksten hans er òg verd eit gjensyn, men aller viktigast: Les og lytt til Inger Hagerup på ny og på ny, ikkje tru at du har høyrt og sansa alt ho har å seie deg.

Cathrine Strøm

I et landskap

I et landskap, nytt og uten minner,

står et epletre i blomst og skinner.

Stien går seg bort imellom lave

busker, og der nede ligger havet.

Epletreet dufter nyskapt sommer.

Her har tiden aldri vært. Den kommer.

Aldri vært? En dønning bryter i meg.

Hva var dét som nettopp strøk forbi meg?

Lette skritt? Og var det en som sukket?

Ble en gammel dør usynlig lukket

av en kvinne som for lenge siden

også hadde fått sin tid av tiden?

Blomstret dette tre engang for henne

som jeg aldri skal få se og kjenne?

Visste hun som jeg at øyeblikket

dør, og trodde hun det heller ikke?

Stod hun kanskje opp i kveld fra graven

for å bli en drøm i eplehaven?

Noe gråter lydløst allevegne.

Eller er det bare sommerregnet?

Inger Hagerup

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis