JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

DiktetKultur

Diktet: Øystein Sunde

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Erik Johansen / NTB

Foto: Erik Johansen / NTB

3105
20230526
3105
20230526

Av trubadurane våre som stod fram på 1960-talet, var Øystein Sunde den mest oppfinnsame med ord – ordhag, som det heiter. Han kunne laga viser som heiter «Barkebille boogie», «Bleieskiftarbeider», «Frøken Bibelstripp», «Hest er best som pålegg», «Klystér d’amour», «Litt slaff i leffa», «Mysil fra Trysil». Den lengste tittelen var «Overbuljongterningpakkmesterassistent».

Lokaliteten var ofte Oslo: «Det var det året det var så bratt», med heilt spesielle reglar: «Da var det spiseplikt på Briskebytrikken» ­– og aktiviteter: «Jeg hoppa rundt og sto mens jeg satt,/ og spiste fårikål og snubla mens jeg datt». Eller frå eit annet spor: «På Lambertseterbanen danser ingen mennesker samba.»

Mange av formuleringane hans er vortne faste uttrykk: «Sånn er’e bare», «Smi mens liket er varmt», «Kjekt å ha», «En smule, ikke et helt brød». Tittelsporet «Du må’kke komme her og komme her» frå albumet som kom i 1994, trekkjer opp åra våre frå inngang til utgang – og at det alltid er nokon som vil bestemme over andre.

Det er ut frå det moderne tilværet, med uføresette hinder, at Øystein Sunde skapar mange av tekstane sine – som har resultert i femten plate­album og eit sal på over éin million eksemplar. Kven av poetane våre kan måla seg med det?

Innspelingane kjem iblant med utanomsnakk i tillegg til songen. Ikkje alltid heilt høyrleg, på slutten av det bratte året: «Verre var det før i raua, den gang folk hadde hår i tida.»

Så skulle vi også kalla han ein hemmeleg humorist?

Og då må utklippa i boka God sesong for
leppefiskere (2016) òg nemnast: «Så ble de stående/ disse tre/ Tro, håp, kjærlighet/ Men størst av alt/ er Blåhvalen».

Jan Erik Vold

En vinternatt i nitten-sju-og-førti

så jeg første gang dagens lys

etter at ei jordmor på 70

hadde sendt oss avgårde med et fnys:

De må’kke komme her og komme her

De må’kke komme her og komme her

Det er vi som vet når terminen Deres er,

så De må’kke komme her og komme her

D’er vi som sykler Trondheim–Oslo

D’er vi som sykler midt i veien her

Du får heller kjøre rundt, om Bergen

og ikke komme her og komme her!

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er vi som faktisk eier denna veien her,

så du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som står i døra her på kroa

D’er jeg som er sjefen her

Du slepper ikke inn med de skoa,

samma hvem du sier at du er.

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som faktisk eier denne døra her,

så du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som er kokken her på stedet

D’er jeg som lager maten her

Sjukebil’ har vært her allerede,

så du må’kke komme her og være sær.

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

Selv om fisken din er kald og biffen er som lær

Du må’kke komme her og komme her

Og når jeg en gang skal til St. Peter

og jeg står der og banker på,

og sier til St. Peter hva jeg heter,

er jeg sikker på han svarer meg som så:

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som faktisk eier denna Perleporten her

så du må’kke komme her og komme her

Øystein Sunde

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Av trubadurane våre som stod fram på 1960-talet, var Øystein Sunde den mest oppfinnsame med ord – ordhag, som det heiter. Han kunne laga viser som heiter «Barkebille boogie», «Bleieskiftarbeider», «Frøken Bibelstripp», «Hest er best som pålegg», «Klystér d’amour», «Litt slaff i leffa», «Mysil fra Trysil». Den lengste tittelen var «Overbuljongterningpakkmesterassistent».

Lokaliteten var ofte Oslo: «Det var det året det var så bratt», med heilt spesielle reglar: «Da var det spiseplikt på Briskebytrikken» ­– og aktiviteter: «Jeg hoppa rundt og sto mens jeg satt,/ og spiste fårikål og snubla mens jeg datt». Eller frå eit annet spor: «På Lambertseterbanen danser ingen mennesker samba.»

Mange av formuleringane hans er vortne faste uttrykk: «Sånn er’e bare», «Smi mens liket er varmt», «Kjekt å ha», «En smule, ikke et helt brød». Tittelsporet «Du må’kke komme her og komme her» frå albumet som kom i 1994, trekkjer opp åra våre frå inngang til utgang – og at det alltid er nokon som vil bestemme over andre.

Det er ut frå det moderne tilværet, med uføresette hinder, at Øystein Sunde skapar mange av tekstane sine – som har resultert i femten plate­album og eit sal på over éin million eksemplar. Kven av poetane våre kan måla seg med det?

Innspelingane kjem iblant med utanomsnakk i tillegg til songen. Ikkje alltid heilt høyrleg, på slutten av det bratte året: «Verre var det før i raua, den gang folk hadde hår i tida.»

Så skulle vi også kalla han ein hemmeleg humorist?

Og då må utklippa i boka God sesong for
leppefiskere (2016) òg nemnast: «Så ble de stående/ disse tre/ Tro, håp, kjærlighet/ Men størst av alt/ er Blåhvalen».

Jan Erik Vold

En vinternatt i nitten-sju-og-førti

så jeg første gang dagens lys

etter at ei jordmor på 70

hadde sendt oss avgårde med et fnys:

De må’kke komme her og komme her

De må’kke komme her og komme her

Det er vi som vet når terminen Deres er,

så De må’kke komme her og komme her

D’er vi som sykler Trondheim–Oslo

D’er vi som sykler midt i veien her

Du får heller kjøre rundt, om Bergen

og ikke komme her og komme her!

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er vi som faktisk eier denna veien her,

så du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som står i døra her på kroa

D’er jeg som er sjefen her

Du slepper ikke inn med de skoa,

samma hvem du sier at du er.

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som faktisk eier denne døra her,

så du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som er kokken her på stedet

D’er jeg som lager maten her

Sjukebil’ har vært her allerede,

så du må’kke komme her og være sær.

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

Selv om fisken din er kald og biffen er som lær

Du må’kke komme her og komme her

Og når jeg en gang skal til St. Peter

og jeg står der og banker på,

og sier til St. Peter hva jeg heter,

er jeg sikker på han svarer meg som så:

Du må’kke komme her og komme her

Du må’kke komme her og komme her

D’er jeg som faktisk eier denna Perleporten her

så du må’kke komme her og komme her

Øystein Sunde

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis