JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

DiktetKultur

Diktet: Tom Lotherington

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Solum Bokvennen

Foto: Solum Bokvennen

2337
20220819
2337
20220819

Tom Lotherington – poet, biograf, gjendiktar, romanforfattar – opplyser i si nyaste diktbok Gamleveien hjem (2020): «Jeg har lenge vært klar over at min fødselsdag faller på dagen/ to dager før Henrik Wergelands dag.» – Wergeland i Kristiansand 1808, Lotherington i Tønsberg 1950, den 15. juni. Eg nemner dette fordi eg har misinformert han om min far Ragnar Volds død, som skjedde ikkje på Wergelands dag, men dagen før: den 16. juni 1967.

Lotherington har eit dikt, «17. juni 1967», der denne feile dødsdatoen vert nemnd, kopla opp mot Stein Mehrens far, som døydde då sonen var tre: «Stein var et barn/ hjemme alene med far, og faren var helt/ i sin egen sorg og fortvilelse, han så ikke/ barnet. Barnet så/ den livløse kroppen/ henge fra taket/ hjemme.» Samanstilt med: «Jan Erik/ var en voksen gutt/ da faren gikk bort.»

Eit anna sitat: «Der stien tar slutt/ må du virkelig videre, skrev Stein, skyve/ grenene til side og gå/ ut mot verden. Jan Erik innrømmer/ at det er vakre linjer/ men må si seg uenig/ i at verden er der bortenfor et sted.»

Det er kanskje upassande at underteikna dveler ved dette. Men det er første gong – så vidt eg veit – at nokon har stilt Mehren og Vold konkret opp mot kvarandre. Elles er Gamleveien hjem Lotheringtons feiring av at han sjølv fyller 70. Boka handlar mykje om slekt. Og vi er iblant langt utanfor Noreg – plutseleg i Carrara i Italia, kjend for sin kvite marmor. Oldemor hans kom derifrå.

Lat det ikkje vera gløymt at Lotherington har skrive fine biografiar om Vestfold-poetane Wildenvey og Sverdrup. Og at han omsette Blaise Cendrars’ dikt om den transsibirske jarnbanen. Dagens dikt handlar om – ja: døden. Spalteplassen er brukt opp ­– denne gongen får lesarane prøve å takla diktet på eiga hand.

Jan Erik Vold

Alle skal i det sorte hullet

«Vi står smilende i solens indre.»

Harald Sverdrup

På innsiden av sorte hull

går det ikke an å være, for der

er tiden smeltet om til baklengstid

i en virvel av samtidighet

slik at all tid er nå eller aldri

i en veldig tett evighet

så det går ikke an å puste

eller leve slik vi levde

da vi var i live, men

når vi først er her

blir vi værende

uten egentlig å være

eller skal vi si

at vi har ikke-væren

Det er det motsatte

av alt vi kjenner

fra før, da tiden gikk.

Her er det bare evighet

og ingenting.

Tom Lotherington

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Tom Lotherington – poet, biograf, gjendiktar, romanforfattar – opplyser i si nyaste diktbok Gamleveien hjem (2020): «Jeg har lenge vært klar over at min fødselsdag faller på dagen/ to dager før Henrik Wergelands dag.» – Wergeland i Kristiansand 1808, Lotherington i Tønsberg 1950, den 15. juni. Eg nemner dette fordi eg har misinformert han om min far Ragnar Volds død, som skjedde ikkje på Wergelands dag, men dagen før: den 16. juni 1967.

Lotherington har eit dikt, «17. juni 1967», der denne feile dødsdatoen vert nemnd, kopla opp mot Stein Mehrens far, som døydde då sonen var tre: «Stein var et barn/ hjemme alene med far, og faren var helt/ i sin egen sorg og fortvilelse, han så ikke/ barnet. Barnet så/ den livløse kroppen/ henge fra taket/ hjemme.» Samanstilt med: «Jan Erik/ var en voksen gutt/ da faren gikk bort.»

Eit anna sitat: «Der stien tar slutt/ må du virkelig videre, skrev Stein, skyve/ grenene til side og gå/ ut mot verden. Jan Erik innrømmer/ at det er vakre linjer/ men må si seg uenig/ i at verden er der bortenfor et sted.»

Det er kanskje upassande at underteikna dveler ved dette. Men det er første gong – så vidt eg veit – at nokon har stilt Mehren og Vold konkret opp mot kvarandre. Elles er Gamleveien hjem Lotheringtons feiring av at han sjølv fyller 70. Boka handlar mykje om slekt. Og vi er iblant langt utanfor Noreg – plutseleg i Carrara i Italia, kjend for sin kvite marmor. Oldemor hans kom derifrå.

Lat det ikkje vera gløymt at Lotherington har skrive fine biografiar om Vestfold-poetane Wildenvey og Sverdrup. Og at han omsette Blaise Cendrars’ dikt om den transsibirske jarnbanen. Dagens dikt handlar om – ja: døden. Spalteplassen er brukt opp ­– denne gongen får lesarane prøve å takla diktet på eiga hand.

Jan Erik Vold

Alle skal i det sorte hullet

«Vi står smilende i solens indre.»

Harald Sverdrup

På innsiden av sorte hull

går det ikke an å være, for der

er tiden smeltet om til baklengstid

i en virvel av samtidighet

slik at all tid er nå eller aldri

i en veldig tett evighet

så det går ikke an å puste

eller leve slik vi levde

da vi var i live, men

når vi først er her

blir vi værende

uten egentlig å være

eller skal vi si

at vi har ikke-væren

Det er det motsatte

av alt vi kjenner

fra før, da tiden gikk.

Her er det bare evighet

og ingenting.

Tom Lotherington

Emneknaggar

Fleire artiklar

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Trygve Seim og Frode Haltli har samarbeidd musikalsk i 20 år.

Trygve Seim og Frode Haltli har samarbeidd musikalsk i 20 år.

Foto: Hubert P. Klotzeck / ECM Records

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Praten flyt lett

Samtalen mellom Seim og Haltli er eksistensielt viktig.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis