JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

DiktetKultur
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Tine Poppe

Foto: Tine Poppe

2193
20211224
2193
20211224

Hanne Bramness, fødd 1959, filolog med studiar frå Universitetet i Oslo og King’s College i London, er ein internasjonalt orientert poet med utgjevingar både på norsk og engelsk. Ho debuterte på norsk med samlinga Korrespondanse i 1982, følgd av tolv diktbøker fram til Håp bygger huset (2018). Hennar seks siste titlar har kome på elleve år. Ho har også skrive dikt for born. Samlinga Vekta av lyset kom i 2013, engelsk utgåve ved Frances Presley 2017.

Hanne Bramness har omsett Denise Levertov, William Blake, Sylvia Plath og Mina Loy og redigert gjendiktingsserien «Stemmens kontinent», som 1999–2007 gav ut 26 bind med kvinnelege poetar frå heile verda. Seinare starta ho Nordsjøforlaget, med lyrikk frå landa rundt Nordsjøen. Mange av hennar eigne dikt dei seinare åra er frå Berlin. Dikt i utvalg er kome på norsk i 2013. Utval føreligg også på engelsk og på fransk.

Oppvaksen i Oslo og lenge busett på Vestlandet skriv Hanne Bramness både på bokmål og nynorsk. Ho er ein produktiv poet, som ser skrivegjerninga som noko kollektivt, der introduksjonar og eigne dikt går hand i hand. Intellektet hennar lèt språket kome i fleire lag – det som finst, er ofte meir enn det som viser seg fram.

Titteldiktet frå 2013 stig klart fram først når vi innser at det blir ingen dåpsdag for barnet i den kvite kista, trass i alt vårlyset. Sjøstjerna ligg i vasskanten og blinkar, men kvinna er på veg inn i eit mørkt rom. Likevel med hovudet heva – «en krans av sol rundt panna».

Kva veg lyset, for den som har mista barnet sitt? Med hender på same tid både kjempestore og bitte små. Og ei tunge, ute av stand til å tale. Den kvite kista, ho veg ingenting.

Jan Erik Vold

Vekta av lyset

Hun bærer barnet inn i kirka noen uker før dåpsdagen

i mai. Vårlyset renner inn vinduene på sørsida som

vender mot stranda. Der ute på grunna ligger ei sjø-

stjerne og blinker i sola. Vannet er så klart at

saltet i det er synlig. Hun bærer barnet fra det hvite

lyset ute inn i det halvmørke våpenhuset. Hendene

hennes er kjempestore og bittesmå på samme tid, slik

tunga også er i munnen. Hun har en krans av sol rundt

panna, må løfte hodet høyt. Holder rundt den vesle

kista, den veier ingenting.

Hanne Bramness

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Hanne Bramness, fødd 1959, filolog med studiar frå Universitetet i Oslo og King’s College i London, er ein internasjonalt orientert poet med utgjevingar både på norsk og engelsk. Ho debuterte på norsk med samlinga Korrespondanse i 1982, følgd av tolv diktbøker fram til Håp bygger huset (2018). Hennar seks siste titlar har kome på elleve år. Ho har også skrive dikt for born. Samlinga Vekta av lyset kom i 2013, engelsk utgåve ved Frances Presley 2017.

Hanne Bramness har omsett Denise Levertov, William Blake, Sylvia Plath og Mina Loy og redigert gjendiktingsserien «Stemmens kontinent», som 1999–2007 gav ut 26 bind med kvinnelege poetar frå heile verda. Seinare starta ho Nordsjøforlaget, med lyrikk frå landa rundt Nordsjøen. Mange av hennar eigne dikt dei seinare åra er frå Berlin. Dikt i utvalg er kome på norsk i 2013. Utval føreligg også på engelsk og på fransk.

Oppvaksen i Oslo og lenge busett på Vestlandet skriv Hanne Bramness både på bokmål og nynorsk. Ho er ein produktiv poet, som ser skrivegjerninga som noko kollektivt, der introduksjonar og eigne dikt går hand i hand. Intellektet hennar lèt språket kome i fleire lag – det som finst, er ofte meir enn det som viser seg fram.

Titteldiktet frå 2013 stig klart fram først når vi innser at det blir ingen dåpsdag for barnet i den kvite kista, trass i alt vårlyset. Sjøstjerna ligg i vasskanten og blinkar, men kvinna er på veg inn i eit mørkt rom. Likevel med hovudet heva – «en krans av sol rundt panna».

Kva veg lyset, for den som har mista barnet sitt? Med hender på same tid både kjempestore og bitte små. Og ei tunge, ute av stand til å tale. Den kvite kista, ho veg ingenting.

Jan Erik Vold

Vekta av lyset

Hun bærer barnet inn i kirka noen uker før dåpsdagen

i mai. Vårlyset renner inn vinduene på sørsida som

vender mot stranda. Der ute på grunna ligger ei sjø-

stjerne og blinker i sola. Vannet er så klart at

saltet i det er synlig. Hun bærer barnet fra det hvite

lyset ute inn i det halvmørke våpenhuset. Hendene

hennes er kjempestore og bittesmå på samme tid, slik

tunga også er i munnen. Hun har en krans av sol rundt

panna, må løfte hodet høyt. Holder rundt den vesle

kista, den veier ingenting.

Hanne Bramness

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis