JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

DiktetKultur
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Bjørn Sigurdsøn / NTB

Foto: Bjørn Sigurdsøn / NTB

2599
20211001
2599
20211001

Om Zinken Hopp har eg skrive ein gong før (30. april 2010), men då om eit av dei kortaste dikta hennar «September», sluttdiktet i samling 2: Viser fra vidda (1930). Men ho skreiv gjerne lengre dikt, derfor dette opuset frå samling 5: Innen 4 vegger (1938), som vart den siste diktboka ho gav ut.

Diktet er enkelt, og konkret – som alt ho skreiv. Her er det snakk om ei haldning til skrift og liv som er underrepresentert i norsk lyrikk. Slik Zinken Hopps uspekulative vers frå 1930-åra lyser med sitt fråvær i norske diktantologiar.

Zinken Hopp frå Bergen (1905–1987) er realist, ikkje drøymar. Ho elskar naturen, også dei grå novemberkveldane. Og gode vers, som stig opp frå boka ho les i. Og fårikål og høvelspon og orda til fedrane, som ho aktar, men ikkje nødvendigvis følgjer: «Det er meget som jeg ikke tror,/ men holder av, som mine fedre trodde.»

Diktet leier mot det store spørsmålet: «Hvad er materie, og hvad er ånd?» Og finn det glade, uproblematiserande svaret, som ingen filosof kunne ha kome på: Ho gjer abstrakta om til kjøtlege søstrer, «hånd i hånd» (rimord på ånd) – «to lykkelige søstre, for de danser».

Det er Arild Nyquist som har løfta Zinken Hopp opp som ein av favorittane sine. Det er Einar Økland som har hylla henne som eit sjenerøst og aristokratisk sinn: «Ho hadde i seg ein snev av einsemd og resignasjon og trudde kanskje ikkje på anna enn stor kunst, godt samvær og humor. Ho kunne kunsten å elske sin lagnad. Ho lærte oss mykje og gledde oss endå meir.»

Ho var den som omsette Alice in Wonderland.

Jan Erik Vold

Jeg elsker hverdagen, den jevne dag

som kommer syv og syv i lange kjeder,

med sorg og ergrelse av alle slag

og små og ustabile hverdagsgleder.

Jeg elsker livet, ikke livets drøm,

men selve tingen, tingene vi trenger,

den uforanderlige brede strøm

som følger hele livet ut, ja, lenger.

Jeg elsker høstens løv som feies bort

i hvirveldans langs fortaugskantens heller,

og himmelen, når den blir barsk og sort

og blåsende, i grå novemberkvelder.

Jeg elsker gode vers. De smyger inn

fra bladet som en iling gjennom sinnet.

Og boken også, dersom den er min,

og hyllen som jeg har den i, og bindet.

Og lukt av fårikål og fårestek

og nyslått høi og høvelspon og tjære,

som ubevisst, og nesten som i lek,

gir livet selv sin atmosfære.

Jeg elsker mine fedres stille ord

som taler i de stuer hvor de bodde.

Og det er meget som jeg ikke tror,

men holder av, som mine fedre trodde.

Hvad er materie, og hvad er ånd?

Hvor er den grensen hvor den ene stanser?

For mig er de to søstre, hånd i hånd,

to lykkelige søstre, for de danser.

Zinken Hopp

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Om Zinken Hopp har eg skrive ein gong før (30. april 2010), men då om eit av dei kortaste dikta hennar «September», sluttdiktet i samling 2: Viser fra vidda (1930). Men ho skreiv gjerne lengre dikt, derfor dette opuset frå samling 5: Innen 4 vegger (1938), som vart den siste diktboka ho gav ut.

Diktet er enkelt, og konkret – som alt ho skreiv. Her er det snakk om ei haldning til skrift og liv som er underrepresentert i norsk lyrikk. Slik Zinken Hopps uspekulative vers frå 1930-åra lyser med sitt fråvær i norske diktantologiar.

Zinken Hopp frå Bergen (1905–1987) er realist, ikkje drøymar. Ho elskar naturen, også dei grå novemberkveldane. Og gode vers, som stig opp frå boka ho les i. Og fårikål og høvelspon og orda til fedrane, som ho aktar, men ikkje nødvendigvis følgjer: «Det er meget som jeg ikke tror,/ men holder av, som mine fedre trodde.»

Diktet leier mot det store spørsmålet: «Hvad er materie, og hvad er ånd?» Og finn det glade, uproblematiserande svaret, som ingen filosof kunne ha kome på: Ho gjer abstrakta om til kjøtlege søstrer, «hånd i hånd» (rimord på ånd) – «to lykkelige søstre, for de danser».

Det er Arild Nyquist som har løfta Zinken Hopp opp som ein av favorittane sine. Det er Einar Økland som har hylla henne som eit sjenerøst og aristokratisk sinn: «Ho hadde i seg ein snev av einsemd og resignasjon og trudde kanskje ikkje på anna enn stor kunst, godt samvær og humor. Ho kunne kunsten å elske sin lagnad. Ho lærte oss mykje og gledde oss endå meir.»

Ho var den som omsette Alice in Wonderland.

Jan Erik Vold

Jeg elsker hverdagen, den jevne dag

som kommer syv og syv i lange kjeder,

med sorg og ergrelse av alle slag

og små og ustabile hverdagsgleder.

Jeg elsker livet, ikke livets drøm,

men selve tingen, tingene vi trenger,

den uforanderlige brede strøm

som følger hele livet ut, ja, lenger.

Jeg elsker høstens løv som feies bort

i hvirveldans langs fortaugskantens heller,

og himmelen, når den blir barsk og sort

og blåsende, i grå novemberkvelder.

Jeg elsker gode vers. De smyger inn

fra bladet som en iling gjennom sinnet.

Og boken også, dersom den er min,

og hyllen som jeg har den i, og bindet.

Og lukt av fårikål og fårestek

og nyslått høi og høvelspon og tjære,

som ubevisst, og nesten som i lek,

gir livet selv sin atmosfære.

Jeg elsker mine fedres stille ord

som taler i de stuer hvor de bodde.

Og det er meget som jeg ikke tror,

men holder av, som mine fedre trodde.

Hvad er materie, og hvad er ånd?

Hvor er den grensen hvor den ene stanser?

For mig er de to søstre, hånd i hånd,

to lykkelige søstre, for de danser.

Zinken Hopp

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal
Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Ekstreme nedbørsmengder førte til ein katastrofe i Valencia i Spania 29. oktober. Minst 217 skal ha mista livet, og dei materielle øydeleggingane er kolossale.

Foto: Susana Vera / Reuters / NTB

Samfunn

Prisen for det ville vêret

I forsikringsbransjen er det langt mellom klimaskeptikarane.

Per Anders Todal
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.

Foto: Frederik Ringnes / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Husforsikring i hardt vêr

Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
PerVaglum

Vestre må avslutte konflikter og beklage

«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Tid for realitetsorientering

Valet av Donald Trump til president er ikkje noka tilfeldig ulukke, men ei fylgje av dårleg politisk handverk gjennom lang tid.

Stemninga på valmøtet i Salem var ikkje sint, men fandenivaldsk og sjølvsikker.

Stemninga på valmøtet i Salem var ikkje sint, men fandenivaldsk og sjølvsikker.

Foto: Ida Lødemel Tvedt

Samfunn

Hjarte for huset

NEW YORK: Valnatta i New York kjendest som eit antiklimaks etter ei veke på reise i det som alt høyrdest ut som Trumps Amerika.

Ida Lødemel Tvedt
Stemninga på valmøtet i Salem var ikkje sint, men fandenivaldsk og sjølvsikker.

Stemninga på valmøtet i Salem var ikkje sint, men fandenivaldsk og sjølvsikker.

Foto: Ida Lødemel Tvedt

Samfunn

Hjarte for huset

NEW YORK: Valnatta i New York kjendest som eit antiklimaks etter ei veke på reise i det som alt høyrdest ut som Trumps Amerika.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis