Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Universitetet i Bergen

Foto: Universitetet i Bergen

2703
20180323

So vidt du veit det!

Eg saknar deg so jævlegt!

Eg saknar deg til musikk av Bach.

Eg saknar deg om vinteren.

Eg vil leggja meg ned i snøen

og frjosa til is utan deg.

Eg lengtar etter deg om sundagen.

Eg lengtar etter deg heime og på jobben,

og eg lengtar etter deg til musikk av Bach.

Eg skal lengta so brennande

at du skal kjenna det over 100 mil.

Eg elskar deg heime og på jobben.

Eg elskar deg når eg går i snøen,

eg elskar deg over 100 mil.

Eg elskar deg i mi einsemd,

og når eg er saman med andre.

Og eg vil at du skal vita det.

Gudlaug Nedrelid

2703
20180323

So vidt du veit det!

Eg saknar deg so jævlegt!

Eg saknar deg til musikk av Bach.

Eg saknar deg om vinteren.

Eg vil leggja meg ned i snøen

og frjosa til is utan deg.

Eg lengtar etter deg om sundagen.

Eg lengtar etter deg heime og på jobben,

og eg lengtar etter deg til musikk av Bach.

Eg skal lengta so brennande

at du skal kjenna det over 100 mil.

Eg elskar deg heime og på jobben.

Eg elskar deg når eg går i snøen,

eg elskar deg over 100 mil.

Eg elskar deg i mi einsemd,

og når eg er saman med andre.

Og eg vil at du skal vita det.

Gudlaug Nedrelid

Ein forfattarskap treng ikkje vera samansett av mange bøker. Éi bok kan vera nok til forme ein mogen og heilskapleg litterær profil. Slik er det med den einaste diktsamlinga Gudlaug Nedrelid har gjeve ut, I ulvekjeften frå 1992.

Her stig ein diktar fram med eit ferdig utvikla poetisk handverk: Klassiske sonettar står attmed dikt på frie vers. Så er det heller ikkje kven som helst som har skrive samlinga. Nedrelid er i dag professor i nordisk språkvitskap ved Universitetet i Agder, med personnamn som spesialitet. Denne bakgrunnen kjem fram i andre delen av I ulvekjeften, i eit dikt kritiserer ho namnebruk i dag: «borni sine/ kallar dei Ronny og Renate». Eg raudna då eg las dette, men så er eg sjølv ikkje skuldig i namnet mitt.

I ulvekjeften er på ingen måte ei akademisk samling. Det er tale om kommunikative dikt, skrivne av eit menneske av kjøt og blod – ja, temperament. Fyrstedelen av boka er vigd ei kjærleikssorg. Tittelen har med dette å gjera: «eg vil ha eit trygt liv/ utan hjartebank og store sinnsrørslor», heitet det i eit dikt, men i neste vers står det: «Då ulvar gnall og ilte gjennom skogen/ og stormen kvein og rasa over sund./ Då kom eg nær og brende meg på lògen./ Men eg var levande ei liti stund». Det er kjærleikslogen diktar-eget opplevde som «glefsande», som det heiter i «Dyret».

Eit høgdepunkt i samlinga er det lange «Brev til det uskapte barnet», som fekk meg til å tenkje på eit anna dikt i norsk litteratur, «Til son min» av Olav Nygard. Om Nedrelid og Nygard har ulik handsaming av emnet, er begge dikta kjennemerkte ved intensitet og ærlegdom.

«So vidt du veit det!» er eit anna høgdepunkt. Ho kunne ha skrive «eg tenkjer på deg heile tida», men det er meir verknadsfullt – og poetisk – å skildre alle dei vidt ulike augneblinkane lengselen kjem til uttrykk i. Vi legg òg merke til alle oppattakingane, alle linene som byrjar på «eg», det gjev diktet ein manande effekt – som strekar under bodskapen i siste verslina. Tilvisinga til Bach blir som eit refreng. Bach blir eit kontrast til meir kvardagslege ting som «jobb» og «snø», og samtidig ei vektlegging av det lidenskaplege og lengselsfulle.

Ronny Spaans

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ein forfattarskap treng ikkje vera samansett av mange bøker. Éi bok kan vera nok til forme ein mogen og heilskapleg litterær profil. Slik er det med den einaste diktsamlinga Gudlaug Nedrelid har gjeve ut, I ulvekjeften frå 1992.

Her stig ein diktar fram med eit ferdig utvikla poetisk handverk: Klassiske sonettar står attmed dikt på frie vers. Så er det heller ikkje kven som helst som har skrive samlinga. Nedrelid er i dag professor i nordisk språkvitskap ved Universitetet i Agder, med personnamn som spesialitet. Denne bakgrunnen kjem fram i andre delen av I ulvekjeften, i eit dikt kritiserer ho namnebruk i dag: «borni sine/ kallar dei Ronny og Renate». Eg raudna då eg las dette, men så er eg sjølv ikkje skuldig i namnet mitt.

I ulvekjeften er på ingen måte ei akademisk samling. Det er tale om kommunikative dikt, skrivne av eit menneske av kjøt og blod – ja, temperament. Fyrstedelen av boka er vigd ei kjærleikssorg. Tittelen har med dette å gjera: «eg vil ha eit trygt liv/ utan hjartebank og store sinnsrørslor», heitet det i eit dikt, men i neste vers står det: «Då ulvar gnall og ilte gjennom skogen/ og stormen kvein og rasa over sund./ Då kom eg nær og brende meg på lògen./ Men eg var levande ei liti stund». Det er kjærleikslogen diktar-eget opplevde som «glefsande», som det heiter i «Dyret».

Eit høgdepunkt i samlinga er det lange «Brev til det uskapte barnet», som fekk meg til å tenkje på eit anna dikt i norsk litteratur, «Til son min» av Olav Nygard. Om Nedrelid og Nygard har ulik handsaming av emnet, er begge dikta kjennemerkte ved intensitet og ærlegdom.

«So vidt du veit det!» er eit anna høgdepunkt. Ho kunne ha skrive «eg tenkjer på deg heile tida», men det er meir verknadsfullt – og poetisk – å skildre alle dei vidt ulike augneblinkane lengselen kjem til uttrykk i. Vi legg òg merke til alle oppattakingane, alle linene som byrjar på «eg», det gjev diktet ein manande effekt – som strekar under bodskapen i siste verslina. Tilvisinga til Bach blir som eit refreng. Bach blir eit kontrast til meir kvardagslege ting som «jobb» og «snø», og samtidig ei vektlegging av det lidenskaplege og lengselsfulle.

Ronny Spaans

Emneknaggar

Fleire artiklar

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Foto: Anne Valeur

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fugl føniks

Hayden Powell har brukt ventetida godt.

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

Bleik om sausenebba

Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Foto: Ida Gøytil

BokMeldingar
Sindre Ekrheim

Idealitet og realitet

Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis